Same
Same! Volg haar nu een tijdje, goede politicus. Bewust een zwarte vrouw aangezien er geen zwarte politici in de TK zitten.
Gaan jullie nog gemachtigde stemmen uitbrengen?
Ik ws voor 3 anderen. Mān ouders willen niet naar het stembureau en mān broer is op vakantie en heeft geen zin om te regelen dat die daar kan stemmen.
Vind het wel spannend, normaal voel ik al zenuwen voor alleen mijn stem uitbrengen en nu breng ik er 4 uit.
Oh en @houseofmemories ik stem op Rebekka Timmer van BIJ1
Ik overweeg haar ook! Verder overweeg ik ook Milka Yemane (Groenlinks) en Fatihya Abdi (PvdA). Deze twee staan alleen wel een stuk lager op de lijst, dus misschien stemopeenvrouwtechnisch niet helemaal slim.
Maar twijfel dus nog tussen PvdA en Groenlinks. Ik ben nu bezig met de verkiezingsprogrammaās een op een vergelijken
Eigenlijk vind ik dat het zou niet uit moeten maken, want ik vind de partijen allebei goed genoeg (zeker deze drie personen!) om mijn stem te verdienen. Ik zou een beetje meer als de gemiddelde VVD-stemmer moeten kiezen haha. Misschien niet helemaal eens met alles maar over het algemeen prima. Maar toch wil ik de best mogelijke keuze maken en allebei hebben ze voor mij wat plussen en minnen. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat ik nou het belangrijkste vind.
Een reden dat ik bijv. voor Groenlinks zou gaan is omdat ik zelfbeschikking bij het levenseinde belangrijk vind en zij dit expliciet benoemen en PvdA niet. Ik wil ook graag het boerkaverbod afgeschaft zien. Aan de andere kant zou ik de PvdA heel graag weer groter zien worden en dat kan natuurlijk alleen als mensen op ze stemmen, dus dan moet ik ook wel. En ik ben over het algemeen meer fan van Ploumen dan van Klaver.
Maar op veel punten denk ik: oh hier heeft de een net even wat meer, hier de ander. Meestal is dat wanneer de een concreter is dan de ander. Alleen die punten zijn op zichzelf dan weer geen dealbreakers voor mij. Bijvoorbeeld: beide partijen willen werken aan een rookvrije generatie, maar groenlinks gaat hierbij veel verder door bijv. de openbare ruimte rookvrij te maken en tabak niet meer in de supermarkt te verkopen (waar ik het mee eens ben).
Yes ik ook!
Ik twijfel nog een beetje tussen BIJ1 en PvdA maar ik wil graag even kwijt dat BIJ1 alle fotoās op hun website gecaptioned heeft! Ben verder nog geen enkele partij tegengekomen die dat doet, echt tof
Wat bedoel je met gecaptioned?
En hun hele partijprogramma is ingesproken door Sylvana zodat je ām kan luisteren
Dat er een tekstje āvastzitā aan de foto!
Zo:
Edit: en als je een visuele beperking hebt kan je telefoon/computer dat tekstje dus voorlezen zodat je een idee hebt van wat er te zien is op de pagina.
Omg ik zit in een zoom call met de PvdA om campagne te voeren en ik ben de enige vrouw en de enige persoon onder de 50
En een gast ābrak net even inā om zijn levensverhaal te doen
Je weet ze wel te verkopen zeg!
Ok update!! Er waren wel twee andere jonge vrouwen en we werden toen even in groepjes opgedeeld en het was 2 andere jonge vrouwen en ik en een enorm zelfverzekerde Belg van 60 die de PvdA aan ons ging mansplainen
Ok en een gast is echt heel eenzaam en wil graag veel vertellen steeds
Heh ik ben de optie āniet meer volgenā helemaal kwijt. Is die verplaatst? Ik probeerde zowel de app als de browser (mobiel). Na 30 minuten op zijn profiel vond ik het welletjes en met google kwam ik ook niet verder. Of ik ben gewoon erg scheelš
Haha, ik heb even gekekenā¦ Je ziet als het goed is 3 puntjes, daar klik je op. Dan zie je staan āvriendenā, daar klik je op. En dan moet je de optie krijgen āontvolgenā.
Denk dat je dan pech hebt, ik ken genoeg jonge actieve PVDAāers.
Maar misschien weet jij wel meer 50-āers te inspireren.
Ja joh dit is gewoon een zoon-call met 12 mensen ofzo die mee willen doen, pech dat het vanavond allemaal van die Gerards zijn. Ik ken ook genoeg jonge PvdAāers!
Yehesss! Ik keek steeds op vriendschap bekijken, maar toen kwam ik niet verder. Het is gelukt!!
Gaat nu een wereld voor mij open.
Gelukkig!
Er zitten wel van die typische figuren tussen ja
Maar dat is eigenlijk overal wel geloof ik.
Kom even melden dat ik gestemd heb! Hoezee! Briefstem vanuit buitenland. Toch wel geinig dat dat altijd in een feloranje envelop is.