Omdat ie dan hard aangepakt wordt en dat is niet goed voor de peilingen natuurlijk
Ja, Rutte heeft er vooral belang bij dat niemand verder kijkt dan de gedachte dat ie zo zn best doet met covid…
Ken echt te veel VVD-stemmers helaas en die staan ook nog dicht bij me en word er echt gek van hoe mensen ziende blind zijn.
De stemwijzer op stemwijzer.nl staat inmiddels ook live! Mijn top 3 is niet echt verrassend:
- 50PLUS
- Bij1
- GroenLinks
- GL & Bij1
(allebei gelijk, maar in de extra stellingen 2x GL, 1x Bij1) - PvdD & Volt
- NiDA (nog nooit van gehoord) & Piraten
- GL, BIJ1 en PvdD
Ik ga BIJ1 stemmen
- GL & D66
- BIJ1
Ga de verkiezingsprogramma’s van deze partijen maar is doornemen en vergelijken voordat ik een keuze ga maken
Ik ben echt zo aan het twijfelen op wie ik ga stemmen. Vorige verkiezingen heb ik GroenLinks gestemd en bij de Europese ook geloof ik, maar ik wil dit keer niet meer op ze stemmen. Volt en BIJ1 komen uit alle stemwijzers redelijk hoog uit, maar het voelt zo als een weggegooide stem als ze dan niet in de kamer komen. En de PvdA spreekt me momenteel ook heel erg aan maar dat komt vooral omdat ik Lilianne Ploumen echt fantastisch vind.
Ga wel sowieso weer op de vrouw stemmen die er volgens de peilingen net buiten valt voor meer vrouwen in de politiek.
Ik ben er ook nog niet uit wat ik ga stemmen. Ik heb nu de kieswijzer van Ad en stemwijzer ingevuld en daar komen beide andere dingen uit. Bijvoorbeeld bij AD stond de vvd op 2 en bij stemwijzer (waar ik alleen zitten partijen, Bij1 en Volt mee laat doen) staat vvd 4e van onder.
Overigens twijfel ik tussen D66 en PvdA. Vorige keer GL gestemd, dus die sluit ik ook nog niet helemaal uit, maar ik vind een aantal plannen van hun niet okee. Bij1 komt bij stemwijzer op 1 bij mij, maar ken hun niet goed genoeg. Ik ga me snel maar even goed inlezen in de partijprogramma’s.
Ik vind trouwens het instaprofiel https://www.instagram.com/partijprogrammasinposts/ een leuke om te volgen. Ook goed dat dit er nu is, zo spreek je toch meer jongeren aan denk ik.
- GL
- BIJ1
- D66
Ik denk dat het BIJ1 gaat worden
- SP
- 50 Plus
- PvdA
Ik was tot nu toe altijd D66 stemmer, maar ik ga nu voor PvdA denk ik.
Ik heb Bij1 en GL op 1, gevolgd door PVDD. Neig heel erg naar Bij1 maar het voelt ook een beetje als mijn stem weggooien
Maar het wordt PVDA Ploumen dit keer. Ik stemde altijd D66 en de vorige keer Groenlink omdat ik iets moest stemmen, maar niet wist wat. En dit keer is het weer hetzelfde liedje dus ga ik maar voor Ploumen. Groenlinks vind ik een slappe hap, SP veelal onrealistisch en te anti-Europa, PvdD niet democratisch genoeg, dus dan blijft er weinig over. En ik ga absoluut niet stemmen op religieuze partijen, partijen waarbinnen het veel rommelt etc.
Ik hoor meer mensen die dat gevoel hebben en twijfel zelf ook of ik op BIJ1 ga stemmen. Ergens denk ik gewoon doen maar aan de andere kant hoe groot is dan de impact…
Bij1 heeft dit weekend een verkiezingsfestival waarin ze 2 uur lang live gaan om de partij beter te leren kennen.
Je kan het ook achteraf terugkijken. Ik ga het samen met m’n ouders kijken want zij wisten het ook nog niet zo goed en vonden dat nieuwe maar lastig.
(edit: waarom is de beschrijving van die Facebook in het Zweeds ofzo?)
Kijk maar wat PvdD heeft kunnen bereiken in de afgelopen 10 jaar. 1 zetel maakt zoveel verschil. Als alle mensen die ik nu hoor zeggen dat ze bang zijn hun stem weg te gooien daadwerkelijk de sprong zouden wagen met Bij1 zouden ze er 4 kunnen krijgen
ik heb de stem checker van de volkskrant gedaan, daar komt bij mij sp uit. Volgens de stemwijzer moet ik PvdA stemmen maar zowel GroenLinks, als Pvda als Sp komen bij mij op 71 procent uit. Ik weet het nog niet helemaal denk wel dat ik naar GroenLinks neig maar merk dat ik Klaver iets te elitair vind maar stem dan gewoon op een vrouw onderaan de lijst.
haha ja hier heb je ook gelijk in
Geen idee wat de Piratenpartij er ineens tussen doet? In die van het AD zat PvdA relatief hoog maar hier best een flink stuk lager, ik denk dat het tussen PvdD en Bij1 gaat, ik ga vanavond eens rustig alle beargumenteringen van de partijen doorlezen.
Ah leuk dat je het met collega’s gaat doen! In de gemeente waar ik stembureaulid ben, moet je de hele dag (dus van 6:45-00:00 ongeveer). Hoewel ik het wel leuk vind, zie ik echt heel erg op tegen die tijden. Heb jij de cursus al afgerond?