Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

‘Ik mocht haar niet want ben eigenlijk racistisch en seksistisch maar dit doet ze wel goed’

13 likes

Sylvana Simons verklaart vertrek bij debat: ‘Leef al jaren met chronische pijn’ Sylvana Simons verklaart vertrek bij debat: 'Leef al jaren met chronische pijn' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (via @NUnl)

Zag net dit artikel op Nu.nl. Kijk de laatste maanden veel vaker (met een schuin oog) naar debatten en zie regelmatig Kamerleden halverwege weggaan (kuch Thierry kuch. Misschien hebben ze tijdens die debatten een minder prominente rol maar dit vind ik zulke jammere en framende berichtgeving over Sylvana…

6 likes

The saga continues

20 likes

Fixed it

31 likes

Ik had al zo’n vermoeden toen van Haga gisteren z’n excuses aanbood voor het gedrag van Baudet.

Love lientje

20 likes

Ik vind het ook nog steeds grappig dat ze dit gewoon nog steeds als naam heeft haha

8 likes

Oja ik ben trouwens nav Sylvana’s zoveelste fire moment in de kamer deze week lid geworden van BIJ1! Hoop nog steeds op een PvdA renaissance (blijf daar ook lid) maar ja, ik wed gewoon op meerdere paarden.

€5 per maand mensen, als je filmpjes van Syl deelt met fire emojis kan er ook wel een beetje poen haar kant op toch?

15 likes

Thanks voor de reminder, ook lid geworden!

6 likes

Influencertje hoor :stuck_out_tongue_winking_eye: ik heb het ook gedaan. Twijfel ook al een tijdje of ik bestuurslid wil worden in mijn gemeente bij Bij1

6 likes

Dan moet je opschieten want bij de meeste plekken zijn de deadlines deze week!!

1 like

I knooow maar ik vind het lastig om in te zien of het iets voor mij is :sweat_smile:

dus als er toevallig iemand is die dit doet, tell me more

Ik heb gesolliciteerd bij mijn gemeente en zit in het kernteam :raising_hand_woman:

6 likes

lekker basic vraag, maar wat moet je allemaal doen?

Het is een beetje afhankelijk of je gemeente ook met de verkiezingen gaat meedoen maar iedere afdeling heeft een afdelingsplan. Als bestuurslid help je met het bepalen en bewaken van de koers daarvan, je gaat in gesprek met lokale initiatieven en organisaties en je stuurt de vrijwilligers aan ( vaak onderverdeeld in commissies)
Iedere afdeling heeft ook een eigen buddy van het landelijke team + een coordinator waar je bij rapporteert en zij helpen jou ook weer.
Basically ben je veel bezig met de afdeling te overzien en te faciliteren voor leden.

2 likes

Toevallig had ik het er vanochtend over met m’n moeder om de volgende verkiezingen BIJ1 te stemmen. Ga haar dit idee voorstellen. Thanks for sharing!

3 likes

Naar aanleiding van dit artikel: Rutte wil niet met PvdA en GroenLinks: geen licht tussen mij en Hoekstra | NOS een poll:

Het wordt

  • Toch VVD, D66, CDA, GL en PvdA
  • VVD, D66, CDA en GL óf PvdA
  • VVD, D66, CDA en toch CU
  • VVD, D66, CDA en Volt
  • VVD, D66, CDA en JA21
  • Verrassing, PVV of FvD komt ineens toch aan de onderhandel
  • Toch maar een gedoogconstructie
  • Nieuwe verkiezingen

0 stemmers

Ik hoop op:

  • De coalitie die ik wens
  • Een falende flutcoalitie zodat het kabinet snel valt
  • Gewoon nieuwe verkiezingen
  • Het maakt me geen fluit uit
  • Anders

0 stemmers

Ik heb gedoogcontructie gekozen, maar ik bedoel eigenlijk een minderheidskabinet met een aantal akkoorden met verschillende partijen. Deze partijen gaan hiermee akkoord door de crisis waarin we zitten. En dan na 2 jaar verkiezingen.

Hoewel… Toen ik gisteren hoorde over de coalitie in Israel, toen dacht ik wel even van dan moet een rechts-midden-links kabinet in Nederland ook wel lukken haha. Het lijkt mij dan ook wel grappig om dan ook met twee minister-presidenten te komen die elkaar na 2 jaar afwisselen. Helaas is de ego van Rutte daar te groot voor.

1 like

dan mist rutte wel een kans hoor

https://www.instagram.com/p/CPsy33nACBE/?utm_medium=copy_link

2 likes

hou op, locatie ‘drip city’ :cry:

1 like