Ik zou zeggen ietsje rechtser en vooral ietsje minder progressief
Maar ze zouden in principe kunnen fuseren als je kijkt naar standpunten
Ik zou zeggen ietsje rechtser en vooral ietsje minder progressief
Maar ze zouden in principe kunnen fuseren als je kijkt naar standpunten
Mijn ouders stemmen meestal SP, of soms een lokale partij.
Mijn vader woont in Amerika maar was een Trump-supporter dus dat zegt genoeg
Me droom
Mijn vader roept trouwens altijd dingen als âalle drugs moeten ze legaliserenâ, âbasisinkomen voor iedereenâ
âEuthanasie versoepelen voor iedereenâ
Dus ik kan hem onmogelijk outprogressieven denk ik.
Mijn vader is Rutte-fangirl dus dan weet je al hoe laat het is
Ja ik snap eigenlijk echt niet waarom pvda en gl dat niet doen
Ze willen wel graag samen regeren, maar fuseren gaat te ver. Kunnen ze ook niet verantwoorden naar hun achterban
Ik ga vanavond mân ouders overtuigen om hetzelfde te stemmen als ik .
Maar verder vind ik hem moeilijk te plaatsen want mijn stemgeschiedenis is sp, GroenLinks, pvdd, GroenLinks, volt volgens mij dus nogal verschillend.
Zij stemmen gewoon altijd GroenLinks.
Edit: ik stem nu dus btw bij1.
Ik zie een partij van de groene linkse arbeid wel zitten op zich, wel helemaal weg met Jesse en met Lilianne voorop, ik teken ervoor.
Mijn vader is een die hard PvdA-stemmer, die heel verbaasd was dat hij in top 3 van de stemwijzer PvdD, Bij1 en GroenLinks had.
Mijn moeder wisselt een beetje aan de linkerkant - ze heeft wel eens PvdD gestemd maar ik zie haar nu ook wel voor Ploumen kiezen bv.
Ik twijfel zelf nog tussen GroenLinks en Bij1.
Mijn ouders stemmen vooral christelijker dan ik.
Mijn moeder houdt zich nul bezig met politiek, ik denk dat ze niet eens zou weten welke partijen er bij Rutte III regeerden. Ze stemt meestal wel, altijd op de ChristenUnie. Mijn vader is wel heel erg in politiek geĂŻnteresseerd, eigenlijk is hij rechts van het midden en redelijk conservatief, maar hij stemt alsnog ChristenUnie omdat christelijk natuurlijk boven alles gaat. CDA (die hij niet christelijk genoeg vindt) zou misschien eigenlijk logischer zijn, maarja, ik zeg er lekker niks van want ik vind het CDA stom
Goed idee trouwens, ik zou zeker op de Partij van de Groene Linkse Arbeid stemmen
Mijn vader stemt al zijn hele leven SP, mijn moeder altijd GroenLinks, en ik twijfel nog maar ga sowieso links stemmen.
Mijn moeder stemt vaak pvda. Mijn vader stemt ook vaak pvda, maar is politiek wel een stuk conservatiever, maar vind die partijen helemaal niks (cda e.d.) dus stemt alsnog wat progressiever dan die eigenlijk is.
Ik stem pvdd. Ik hecht meer waarde aan een flink progressieve partij en qua links/rechts hangt het heel erg van het standpunt af. Maar pvdd sluit het beste bij mij aan.
Rechtser is een groot woord, het zijn echt die-hard PvdA-stemmers.
Ik stem normaal PvdD, dus ze waren blij verrast dat ik dit jaar overweeg ook PvdA te stemmen!
Mijn vader stemt hetzelfde als ik! Mân moeder weet ik nog niet.
Ik weet niet zo goed wat mân moeder stemt eigenlijk, volgens mij zweeft zij altijd
Mn vader is zeer enthousiast lid van GL
Ik ben niet zo erg politiek betrokken of onderlegd, vind het vaak wat ingewikkeld. Maar wil wel stemmen want vind het toch belangrijk.
Ik heb de stemwijzer ingevuld en wil me wat meer verdiepen voordat ik ga stemmen.
Er komen bij mij vooral kleine partijen uit, en de 50plus waar ik niets mee heb.
Misschien is er iemand die mij kan adviseren? Als ik op zittende partijen selecteer, komt VVD het hoogste uit.
(wil wel stemmen op een vrouw)
Ik zou nu natuurlijk NLbeter kunnen stemmen, maar de kans dat mijn stem dan veel betekend qua zetels is zoals leeuwenhart uitlegt niet erg groot?
Stemmen is iets persoonlijks en er is niet voor niets een stemgeheim dus mensen adviseren op wie of wat te stemmen is lastig.
Wat je zou kunnen doen om je meer te verdiepen is naar standpunten kijken die je belangrijk vindt en wat partijen daarover zeggen. Dan vind je waarschijnlijk ook uit waarom een partij waar je op basis van de naam niet op zou stemmen wel overeenkomt met jouw ideeën. Misschien vind je dan ook een inspirerende politica/us die dat in diens portefeuille heeft en op wie je wel zou willen stemmen.
Verder zou ik niet teveel afgaan op de naam âgeen 50plus want ik ben jongâ want uiteindelijk beslissen alle partijen over de zaken in de Kamer, dus moeten partijen op zân minst nadenken en standpunten formuleren voor alles wat aan de orde gaat komen. Natuurlijk is het wel zo dat ze daarin nadruk leggen op welke koers ze varen en wat ze voor hun achterban willen betekenen.
Ha was leuk vroeger toen mijn vader voor GL flyerde en mijn moeder VVD stemde. Oprecht goede gesprekken aan de keukentafel
Overigens komt bij mij uit de stemwijzer GL met op korte afstand PvdA maar ik zie GL echt niet als een optie. Jesse Klaver en die manier waarop ze met Lisa Westerveld omgingen, niet oké. Terwijl als ik kijk naar wie ik goede politici vind zijn dat grotendeels PvdAers. Hun gezichtsbedekkingsstandpunt is wel echt trash.