Vaste lasten

Ik kom hier ook even inhaken, super interessant. Mijn vriend is namelijk pas in mijn koophuis ingetrokken en we hebben nu ook nog niks geregeld.
Hij is er wel akkoord mee dat hij wel mee afbetaald maar niks van hem is maar op den duur wil ik dit ook wel vastleggen dat er wel iets van hem is.
Van die alimentatieplicht wist ik ook niet. Kun je dit soort dingen wel afvangen als je wel naar een notaris gaat en de voorwaarden vastlegt?

Ja kun je bij de notaris regelen. Alimentatie kun je wel uitsluiten maar de rechter kan dit (en zal dit vaak) negeren dus als je dat helemaal niet wilt kun je beter voor een samenlevingscontract gaan.

Dan gaan we dat gewoon eens doen! Bedankt voor je uitgebreide uitleg in ieder geval! :blush:

Ja je kunt allemaal anders afspreken bij de notaris maar in dit geval ging het erover een geregistreerd partnerschap aan te gaan om notariskosten te besparen, dus vandaar dat ik het gewoon uitgelegd heb hoe het volgens de wet is als je een geregistreerd partnerschap aangaat zonder partnerschapsvoorwaarden (beperkte gemeenschap van goederen). In dat geval valt al het inkomen in de gemeenschap, wie de rekeninghouder ook is.

1 like

Ja klopt!