Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

More like partij van der bullshits!!

Nee ik ga de PvdA schrijven zijn ze nou helemaal bedonderd. Pvdd heeft voor het verbod gestemd indertijd dus nja hun paternalistische shit is iig consistent maar ik snap niet waarom de PvdA het verbod waar ze tegen zijn ineens steunen.

2 likes

Lol ja dit is wel weer een herinnering aan waarom ik m’n PvdD lidmaatschap opgezegd heb. Maar dat statement van PvdA vind ik haast nog onzinniger? Volgens mij hebben de mondkapjes in het OV ook nog niet tot gevoelens van onveiligheid geleid dus dan is die shift al helemaal raar

PvdD is ook tegen een mondkapjesplicht :’)

1 like

Ondertussen de campagneposter van de pvdd, echt zo maf.

5 likes

Ik luisterde toestraks die Haagse Zaken aflevering die @Violoncello en daar ging het er al over hoe PvdD zou gaan schipperen tussen de kanten van hun achterban (dit virus is echt en de bioindustrie en alles vergroten de kans op nieuwe pandemieën vs. viruswaanzin vaccins zijn gevaarlijk blijf van onze vrijheid af terug naar de natuur!!!).

2 likes

Oh dit is ook wel echt precies wat ik op mn facebook zie. De ene pvdd’er is voor en deelt vol enthousiasme die poster die ik net deelde, en de ander is dusdanig tegen want ze stikt met een mondkapje op en ze weet echt niet hoe ze dat moet doen in dr kapperszaak (en zij staat ook op ademvrijbijmij.nl )

Ik hoorde het ja en ik stond er best een beetje van te kijken, ik had helemaal niet zo meegekregen dat je in de PvdD achterban ook zo’n groep mensen hebt met dit soort ideeĂ«n :confused:

2 likes

Dubbelpost, maar ik ben wel weer even benieuwd:

Welke partijen zijn voor jullie op dit moment nog serieuze opties? (Als je er al uit bent kies je er gewoon Ă©Ă©n, maar je mag er ook tien aanklikken.)

• GroenLinks
  • PvdA
  • Partij voor de Dieren
  • BIJ1
  • D66
  • CDA
  • ChristenUnie
  • SGP
  • VVD
  • DENK
  • Forum voor Democratie
  • PVV
  • JA21
  • 50PLUS
  • SP
  • Volt
  • Ik heb me er nog helemaal niet in verdiept

0 stemmers

En als je NU moet kiezen?

• GroenLinks
  • PvdA
  • Partij voor de Dieren
  • BIJ1
  • D66
  • CDA
  • ChristenUnie
  • SGP
  • VVD
  • DENK
  • Forum voor Democratie
  • PVV
  • JA21
  • 50PLUS
  • SP
  • Volt

0 stemmers

Eigenlijk wel een deprimerende analyse, deze podcast. De traditionele PvdA-stemmer sterft uit, SP-kiezers lopen naar PVV omdat ze sociaal conservatief zijn en uiteindelijk is er niet echt een links blok, omdat de achterbannen te veel van elkaar verschillen. :grimacing: Verbaast mij op zich niet dat PvdD ook een anticorona-achterban heeft, er is toch ook zo’n ‘zweverige’ kant van de vegan community die vrij anticorona / antivaccin is? Weet niet of dat een heel grote groep is, maar ja.

3 likes

Haha ja ik werd er niet vrolijk van inderdaad. Maarja, dat word ik sowieso ook gewoon echt niet als ik de peilingen zie :frown:

Haha wil jullie even verblijden met deze prachtige campagneposter

11 likes

je vraagt je toch af waar je social media content executive consultant al die tijd heeft uitgehangen als men daar nu verwacht dat zoiets nu gaat werken

1 like
5 likes

Wtf Volt??? Nee natuurlijk maakt dit het negeren van een nee/nee sticker niet “goed” die hebben mensen toch niet voor niets??? Jullie bepalen niet dat ik deze wel wil hebben. (Ik heb trouwens zelf geen nee/nee sticker maar ik vind dit joviale bericht echt zo stom)

13 likes

je kunt via hier gratis NRC digitaal lezen tot de verkiezingen

Stemt jouw moeder

• Hetzelfde als jij
  • Linkser dan jij
  • Rechtser dan jij
  • Conservatiever dan jij
  • Progressiever dan jij
  • Niet (leeft niet, wil niet, kan niet)
  • Weet niet wat mijn moeder stemt

0 stemmers

Stemt jouw vader

• Hetzelfde als jij
  • Linkser dan jij
  • Rechtser dan jij
  • Conservatiever dan jij
  • Progressiever dan jij
  • Niet (om redenen)
  • Weet niet wat mijn vader stemt

0 stemmers

Mijn moeder stemt bijna altijd hetzelfde als ik, maar die optie is er niet

1 like

Oh fakka je hebt gelijk

Ff ninja edit :eyes:

1 like

Ik twijfel altijd of PvdA linkser is dan GL.

1 like

Ik vind mijn moeder super moeilijk in te schatten, die is een beetje SP die over te halen is naar PVV zeg maar. Dus wel erg van de pensioenen en zorg en sociaal, maar ook ‘waarom mag ik geen Sinterklaas meer vieren’ en ‘ik heb gehoord dat immigranten alle woningen krijgen terwijl mijn kinderen niet betaalbaar kunnen wonen’. Mijn vader mag thank fuck niet stemmen als buitenlander want die is nog een tintje rechtser dan Thierry en co (zeg maar gerust een racistische doemdenker).

1 like