Unsuccesful adulting

Dit wil ik eigenlijk ook maar m’n huisbaas wil dus dat we iedere maand in de omschrijving ook de betreffende maand erbij noemen dus dan kan ik het niet automatisch instellen grrr

Whut wat asociaal! Ik wist niet eens dat dat kon! En heb je het toen teruggekregen of betaal je nog steeds meer geld?

Wow… Schrik hier echt van! Ik realiseer me nu weer dat ik er laatst achter kwam dat ik met 1 abonnement sinds 5 jaar elk jaar steeds wat meer ben gaan betalen. Steeds een beetje wat je bijna niet merkt, of het ‘normaal’ vindt dat het duurder wordt. Maar ik vraag me dan nu af of dat ook wel “kan”. Ik ben bang dat ik de voorwaarden van destijds niet meer kan terugvinden.

1 like

Hmm ja dat dacht ik al

Ja je tekent gewoon voor incassering van het maandelijkse bedrag dat voortvloeit uit het contract. Bijvoorbeeld het huurcontract. Als daarin staat dat verhogen mag, meestal staat dat er, dan wordt het maandbedrag gewoon aangepast in de incasso. Ik heb bij een verhuurder gewerkt, kan me niet voorstellen hoeveel werk het was geweest als we naast de huurverhoging doorvoeren, ook nog van elke huurder een nieuwe incassomachtiging moesten regelen. Dat is niet te doen.

Ik at net bapao kipsaté op een bedje van diepvries spinazie a la crème.

10 likes

Dit klopt niet, hier heeft een youtubekanaal een video over gemaakt:

Zij maakt wel vaker video’s over lifehacks die niet kloppen, echt een leuke video.

En om on topic te blijven: ik heb hetzelfde probleem met fruit en groente. Ik haal vanalles maar maak maar weinig op.

3 likes

Jeeemig. Doe ik het dus gewoon voor niks. Ik had het inderdaad in zo’n hack video gezien. :joy:

Edit: ik had wel echt het idee dat het werkte. Maar dat was dan denk ik toeval.

Ik heb vanmiddag Burger King gegeten en heb nu zin in pizza🙄

5 likes

We hadden vanmorgen het bed afgehaald want m’n vriend had 2 weken geleden al het beddengoed ondergebloed.
Dus net gingen we het opmaken en we hadden geen schoon hoeslaken en die ene was nog nat. Dus toen heb ik degene die al 6 weken onderin de wasmand zit eruit gepakt en daar lig ik vannacht op :+1:

10 likes

Altijd vergeten wanneer welk vuilnis aan de weg moet en dan op de dag zelf naar mijn werk rijden en weer zien dat ik het vergeten ben. Te weinig tijd hebben/ te lui zijn om dan te stoppen en het alsnog buiten te zetten. Daardoor een bergruimte vol met vuilnis wat enorm stinkt maar wat enkel meer wordt :nauseated_face:

In Vlaanderen is daar een app voor. Dan krijg je de avond voor het afval opgehaald wordt een pushmelding waarin staat welk soort afval de volgende dag wordt opgehaald. Dat probeer ik dan meteen klaar te zetten, anders vergeet ik het weer. Superhandig. Wss bestaat er in Nederland ook zoiets?

1 like

Ik heb deze week 3x chips als avondeten op. Chips = aardappel = groente

18 likes

Ik woon in Vlaanderen dus dat komt goed uit! Goede tip :+1: :smiley: om meer succesvol te zijn ga ik hem meteen installeren!

1 like

In Nederland heb je de app AfvalWijzer, ik weet alleen niet of hij voor elke gemeente werkt.

1 like

Noo heb vanmiddag een was gedraaid en nu net pas dacht ik eraan dat ik dit nog moest ophangen haha. Net voor bed ugh.

Niet de 1e keer dat dit gebeurt overigens

3 likes

Aan straat zetten lukt hier nog wel met behulp van een app maar dan moet je ook nog eraan denken om je kliko weer terug te halen en dat gaat hier heel vaak mis. Dagen later staat onze kliko dan nog eenzaam aan straat whaha. Ik kom ook vrijwel nooit langs dat stukje waar de kliko aan straat staat, dus dat helpt ook niet mee. Daar is helaas (nog) geen pushmelding voor. :sweat_smile:

Als je de melding krijgt, de app niet openen zodat dat 1tje rechtsbovenin blijft staan, app pas openen als je de kliko weer terug hebt gezet. Zo heb je toch de herinnering, zo doe ik het altijd.

1 like

Zelf een herinnering in je telefoon zetten die wekelijks herhaald wordt kan ook net zo makkelijk toch?

1 like

De yoghurt is over de datum en ik heb geen zin om brood te ontdooien, dus nu ontbijt ik met koude patat van gisteravond. Ik heb vakantie dus dan mag het

11 likes