Onze thierry ondertussen…
Haha schaamteloos, wat is dit joh. Perfect gelukkig!
Legbatterijen bestaan toch niet meer in NL?
deze thumbnail alleen al haha
Het past toch juist goed in dit topic? Ik vind het alleen maar prettig om te horen waarom bepaalde voorstellen van een partij anders uitpakken dan ze lijken in een partij programma. Natuurlijk moet iedereen stemmen wat ze willen maar ik vind het wel belangrijk dat mensen nadenken over wat ze stemmen en wat voor gevolgen dat kan hebben. En dat geldt ook zeker voor mezelf dus daarin heb je me wel weer aan het denken gezet.
ik kijk nu de tweede aflevering van dit, waarin Emma W deze keer bij links zit en extreem verbaasd is dat CDA een rechtse partij is. het verbaast mij wel dat ze politici interviewt en bij een politiek (hoewel semi-serieus maar toch inhoudelijk en informatief) tv-programma/quiz zit en zo verontwaardigd reageert bij een artificiële tweedeling die vrijwel niet te maken is, ik vraag me af of dat een rol is of dat ze niet aan voorbereiding doet
O echt? Ik vind het op zich wel een type die het leuk vindt om opschudding te veroorzaken, ze is redelijk flapuit (ook bij Media Inside), maar vreemd dat ze niet wist dat cda rechts georiënteerd was? Gek ja wanneer je ook politici interviewt
Ik heb de tweede aflevering nog niet gezien
klopt, en ik vind het aan de andere kant ook goed dat het wat dat betreft een ‘spontaner’ programma is want een programma waarin iedereen zo goed weet hoe het allemaal zit en hoe het het beste moet gaat bestaat er al in tienvoud op alle zenders.
misschien kwam het meer doordat ik de discussie links/rechts niet relevant vond? of ik liet mijn onderbewuste Emma W antipathie spreken? ik zal geen spoilers meer geven als je de aflevering nog niet gezien hebt
Edit: ja, van Emma is gerechtvaardigd omdat ze op Klaas Dijkhoff zou stemmen, echt ik kan die man niet lijden
Haha ja bij aflevering 1 werd er ook wel gekscherend gesproken over die scheiding. D66 onder links scharen want die kant komt punten tekort, de partijdigheid van de presentator enzo… lekker satirisch polariserend. Ben benieuwd naar aflevering 2
Nee please noemt hij zichzelf Klaaf of doet iemand anders dat?
nee ik heb ook hard getwijfeld of dit echt was maar het lijkt wel zo te zijn, wel fijn dat hij het zo expliciet duidelijk maakt dat je niet meer op hem wilt stemmen mocht je nog twijfelen
ik zie dat echt als een soort impulsbeslissing vlak voor de verkiezingen, die gekkigheid die je nu alleen ziet (en Mona Keijzer al eerder had met dat pannenkoeken bakken) en hopelijk is het tijdelijk
Ik liep vandaag door het park en zag allemaal van het onderstaand soort posters. Ik las eerst de onderste regel niet, gezien het logo en de tekst erboven veel meer opvallen van een afstandje, en was totaal in de war tot ik beter keek. Degene met wie ik was had in eerste instantie niet eens door dat het om een anti-campagne ging, moest ik m zeggen.
Heb het gevoel dat als mensen zich totaal niet inlezen over politiek dit lezen dit het compleet tegenovergestelde effect kan hebben dan gewenst, of ben ik nou gek? Ik liep echt een beetje boos rond buiten.
Wat kinderachtig
Als het om leven, liefde en dood gaat, zijn de meeste partijen ontzettend eensgezind. Zij zijn voor keuzevrijheid als het om abortus en voltooid leven gaat en staan voor het recht om jezelf te zijn als LHBTI+ persoon.”
Toch zijn volgens Compas de afgelopen vier jaar - met de ChristenUnie in het kabinet - veel medisch-ethische thema’s tot stilstand gekomen.
(bovenste stukje zegt Compas, directeur van humanistisch verbond, ook)
Maar ik schrik er eigenlijk van dat die thema’s tot stilstand komen, en dat het me niet zal verbazen als bij een komende coalitie vorming die punten geen prioriteit hebben dus de cu bv weer mee regeert en het weer stil ligt.
Ik vind dit soort dingen ook zo fucking vermoeiend he:
Hoe moeilijk is het nou om als partij gewoon eerlijk te zijn en mensen hun stem daarop te laten baseren? Al dat gedraai met cijfertjes en modellen om dat tot makkelijke plaatjes en one liners te draaien. Zo teleurstellend en zo kwalijk dat mensen dus veel moeite moeten doen om erachter te komen waar ze nou precies op stemmen.
Hierop aanhakend vind ik het ook gek om te merken dat er een aantal mensen in dit topic zijn die die tweedeling ook zo belangrijk acht. Tenminste, bedoel dat er nu een aantal mensen waren die zich kunnen vinden in de standpunten van een bepaalde partij en als iemand dan aangeeft dat dat geen linkse standpunten zijn, men toch nog een keer gaat kijken. Dat begrijp ik niet zo goed, als je je kan vinden in die punten, dan is het toch niet super relevant of daar het etiquet ‘links’ of ‘rechts’ op zit?
Nja het ligt er een beetje aan natuurljk of je waarde hecht aan links/rechts of dat je er vanuit gaat dat een partij socialer is dan hij eigenlijk is. Ik weet eigenlijk niet waarom mensen Volt linkser inschatten dan ze zijn maar ik vermoed dat dat komt omdat we progressief en sociaal door elkaar halen (omdat we dat idd samen als links zijn gaan zien en conservatief en liberaal als rechts). Is wel een belangrijk onderscheid natuurlijk, tussen progressief en sociaal. Het een is niet het ander. Ik denk niet dat mensen zozeer waarde hechten aan links zijn maar wel aan sociaal zijn en het dus tegenvalt als een partij dat niet is.