Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Oké, zal hun antwoorden in de kieswijzer nog eens doornemen. Ja natuurlijk maakt je referentiekader uit voor wat je redelijk vindt, maar vond dat hier een beetje kort door de bocht werd geredeneerd. Misschien moet ik niet met een wijntje op over politiek nadenken, dat kan ook.

Hebben jullie trouwens al flyers in de bus gevonden en wat vinden jullie daar in het algemeen van? Ik vraag me zo af of flyers anno 2021 echt nog iets uithalen of dat mensen het irritante troep in hun bus vinden?

Yes had er één, van de PvdA. Vond het niet perse nodig nee, dus ging meteen in de papierbak.

Misschien liggen er nog meer in de bus trouwens, kijk niet zo vaak

1 like

Ik heb echt niks van wat je hier zegt gezegd

Maar om mijn mening te geven: Volt is gewoon redelijk rechts. Prima als je het stemt, maar het ‘gelijke kansen, eerlijke samenleving, progressief’ verhaal slik ik niet in combinatie met hun programma. nmsvpe.

@Grace ik zit echt niet op papier te wachten, maar ben vooral getriggerd door de partijen die hier in de wijk wel/niet flyeren. Vind het echt een gemiste kans dat partijen hier niet in samenwerken en desnoods één informatie boekje ofzo verspreiden.

5 likes

Ja een flyer van “hihi hopelijk vergeef je het ons dat we je nee-nee-sticker genegeerd hebben hihi”-Volt. Nou doeiiii

2 likes

Volgens mij gaan ze normaal gewoon langs de deuren “in gesprek” maar ik snap wel dat partijen nu gaan flyeren ivm corona, anders kunnen ze zichzelf helemaal niet meer laten zien

1 like

Ik kreeg er een van GroenLinks, die ik daarom maar keurig gerecycled heb :recycle: Vind het zelf echt papierverspilling.

2 likes

OOK DAT NOG

Haha heb me in een dag tijd tot Volt hater ontpopt, wat een politieke reis (nee haat ze niet hoor)

Ik heb namelijk ook het idee dat flyers best irritant zijn maar partijen zetten er enorm op in nu zo deze laatste dagen dus ik neem aan dat ze er wat mee denken te bereiken? Zal toch wel uitgezocht zijn of dat iets doet of niet.

1 like

Ja zou ik ook denken in eerste instantie, maar misschien is het een logische reactie op de filterbubbels ed die online toch al gauw ontstaan? Om ook de mensen daarbuiten bereiken kan een folder misschien wel goed werken. Zeker als mensen ook geen tv kijken bijv

2 likes

Ik wil studenten iets laten doen met partijprogramma’s maar echt bizar dat sommige partijen nog steeds maar 1 versie van het programma aanbieden en niet bijv. ook nog eentje in makkelijkere taal. En de website van de PVV lijkt echt uit 2008 te stammen qua look & feel. :rofl:

1 like

PVV heeft dan wel zo ongeveer als enige weer een partijprogramma in makkelijke taal :wink:

Ik heb toevallig vandaag geflyerd maar in het geval van BIJ1 zijn er ook gewoon flink was mensen die de partij nog niet eens bij naam kennen (of als de partij van Sylvana) dus daarom alleen denk ik dat het wel nut heeft.

Voor gevestigde partijen is et een ander verhaal, vermoed ik.

6 likes

Ik had Groenlinks folder en dacht lekker bezig Jesse wel 17 miljoen bomen willen planten maar nu al dat papier verspillen.
Ben echt nog steeds onmogelijk zuur over dat plan van 17 miljoen bomen zoals jullie merken :joy:

1 like

Die flyers zijn toch echt niks qua milieu-impact op de schaal van een campagne. Online campagnevoeren is ook niet bepaald goed voor het milieu (hallo datacenters)

3 likes

Aileen vindt de hoogte van de bijstand die Nederlanders behoren te krijgen die vanwege arbeidsongeschiktheid niet kunnen werken, een moeilijk ethisch dilemma. “Waar leg je de grens? Iedereen verdient het om het beste uit het leven te halen. Maar zou iemand die honderd procent arbeidsongeschikt is verklaard daarom net zoveel kans moeten maken om zes keer per jaar naar Ibiza op vakantie te gaan als iemand die daar fulltime voor werkt?”.

Ah ja, ik denk dat mensen die in de bijstand zitten en/of arbeidsongeschikt zijn inderdaad graag de bedragen zien meestijgen zodat ze ook zes keer per jaar naar Ibiza kunnen. Denk dat dat inderdaad het doel is.

:woman_facepalming:t2::woman_facepalming:t2::woman_facepalming:t2::woman_facepalming:t2:

31 likes

Hahaha ja ik vind het qua papierverspilling ook niet van deze tijd. Maar als ik bijv naar mijn eigen buurt kijk wonen er veel mensen die denk ik thuis geen computer hebben en vanaf een bepaalde leeftijd ook geen smartphone en dan denk ik dat flyers wel een functie hebben. Mij zou een flyer me alleen echt niks nieuws vertellen.

Ja oké eens ik ben gewoon zuur over het partijprogramma van GroenLinks, was 4 jaar geleden echt 100% voor GL en nu denk ik jemig wat doen jullie :joy:

@grace er stond ook alleen ongeveer op stem groen stem links ofzo :joy: maakt het nog treuriger

3 likes

Als het aan Wilders lag, zou hij denk ik de helft van mijn studenten willen terugsturen naar een land waar ze niet zijn geboren :upside_down_face:.

Ik denk dat ik uiteindelijk ze gewoon een thema geef en ze de standpunten van 2 á 3 partijen met elkaar moeten vergelijken. Debatteren etc. is niet te doen in de huidige situatie.

1 like

Als je niet werkt heb je tenminste de tijd om 6 keer naar Ibiza te gaan.

16 likes

Ze gaan maar met de fiets naar Purmerend, als je niet fulltime werkt verdien je het ook niet om naar Ibiza te gaan!!

1 like