Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Precies vanwege de anonieme bronnen vind ik het artikel controversieel. Maar gezien er maanden overheen zijn gegaan waarin dit artikel tot stand kwam en de bronnen van links tot rechts zijn begrijp ik de publicatie. Een medium als RTL nieuws zal niet zomaar z’n reputatie op het spel zetten. En er zijn heel wat (serieuze) mediakanalen die in deze verkiezingstijd al heel wat ‘moddergooi-artikelen’ geplaatst hebben met een minder sterke onderbouwing.

Dat kunnen we niet, dat is dus controversieel naar mijn mening.

Omdat hij meerdere keren heeft gezegd daar liever niet als kamervoorzitter te zien vanwege haar dubbele paspoort.

Dat kunnen we niet, en dan kun je er als hoofdredactie wel een ~verantwoording~ onder zetten, maar als die verantwoording is: we kunnen niet zeggen wie maar we weten echt zeker dat iedereen Arib haat, dan heb je alsnog niks gedaan. Bedankt dappere strijders van RTL dat jullie de macht hebben gecheckt door ongeveer de enige prominente vrouwelijke Marokkaanse politica in Nederland af te maken :+1: integere journalistiek, tijd dat die bitch van haar troon wordt gestoten

18 likes

Ik ga vanmiddag stemmen! Woon in België maar ben Nederlands. Dus woehoe. Ff printerinkt halen en mn stembiljet op de bus doen :wink:. Is de eerste keer zo.

Wel leuk die oranje envelop😀.

29 likes

Ik zit een beetje instagram accounts te checken van wat vrouwen van de partij waar ik op wil stemmen. Status: al 2 vrouwen tegengekomen met ‘jongensmama’ of ‘mama van…’ in de bio tegengekomen. Voelt zo Kelly Caresse :sob:

4 likes

Hahaha sorry maar dan zouden ze echt afvallen bij mij. Over wie gaat dit dan?

1 like

Ik zit nu die damn honey podcast met lijsttrekkers te luisteren maar zijn zij (Nydia en Marie Lotte) altijd zo ‘hihaho’. ik vind ze heel irritant praten en niet grappig ofzo terwijl ze dat wel proberen

6 likes

Ik heb de elearning voor het stembureau vanavond gedaan hoor :cool:
Avond voor de deadline, haha.

Wel vals dat ze dan dus vragen stellen over dingen die helemaal niet specifiek als zodanig in de elearning stonden, hoe moet ik dat weten dan??

3 likes

Ik vond het jammer dat ze bij sommige lijsttrekkers heel duidelijk aan het fangirlen waren waardoor er niet echt kritische vragen werden gesteld of iets duidelijk werd over toekomstig beleid. Maarja een kwartier is ook echt lastig om een goed gesprek te hebben.

1 like

Bij wie dan? Had dat gevoel alleen een beetje bij Sylvana

Ja vooral die aflevering indd

Ook wel een beetje bij Lilianne Ploumen tbh

Ik snap wel wat je bedoelt want vond het ook wel netter als ze bij iedereen even neutraal waren geweest, maar ik denk ook van: ze zijn geen journalisten. Ik vind het heel tof en een enorme prestatie dat ze die lijstrekkers allemaal bereid hebben gevonden voor hun podcast te te spreken. En dan ook nog eens alleen maar vragen over feminisme. Dat is echt super uniek om op zo’n manier al die perspectieven te horen! Moeten ze dan opeens ook nog politiek verslaggevers zijn en allemaal kritische vragen kunnen stellen? Ik vind het juist enorm veelzeggend, die verschillen die je tussen die lijstrekkers hoort. Daar kan je toch ook prima je eigen conclusies over trekken?

2 likes

Ja true! Het is ook een toffe serie en toegespitst op een onderwerp dat niet altijd in verkiezingscampagnes voorkomt dus de extra info is welkom.

1 like

Ja bij Ploumen voelde het ook wel als omygod de partij van Corry en deze vrouw luistert ons(!!).
En Sylvana was mega fangirl, maar ze hebben haar wel al eerder gehad en ik ben zelf bij1 dus dat vond ik niet storend haha.
Ik vond het verhaal van Jesse Klaver het beste (ja naast Sylvana maar die tel ik nu even niet mee), bij de damn honey podcast. Hij kwam echt heel empathisch over. Ik denk dat Ouwehand ook heel goed was geweest, als dat geluid niet zo slecht was geweest. Bij hen had ik beide het idee dat ze een verhaal kwamen brengen dat verdieping bood op hun verkiezingsprogramma. Dat idee had ik bij Kaag en Ploumen niet.
En de aflevering met Dassen (Volt) kwam ik echt niet lekker in, dus daar durf ik niet goed over te zeggen wat ik ervan vond qua inhoud.

2 likes

kijkt (of luistert haha) iemand het radiodebat?

:raising_hand_woman:
Jesse doet ‘t heel goed, heel relax

Ja, ik luister ook. Ik vind dat het ook goed gemodereerd wordt

Ja!

Ik vind Esther Ouwehand zo prettig en beheerst, een debat zou echt veel prettiger zijn om naar te luisteren als iedereen zo kan praten.

4 likes