Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ik zat te denken waarom vind ik die GeenStijl lul ook alweer zo naar en een blik op zijn Wikipedia pagina gaf me het antwoord:

‘Op 26 april 2007 werd Castricum met Melssen opgepakt terwijl hij voor GeenStijl onder de rokjes van vrouwen aan het filmen was in een parkeergarage.‘

:slight_smile:

1 like

Oh kijk, Tubantia heeft een scoop. ‘De vrouw’ wil nu ook al premier worden! :roll_eyes:.

8 likes

Oprechte vraag, ook aan @Zemraluani maar waarom vinden jullie het zo belangrijk dat de PvdA stemmers weghaalt bij GroenLinks? Ik erger me juist zo dood aan die strijd tussen linkse partijen, ik zou ook het liefste willen dat GroenLinks en PvdA zouden fuseren. (Dan overigens wel het liefst met Ploumen als lijsttrekker). Ondanks dat Klaver ook ernstig in mijn irritatiezone zit, liggen de partijen toch zo dicht bij elkaar dat het uiteindelijk niet uitmaakt wie hoeveel zetels haalt?

2 likes

Ohnee ik bedoelde groter dan Groenlinks en D66 puur als vergelijking, niet als doel om die stemmers daar weg te halen.

Als in nu heeft de PvdA 9 zetels (geloof ik) en GroenLinks/D66 rond de 14/15. Dus ik hoop dat de PvdA weer terugkomt op iig een 15-20 zetels (‘groter dan GroenLinks’) zodat ze iig weer een grotere belangrijke partij zijn niet alleen op links maar überhaupt.

4 likes

Volt staat nu ook in het Kieskompas. Vind het wel een opmerkelijke plek, maar wellicht interessant voor mensen die iets rechts-progressief zoeken, haha

Ik ga voor het eerst PvdA stemmen en überhaupt voor het eerst links! Stemde altijd CDA maar echt klaar mee het afgelopen jaar.

Het nieuws gisteren over dat ze de WW terug willen brengen naar 1 jaar was de laatste druppel die eigenlijk al niet meer nodig was haha. Ik ga nu stemmen op de nummer 17 van de PvdA die hier ook al genoemd was, Mikal Tseggai.

CDA be like

Edit: even de username van de twitteraar weggehaald

14 likes

Yesss!! Wopke maakt er echt een potje van zeg. Maar blij dat het meer pvda stemmers oplevert :smiling_imp:

5 likes

Wordt het Sigrid, of blijft het een man?

8 likes

jezus hoe misogyn kun je het hebben een vrouw of markie mark?!

Waarom vind je het opmerkelijk? Volt is helemaal niet zo links op sociale thema’s als wonen en onderwijs en zorg. Klimaat en EU zijn ze wel weer sterk op, maar dat zijn niet per se linkse thema’s. Ik denk soms weleens dat elke goedlachse jonge politicus met een groene agenda en social media aanwezigheid als links wordt gezien, maar Volt is dat (in de TK verkiezingen) helemaal niet zo. Ben het wel met je eens dat het een goede optie is voor mensen die liberaal zijn en dan op vlakken als klimaat en internationale kwesties progressief. Zou me niet verbazen als zij straks heel populair blijken onder de beter verdienende jonge volwassenen.

7 likes

Ja, ik had inderdaad ook het idee dat ze linkser waren dan D66, maar blijkbaar is dat niet zo. Maar goed, zo goed had ik me ook niet verdiept in Volt.

Ah misschien moet ik t kieskompas dan maar eens opnieuw doen!

1 like

In mijn kring (Utrechtse-hoogopgeleide-zuurdesem-over-enkele-jaren-bakfiets-maar-succes-is-ook-een-keuze) wint Volt echt opvallend snel terrein. Wordt door opvallend veel als het “redelijke” alternatief gezien. Progressief maar we hoeven toch niet iedereen te helpen je moet er gewoon zelf wat maken is blijkbaar een behoorlijk goede markt. Heb al menig discussie over: “ze willen een ministerie van emancipatie hoor” gehad met mensen die van de zomer enthousiast zwarte blokjes plaatsten. (Of zoals een vriendinnetje zei: ik ben pro gelijke kansen, maar een goed vangnet lijkt me dan ook weer onnodig).

13 likes

Jajajaja, we willen de ijsberen redden en abortus voor iedereen en meer vrouwen aan de top MAAR we hoeven niet meer sociale woningen en leraren verdienen zat. Gewoon een updated rechts voor vlotte types dus die in theorie pro gelijkheid zijn maar ja ik heb toch ook gewoon gestudeerd voor mijn baan?

15 likes

Ik werk gewoon hard voor mijn geld en heb dat aan mezelf te danken dus waarom zouden andere mensen dat niet doen?

3 likes

Ik weiger me te verontschuldigen voor mijn intelligentie en ambitie :pray:

Nee grap, hoop iig dat jong rechts dan Volt stemt ipv de VVD! Volt is in elk geval modern genoeg om op medisch-ethisch vlak, klimaat, EU, migratie etc. naar de toekomst te kijken.

10 likes

Waarom maak je me altijd zo belachelijk 🥲

2 likes

Volt is de natte droom van iedere d66’er, die niet meer op d66 willen stemmen omdat er een vrouwelijke lijsttrekker is of omdat ze nog niet zoveel drama als D66 hebben gehad.

Liever wel Volt dan VVD, haha.

1 like

Ook @Shaaar Waar halen jullie vandaan dat Volt niet meer sociale huurwoningen wil? Als ik het verkiezingsprogramma lees zie ik dat niet?
En ze zeggen niks over meer geld voor leraren maar wel over een andere invulling (minder administratie, meer lesgeven), iets wat alle leraren om mij heen ook willen bijvoorbeeld.

Ik weet totaal nog niet waar ik op ga stemmen en heb ook zeker niet het hele programma gelezen, maar nu wordt gedaan alsof Volt geen redelijke argumenten heeft op deze standpunten terwijl dat volgens mij gewoon zo is?

Hun antwoorden in het kieskompas. En of je die antwoorden ‘redelijk’ vindt of niet ligt aan je referentiekader hè.

1 like