Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ik ga ook Bij1 stemmen! Wil graag een flink linkse partij in de kamer. Lijkt me heel goed om wat tegengeluid te hebben.

9 likes

Wat weet Wilders toch goed wat zā€™n kiezers willen horen (nu in het debat) maar wat is het toch grote flauwekul wat hij zegt. Ik walg op alle fronten van die man maar vind het tegelijk bewonderenswaardig dat hij zijn kiezers zo goed aanvoelt (net als Trump bijv).

Verkiezingsprogramma NOS op 3 vind ik ook goed om te kijken. Gisteren waren de partijen DENK en Forum maar vandaag is Sylvana geweest. Nog even terugkijken zometeen

Heb ik net gekeken, was leuk en interessant!

1 like

Thierry vergeleek corona gister met een spin :ā€™) want mensen zijn onnodig bang voor spinnen want er zijn er maar een paar gevaarlijk

2 likes

Ja maar je weet gewoon dat je Thierry niet serieus moet nemen. Hij neemt zelf inderdaad niks serieus. Laaggeletterdheid niet, corona niet, racisme niet en ga zo maar door

Ik vond dat men wel goeie vragen stelde.

Ben ik nou gek of kan je dat radiodebat niet in zijn geheel terugkijken? Ik kon net alleen het laatste half uur live zien, maar ben ook wel benieuwd naar de rest. Maar ik zie alleen maar zeven korte filmpjes (van een minuut ofzo) :thinking:

Ja, dit vond ik ook leuk om te kijken. Baudet kwam inderdaad echt slecht over gisteren, zelfs Van der Staaij gaf nog nuttigere antwoorden :joy:

1 like

Je kunt het debat iig terugluisteren, als aflevering van de podcast De Stemming

Maar misschien ook via radio 1 gemist

1 like

Thanks! Ik zie nu dat hij op radio 1 gemist inderdaad in porties terug te kijken is, ook met beeld dus.

1 like

Wat is jullie deadline vroeg! Wij hadden tot 5 maart. Wel apart dat ze vragen stellen die er niet in stonden.

Ik zag net een nieuwsbericht voorbij komen op fb waarin stond dat Baudet binnenkort in mijn stad is om zieltjes te winnen in een leeg centrum. Ik hield mn hart al vast voor de comments maar het zijn alleen maar mensen die zeggen ā€˜nee dankjeā€™, ā€˜goed om te weten wanneer ik niet naar de stad moet gaanā€™ en ā€˜dat die flapdrol lekker weg blijftā€™. Ben echt in mn nopjes hiermee (en de flapdrol comment was mn favoriet haha)

8 likes

Het is gelukt met het stembureau examen. Viel reuze mee!

Staat een artikel op Nos over kandidaat-kamerleden voor de komende verkiezingen.
De eerste staat op de lijst voor de VVD. Snap niet hoe dat kan? Als er een partij niet welwillend tegenover vluchtelingen staat is het de VVD wel.

Maar wel heel mooi dat er zoveel oud-vluchtelingen kandidaat zijn. Zij kunnen de Kamer zeker verrijken.

Ik heb tot 18 maart om de elearning te voltooien :joy: Zo lang nog. Dus in theorie kan het op de dag van de verkiezingen? Lijkt me een fout in de mail haha

Huh, dat lijkt me niet te kloppen neeā€¦

Het kan nog veel erger, Ulysse Ellian is de zoon van Afshin Ellian, een hoogleraar in Leiden die samen met Paul Cliteur en Andreas Kinneging tot het beruchte rechts-conservatieve clubje behoort. Die heeft regelmatig gezegd dat hij immigratie als een bedreiging van de Nederlandse cultuur ziet en hij heeft zich ook expliciet voor Pim Fortuyn, Geert Wilders en Thierry Baudet uitgesproken.

(Overigens wil ik Ulysse hiermee niet voor het gedrag van zijn vader veroordelen hoor, meer om aan te geven dat het zeker niet vanzelfsprekend is dat mensen die ooit zelf in die situatie zaten nu ook een welwillende houding ten opzichte van andere vluchtelingen hebben.)

3 likes

ULYSSE ik gil

Ja ik weet dat hij zijn eigen naam niet heeft gekozen maar ahahahah stel je bent hoogleraar en dan zit je zo van ā€˜hier is mijn baby, Agamemnonā€™

Edit: ik had van de week een Ilias aan de telefoon

4 likes

f68a1925fe5926eccb029292c952c1f4

2 likes

Ilias is nog best populair, ik ben docent en heb er op dit moment twee in mijn klassen! (Van Agamemnon zou ik dan toch net iets gekker opkijken hahaha)

1 like