Vegetarisch eten

Nee gvd laat m’n Vivera plantstukjes liggen. Of nouja geef ze gvd terug want die hebben ze dus vorige week weggehaald gvd gvd

Bij mijn AH is ook heel veel weg, alleen die nieuwe spekjes liggen er en heeel veel Garden Gourmet. Maar daar koop ik eigenlijk nooit wat van :weary:

Welk Ottolenghi kookboek vinden jullie het leukste? :slight_smile:

2 likes

Ligt vast aan mij, maar ik vind dit zo’n gruwelijk vies plaatje? Wat is dit? Brrrrrr…

1 like

Vind sws vlees er niet lekker uitzien, helemaal niet rauw… waarom willen ze ook dat vleesvervangers daar op lijkem😅

Van mij mag het best een andere vorm hebben maar ik word er soms wel gelukkig van als het smaakt naar echt vlees.

Misschien is de transitie dan voor sommige mensen makkelijker :stuck_out_tongue: Of mensen in het ootje nemen.

3 likes

Vooral die “vettige” "ham"burgers :sweat_smile:

1 like

Ik leef voor die vette happen. :hamburger:

1 like

ik kwam vandaag tot de realisatie dat het enige vlees wat ik mis 1) berehap sate en 2) droge worst is. lekker culinair ook

Ik mis bacon :weary: wat ook echt onzin is want ik at geen bacon tot 1.5 jaar voordat ik 100% vega werd. Echt nadeel van daten met een Brit die HP brown sauce en bacon sandwiches voor me maakte als we een kater hadden

1 like

Zelf heb ik van zijn vega boeken (Plenty, Plenty More en Flavour) enkel de laatste. Daar gebruikt hij wel producten als vissaus en ansjovis voor de smaak, je kan dit vrij makkelijk vervangen, maar niet alle recepten zijn dus direct 100% vega. Dat is misschien wel goed om rekening mee te houden, ik weet niet of dat bij Plenty (More) ook zo is. Tot nu toe vind ik het wel een heel mooi boek met lekkere recepten!

1 like

Voor de berenhap sate: ik heb laatst de vega gehaktbal van de jumbo gefrituurd in de pan en daar een berenhap van gemaakt. Geïnspireerd door wat eet je dan wel. Echt aanrader!

3 likes

Ik mis eigenlijk alleen rookworst denk ik!

Vega rookworst is prima door de stamppot maar niet om gewoon zo los te eten/zo’n broodje unox rookworst

Wij gaan vanavond gourmetten, wat leggen jullie er allemaal op? Ik doe meestal ei, champignons, krieltjes, paprika, pannekoekjes, stokbrood, soms vega burgertjes, maar ik zoek inspiratie voor iets anders lekkers!

Zou je er niet pompoen op kunnen leggen?

Maar, als je een flespompoen in flinterdunne plakjes snijdt, heb je heerlijke gebakken pompoen bij het gourmetten.

1 like

oehhh ja leuk!

Misschien maiskolven? Of plakken aubergine, lekker om er dan wat granaatappelpitjes en een yoghurt/tahinsaus of hummus oid bij te eten. En zoete aardappel vind ik ook lekker!

Gegrilde ananas? Tortizza (tjes) ? Wraps? Mini tosti? (Restjes van stamppot oid kun je ook opbakken als je van die pannetjes hebt)

Oeh ananas is ook een supergoed idee!!!

1 like