Ja dat vind ik ook jammer! Dacht eerst dat ze alleen huidig zittende partijen hadden meegenomen maar JA21 zit er ook in dus dat is wel apart?
Maar een stemwijzer geeft uiteindelijk maar een richting, het is geen bindend stemadvies ofzo. Het is ook aan jezelf om meer onderzoek te doen en andere factoren af te wegen die jij belangrijk vindt.
Hahaha u heeft dit stemjaar minder dan 45 stempunten behaald en krijgt daarom een negatief bindend stemadvies. U zult de politiek moeten verlaten.
U wordt verbannen naar een totalitaire staat waar u geen zeggenschap meer heeft in de politiek. U bent, de zwakste schakel. Tot ziens!
Dit is een mooi idee om de basale kennis over een parlementaire democratie onder de kandidaat kamerleden te testen. Denk dat 70% zal afvallen.
Nou ja zeg JEZUS LEEFT ontbreekt ook al in die Trouw stemwijzer
Voor de verandering ben ik een keer geen 50plusser zoals alle andere stemwijzers voorschrijven.
Ja21 vind ik meer iets voor Amerika âAlcohol drinken? Ja21!â
Ik voel me echt wanhopig bij het lezen van deze reacties.
Wel chill dat als je vanuit het buitenland stemt je niet met een enorm stembiljet hoeft te worstelen.
Ja haha, zouden ze eigenlijk standaard moeten doen maar zal wel een grotere foutmarge aan vast zitten.
In de email met het formulier staat ook een link om te kunnen âoefenenâ met stemmen heb ik vanochtend even gedaan haha.
Nu veel mensen hun resultaten in die matrix delen vond ik deze tweet wel interessant omdat zoân matrix niet altijd makkelijk te interpreteren is:
Partijen zijn echt raar aan het doen, D66 stuurt deze blije tweet maar heeft vandaag wel tegen de motie hierover gestemd.
hahaha ergens vind ik dit wel aandoenlijk
Rob Jetten doet zo, om 3u, een AMA op reddit trouwens! Mocht iemand nog een prangende vraag aan hem hebben
Ja vind dit echt heel flauw. CU heeft hetzelfde gedaan, wel vrolijk tweeten maar tegen de motie stemmen. Eigenlijk is het gewoon misleiding.
Haha wel best prima stemadvies
Ik heb een pvv flyer gehad.
Waar allemaal islamofobe meuk op staat, gadver. Je zou het maar als Moslim in je brievenbus krijgen, hoe dichtbij wil je 't hebben
Deze week hadden hier een paar mensen het over de standpunten van PvdD als het gaat om het coronabeleid. Maar nou zie ik net dat ze bij de stemmingen vandaag iedere keer gezellig met FvD en PVV meegestemd hebben over de wetswijziging/avondklok
Wauw, dit helpt me wel bij mijn keuze waar ik op zal stemmen
dit valt me vaker op. in veel stemwijzers en debatten wordt ook doodleuk de vraag gesteld âin hoeverre is de islam een probleem/gevaarâ. in kieskompas (nota bene gemaakt met Trouw!) de stelling: De islam vormt een bedreiging voor de Nederlandse waarden.
Het is een religie, die kan in zichzelf toch moeilijk een problematische entiteit zijn, het lijkt mij meer gaan om de invulling die daaraan gegeven wordt en dan vind ik âislamâ echt iets dat veel te breed is; het zou dan eerder gaan om hele orthodoxe interpretaties van RELIGIES in het algemeen (in NL zijn ook andere religies gekend waarvan de interpretaties niet altijd in lijn zijn met bepaalde wetten, normen, waarden, vrijheden, etc).
het valt me op dat niemand over deze vraagstelling valt? of mis ik dat misschien
De religie is het gevaar ook niet. Die malloten die die aanslagen plegen in naam van de islam sporen niet en dan moet de moslimgemeenschap zich altijd maar blijven verantwoorden dat zij echt niet zo zijn. Ik denk dat islam gerelateerde vragen in al die kieskompassen staan vermeld vanwege de PVV FvD etc. En ja de vraagstelling het verbaast mij allemaal niet meerâŠ
Ik heb nog een andere vraag, hebben jullie ervaring met dat stembureau examen. Ik durf het nog niet te maken omdat ik niet weet wat ik kan verwachten.