Wow die van Lanschot die even 17.500 gedoneerd heeft gekregen zodat hij fulltime voor Volt in de weer kan
Dit is wel erg kort door de bocht hoor. We willen toch ook Kamerleden die expertise hebben in de bestrijding van discriminatie en racisme, en gaan er niet zomaar vanuit dat hun beleidsmedewerkers die kennis wel in huis hebben?
Nogmaals, expertise is breder dan een bepaalde studie gedaan hebben, het gaat ook om (werk)ervaring.
Niet dat deze vrouw representatief is voor alle kamerleden, maar zulke mensen zitten dus ook in de kamer.
Haha ja maar de PVV is natuurlijk een partij bestaande uit voornamelijk droeftoeters, mag hopen dat de drempel bij een partij als GroenLinks iets hoger ligt
Het is zo lastig om een keuze te maken tussen GroenLinks en PvDA. Nu zou mijn voorkeur uitgaan naar PvDA, maar het klimaat hoort eigenlijk wel de eerste prioriteit te zijn. Nog maar even wat posts doorlezen en testjes maken dusâŠ
@Bill Het concept wat je beschreef heet trickle down economics. Heel simpel gezegd, sommigen beweren dat als de rijken het goed hebben, dit ook doorstroomt naar de onderlaag van de bevolking. Het is het oudste argument dat gebruikt wordt op kapitalisme te verdedigen.
Het is bewezen dat dit niet werkt. Meer belasting voor grootverdieners en weg met ons belastingparadijs.
GeĂŻnspireerd op kiespijn nu op tv, heeft iemand zin in een paar vragen om te kijken wat je nog weet van de politiek van deze eeuw?
- Ja
- Nee we willen gewoon over actualiteiten blijven praten
0 stemmers
Dit is echt zo goed gemaakt! Zowel inhoudelijk als vermakelijk.
Bekijk NOS Jeugdjournaal: Verkiezingen op https://www.npostart.nl/POW_04978732
Sigrid Kaag zit nu bij Op1.
Beetje jammer dat er daadwerkelijk een pandemie voor nodig was, maar wel heel chill dat wat PvdD al jaren roept eindelijk een beetje mainstream wordt!
Ik lees hier nu ook een boekje over, âDieren kunnen de pest krijgen, en dan?â van Esther Ouwehand. Heel interessant en leerzaam, zouden de mensen daar in Den Haag ook best eens mogen doen.
Ik heb dit nog niet bekeken, maar ben toevallig net dit aan het luisteren en daar wordt ook gezegd dat PvdD eigenlijk de enige is die daarover duidelijk iets in het programma heeft staan.
Ah, mijn opa van ruim in de 80 heeft Partij voor de Dieren gestemd, de enige partij die volgens hem Ă©cht wat aan de klimaatverandering wil doen. Zelfs groen links was hem niet groen genoeg. Vind het zo mooi om te zien, heb het idee dat zijn generatie normaal niet zo progressief is
Ben je ook lid van de PvdD? Ik heb hem ook gekregen, ik ben er nog niet in begonnen, maar ik ben heel benieuwd!
Echt een super belangrijk en nu ook heel relevant onderwerp. Het stoort me heel erg dat er zo weinig aandacht voor is, ook voor de link tussen klimaatverandering en pandemieën.
Ik vind het trouwens jammer dat Rutte niet in is gegaan op het voorstel van Omtzigt om te gaan debatteren. Had dat graag gezien, ipv een debat met Wopke Hoekstra, of nog weer een keer Wilders.
Iemand nog goede argumenten tegen het CDA? De VVDâers in mijn directe omgeving overwegen nu CDA
Ja! Kreeg ook laatst dat tijdschrift van Marianne Thieme opgestuurd, die wil ik ook nog graag lezen.
Volgens mij is het lood om oud ijzer.
Ik ben gewoon zenuwachtig, krijg niks uit mijn handen (whatâs new, maar nu nog een tikje erger) en twijfel nog steeds over mijn stem. Laat het gewoon donderdag zijn, ik kan de onzekerheid niet langer aan.
Het CDA regeert bijna altijd mee. Dus wil je verandering? Dan is CDA niet de partij die dat gaat bewerkstelligen.
Ze halen de klimaatdoelen niet. Maar goed, dat zal de gemiddelde CDA-kiezer niet overtuigen.
Ze doen alsof ze opkomen voor de boeren, maar eigenlijk vertellen ze de boeren gewoon niet de waarheid. Zo zorgen ze ervoor dat boeren dat ze alleen maar verder verstrengeld raken in het weg van regels en maatregelen waarin de boeren de afgelopen tientallen jaren (dankzij het CDA dat bijna altijd meeregeert!) verstrikt zijn geraakt.