Unsuccesful adulting

WTW is warmteterugwininstallatie, dus ik denk dat je MV bedoelt? Dat is de mechanische ventilatie

Edit: WTW kan ook heel goed hoor met nieuwbouwwoningen, maar het is wel wat anders dan een ventilatiesysteem. Met WTW haal je warmte uit de buitenlucht of water, waarmee je daarna je woning verwarmt. Is dus lekker energiezuinig. MV zorgt alleen voor verversing van de lucht in je woning

Wij moeten de filters iedere maand stofzuigen en ze worden ook eens per jaar vervangen! Is wel al een installatie van 18 jaar oud, dus misschien moet het bij ons wat vaker.

We hebben beiden gelijk :stuck_out_tongue: We hebben ook nog een warmtepomp maar dat terzijde.

Een WTW (Warmte Terug Win) installatie bestaat uit een ventilatie-unit die niet alleen zorgt voor de afvoer van vuile lucht uit je woning, maar ook voor de aanvoer van verse buitenlucht. De warmtewisselaar in de WTW installatie zorgt er vervolgens voor dat gefilterde verse buitenlucht voorverwarmd wordt door de restwarmte van de afgezogen lucht uit je woning. Hierdoor vindt er warmteoverdracht plaats, zonder dat beide luchtstromen met elkaar in aanraking komen. Tijdens warme perioden werkt dit principe andersom.

Hahaha ik heb ook van die dingen en toen ik na een jaar dacht goh, laat ik ze eens schoonmaken kwam er ook echt een zooi aan dooie vliegjes uit. Besloot ook echt die dingen schoon te maken nadat ik net alles gepoetst en gestofzuigd had

2 likes

Ik dacht ook echt: ik geef het op, ik koop gewoon nieuwe. Wilde ze nog in de wasmachine gooien op handwas maar dat materiaal valt al half uit elkaar van de stofzuiger en er zit zo’n ijzer in, dus wie het bedacht heeft snap ik ook niet.

1 like

Na 6(!) jaar heb ik mijn cheape zakloze stofzuiger eens fatsoenlijk schoongemaakt. De filters konden er blijkbaar uit haha en onder de kraan. Ben benieuwd naar de sporadische stofzuigexperience hierna, zal wel beter zijn! Kreeg ook een tip voor Lenor geurparels dus dat maar eens gekocht.

Er kwam zoooo veel gorigheid uit! Tip, het moet dus blijkbaar zo: https://youtu.be/FSBnJhj3y5s

#lockdownlife

2 likes

Er stonk iets in de koelkast, uit onderzoek bleek het een restje boerenkool te zijn. Bakje eruit gehaald en op het aanrecht gezet, waar het nog drie dagen stond. En net gooide ik het weg en meine gute wat een lucht!! Alle ramen open en een geurkaars aan. Mijn vriend gooit nu gelijk de vuilniszak weg, ik kreeg echt kotsneigingen ervan :joy:

8 likes

Ik heb ook zo’n bakje staan, 2 weken te lang in koelkast nu een week op het aanrecht. Denk dat ik het met bak en al ga weggooien.

Ik heb al een maand een pan groentesoep in de koelkast staan :tired_face: durf het er niet meer uit te halen.

5 likes

Is die nog niet weggelopen :joy:

3 likes

ik had echt spijt dat ik het niet met bakje en al had weggegooid, want het was een cheap ikea bakje. Dus als je niet aan het bakje gehecht bent zou ik het er niet uit halen haha

1 like

Ohmygod een maand? ik had de koelkast ook buiten gezet :sweat_smile:

6 likes

Volgens mij is het bakje weggelopen want het staat niet meer op het aanrecht.

Denk dat mijn vriend het heeft weggegooid.

3 likes

In september 2020 kocht ik bloembollen om in de herfst te planten voor voorjaar 2021.

Het is voorjaar 2021 en ik heb ze vandaag geplant.

De plantjes kwamen al een beetje uit de bollen. :open_mouth: Maar ik weet niet of ze dit jaar gaan groeien.

4 likes

Ik heb zojuist mijn ontbijt gegeten met een opscheplepel omdat mijn eetlepels allemaal vies zijn :thumbsup:

23 likes

Het viel mee, het zag er niet smakelijk uit maar ging godzijdank niet over mijn nek bij het weggooien.

2 likes

Was uit de droger halen, was op het bed leggen om op te vouwen, ‘s avonds de was weer in de droger proppen om te kunnen slapen :yawning_face:

20 likes

Jij propt het tenminste nog terug in de droger, ik gooi het gewoon op de grond :sweat_smile:

11 likes

Ik laat mijn vriend voor mij fileparkeren.

5 likes

Ik ben vanmiddag uitgestapt en mijn vriend heeft de auto uit het parkeervak gereden voor mij :sweat_smile:

3 likes