Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Moet een motie van wantrouwen unaniem zijn? Of geldt de meerderheid.

Kaag was vanmiddag al team Rutte, dacht die gaat er nog over nadenken maar ze wist het al

1 like

Volgens mij meerderheid, weet het niet zeker!

2 likes

Ja meerderheid

2 likes

Ik ga mijn eigen motie van wanhoop aannemen en naar bed
Maar goed dat ik geen volksvertegenwoordiger ben want dit zou ik nevernooit trekken

7 likes

Kom maar op met die parlementaire enquĂȘte echt wacht maar!!! En het is niet het meest zware middel Kaag

@Nevermind @nightlife thanks voor de uitleg!

1 like

Hoe denken de mensen die D66 hebben gestemd hierover? Als je dat wil zeggen natuurlijk

4 likes

Wilders vat het wel even goed samen wat de d66 vandaag heeft gedaan.

Trouwens een motie van wantrouwen verplicht ook geen aftreden volgens mij, maar dat is gewoon de gang van zaken erna. Zou me niet eens zo erg verbazen als Mark gewoon zegt ‘wantrouwen? Ik geef geen fuck, blijf lekker hier’
edit: wat ik online snel google lijkt van wel, dus misschien haal ik shit door elkaar en is het wel een verplichting. Geen zin om mn aantekeningen er nu bij te pakken :nerd_face:

@mercurysummer ik ben wel echt teleurgesteld, zou bij nieuwe verkiezingen wel twee keer nadenken of ik nog eens op D66 stem aangezien Kaag zich voordoet als 1 en 2 doet.

6 likes


 ik word nerveus dat ik het allemaal verkeerd uitleg en dan worden morgen de OG’s wakker en die zeggen nevermind wat praat jij klopt van geen kant

1 like

Maar ja kaag denk nu ook chill heb ik een lekkere positie zo bij de onderhandelingen

Ja, dat laatste heb ik ook. Geen idee of het ooit zo ver komt maar was al aan het nadenken op wie ik nu zou gaan stemmen.

Het is niet helder anders vraagt Ouwehand geen extra uitleg ja

1 like

Nee joh, die pussies liggen gewoon te slapen en wij kijken al 12uur deze chaos, dus dat je zelfs de moeite neemt om uit te leggen wat jij ervan weet is helemaal goed :kissing_heart:

3 likes

Ik snap echt weinig van wat Kaag nu allemaal zegt.

2 likes

:smiling_face_with_three_hearts: ik ga al mijn reacties uitprinten en bij de toelatingstoets meegeven lol :joy::joy::joy:

3 likes

:tomato: STEM SP

Wat een queen die Marijnissen

1 like

Ughghghghhh ik snap wel wat ze zegt, een motie van wantrouwen gaat om het wegstemmen van Rutte als premier, en dit verkennersfiasco staat hij in als fractievoorzitter van de VVD, niet als premier.

Maarja hallo het is dezelfde persoon dus je hoeft dat niet zo van elkaar te scheiden. Die man hoeft echt niet nog langer te blijven.

1 like

Hoezo hoef je dat niet te zijn wat zit ze nou te drukken op ‘ja het is een heel zwaar middel’ het hele debat begon met een motie van wantrouwen en toen stemde ze volgens mij voor. Als ik het me goed herinner??

Wilders staat toch ook niet te gillen dat het een heel zwaar middel is

2 likes