Thierry gaat echt de Trump route op he. Begint hij nu ook over “voter fraude”. (Ben nu Jinek aan het terug kijken)
Edit: oja nu zegt hij dat hij de “minst racistische persoon” is.
Edit: aanval op de journalistiek
Thierry gaat echt de Trump route op he. Begint hij nu ook over “voter fraude”. (Ben nu Jinek aan het terug kijken)
Edit: oja nu zegt hij dat hij de “minst racistische persoon” is.
Edit: aanval op de journalistiek
het stuk van Martijn Koning was net uit de herhaling geknipt, ben wel benieuwd na deze tweet
Ah! Ik keek via terugkijken van Ziggo en koos de live uitzending ipv de herhaling.
Maar Martijn Koning was echt niet grappig.
Op de Nos liveblog staat link naar een tweet met video - sorry niet goed in linken maar daar kun je het stukje vinden.
Ik ben geen fan van Baudet, maar dit was echt laag. Wat me dan wel dwarszit, is dat Rutte tienduizenden mensen (én hun kinderen!) kapot heeft gemaakt op basis van hun huidskleur en nog steeds wordt aanbeden.
Ik snap echt niet dat je dit laag lan vinden. Baudet is al jaren op een antisemistisch, islamofoob, racistisch, homofoob, complottheorie karavaan, maar het enige beetje stevig tegengas dat hij ooit zou krijgen is laag? Grappig was anders, maar ik snap de verontwaardiging echt niet.
Zijn familie erbij betrekken vind ik laag ja
Ben het wel met je eens maar heb wel moeite met het feit dat het zo persoonlijk gemaakt werd en zijn familie en partner erbij werden gehaald. Plus dat Baudet hier werd afgemaakt (en op inhoud terecht) maar zich niet kon verweren want was geen onderdeel van het debat.
Nouja anyhow, resultaat is hoe dan ook dat het volgens mij de volgende dag vooral over Martijn Konings gaat en niet over het slechte debat van Baudet dus misschien heeft het hem onder de streep ook wel weer gered.
Tuurlijk zou hem het vuur aan de schenen moeten worden gelegd vanwege alles wat hij zegt en is, maar dan door een kritische journalist.
Hem persoonlijk laten afzeiken door zo’n b-cabaretier (die zelf nogal onder vuur lag door een foute pedo-grap en door aanranding) is koren op de molen van de FvD.
Als bijv. Sigrid Kaag er had gezeten en bijv. Gordon zou haar even 10 minuten mogen afbranden over haar als persoon en haar Arabische man en haar familie, zou ik het ook begrepen hebben als ze weg zou lopen.
Je wordt uitgenodigd voor een debat, maar dit heeft niks met het debat te maken, je mag geen weerwoord geven, je wordt gewoon te kakken gezet.
De andere partijleiders zouden er misschien wel boven staan, maar Thierry gebruikt dit nu gewoon in zijn voordeel, zodat zijn hele achterban weer over de zeik is en #stemFvD weer trending is.
Maar zijn partner en familie werden er terecht bij gehaald? Deze man heeft als partijstandpunt een super xenofobisch programma, simpelweg als stemmentrekker. Alleen al in de privé kring leeft hij dat zelf niet na. Als je voor de hype zegt dat iedereen die je kent antiseministisch is, is het vrij nieuwswaardig dat je met een joodse vrouw bent. Hoezo zou dat niet gezegd mogen worden? En hoezo zou hij zich moeten kunnen verweren? Ik kan me ook niet verweren als Baudet achter de schermen zijn jongerenvereniging laat radicaliseren en er in die apps zelfs wordt gelonkt met geweld? Hoezo heeft deze man nog recht op debat? Hij zat er overigens bij en had er doorheen kunnen tetteren.
En ja ik zou ook het liefst kritische journalistiek zien, want het was niet grappig en zelfs racistisch, maar die hebben we in Nederland zeer minimaal. Dus ik aanbid inmiddels iedereen die bereid is die man enigzins tegengas te geven.
@Willem: Sigrid Kaag heeft geen anti-arabisch standpunt. Haar man afkraken is dus een heel ander verhaal.
Ik vind het echt wild dat half Nederland het nu opneemt voor een man onder wiens leiderschap het leven van veel Nederlands gewoon niet zeker is omdat hij blijkbaar recht heeft op een niveau van fatsoen dat fors boven zijn eigen standaard ligt.
Eens, ben het ook echt helemaal zat dat mensen vinden dat hij met respect moet worden behandeld alleen maar omdat hij lijsttrekker is van een politieke partij en geen ‘ordinaire’ openlijke racist/seksist/you name it.
Wat ik zo tekenend vond in het gesprek was deze uitspraak van Baudet: “Ik bepaal zelf welke feiten ik relevant vind”. Ja, dat heet privilege.
Ik heb gestemd!!
Laatste keer per post als Nederlander in het buitenland want ik ben net weer terug geëmigreerd
Las net dit interview:
Veel plezier met ergeren!
Wat een kneus.
Bij het lezen van het interview ging het bij mij de hele tijd zo:
🥲
Tuurlijk, wat ze zeggen over dingen van elkaar leren enz., daar zit tot op zekere hoogte wat in. Maar hoe kunnen twee mensen voor wie politiek een blijkbaar grote rol speelt in hun leven nou zo erg doen alsof die politieke voorkeur niet heel veel zegt over hen als persoon?
Het lijkt me echt doodvermoeiend om een relatie te hebben met die kerel, ik had het geen twee dates volgehouden.
Guusje komt echt over als een leuke vrouw, dump himmmmm
Sorry, maar hoe kan je echt activistisch links zijn, je zelf een feminist noemen, maar je leven delen met iemand die een seksist en racist steunt. Strookt niet met elkaar voor mij.
Ik vind dit trouwens ook zo’n non-argument altijd. Ik heb zo’n relatie waarin we over alles hetzelfde denken en kan je vertellen dat dat niet saai is maar gewoon heel prettig. Daardoor kunnen we onze tijd samen besteden aan leuke dingen doen i.p.v. ruziemaken over politiek, kan het iedereen aanraden.