Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Het is één grote kliek. Ze sluiten achter de schermen gewoon dealtjes. Kaag is geen haar beter dan Rutte. Er moet zo snel mogelijk een debat komen want het is steeds een week te laat. De emoties van de oppositie zijn dan een beetje gedaald en Rutte en al zijn vriendjes hebben dan te lang de tijd gehad om een ‘goed’ verhaal te verzinnen.

9 likes

Ik ben wel benieuwd wat Kaag voor uitleg gaat geven in een debat. Ze is al een paar keer flink uit haar rol gevallen bij lastige vragen van o.a. Marijnissen en Ouwehand. Ze reageert dan ontzettend vals, haar masker valt dan af.

4 likes

Ik vind het zo stom dat zoveel mensen zich hebben laten misleiden door de mega campagne van D66.

8 likes

Nou nou ‘misleiden’, je mag er gewoon van uitgaan dat mensen een weloverwogen stem uitbrengen lijkt mij

Vind overigens de opmerking ‘ze is vals, haar masker valt af’ ook echt bijzonder vrouwonvriendelijk

35 likes

Vind ik ook vreemd. Er schijnt wel 1 minister/staatssecretaris tegenin te zijn gegaan, benieuwd wie dat dan was.

2 likes

Ze was nogal onsympathiek tegen Ouwehand en Marijnissen. Dat is mijn mening, over een man zou die hetzelfde zijn geweest.
Maar mijn woorden zijn inderdaad wat fel ja, maar de leugens rondom de toeslagenaffaire roepen dat altijd in mij op.
In dit topic heb ik heel wat vrouwonvriendelijkheid gelezen tov Caroline van der Plas.

1 like

Gaat er niet om dat je niet van haar mag vinden omdat ze vrouw is hè? Ipv de kwalificatie ‘vals’ had je ook onbehoorlijk of laag dunkend of eindeloos veel andere synoniemen die niet op gedrag van vrouwen gericht zijn.

2 likes

Nou ik vond dat Rutte ook nogal vals deed tegen Lilianne Ploumen.

Ja, ik ook! Dat is dan de enige decent persoon in ons kabinet :persevere:

1 like

:expressionless: probeer je nu jezelf wijs te maken dat je deze bewoordingen ook voor mannen gebruikt? Vals is bij uitstek een woord dat voor vrouwen wordt gebruikt

Ik vind de hysterie waarmee sommigen hier over Kaag vallen echt bijzonder en tekenend voor onze patriarchale samenleving. Rutte doet deze shit al meer dan 11 jaar en op veel grotere schaal, maar nee laten we Kaag direct over volledig dezelfde kam scheren

21 likes

Ja, dat is wel een goed punt. Ik vind Ouwehand en Azarkan (en Marijnissen) wel echt sterk in dit soort debatten, ben benieuwd of zij het kabinet hier goed op aan kunnen spreken.

2 likes

Inderdaad, die zijn scherp en hun vragen zijn glashelder. Vlak ook Ploumen en Leijten niet uit!
Kan trouwens niet wachten tot Omtzigt van zich laat horen, ik hoop dat hij goed herstelt.

2 likes

Je zou bijna echt op nieuwe verkiezingen gaan hopen

1 like

Ik denk dat alle mensen die op Rutte hebben gestemd dat helaas gewoon weer zouden doen :frowning_face: Misschien dat sommige D66 stemmers nog naar GL zouden uitwijken…

Ik heb D66 gestemd maar baal wel echt van deze shitzooi, denk dat ik inderdaad toch maar naar GroenLinks zou uitwijken, in ieder geval wel een linkse partij

Ik heb SP ook zwaar overwogen en baal wel steeds meer dat ik daar niet op gestemd heb

3 likes

Haha, nadat Jesse alle groene en linkse principes overboord gooide in de eerste besprekingen.

Hoop het niet.

12 likes

:tomato: :tomato::tomato::tomato::tomato: Marijnissen :heart:

Ja ik baal hier ook van allemaal maar ik hoop wel op een nieuw debat wat ik kan becommentariëren hier

3 likes

er is nu een coronadebat gaande (stiekem hopend dat het lekker los gaat maar zal wel niet)

1 like

Haha ja ik hoop hetzelfde. Snap ook niet waarom er nog geen spoeddebat is gekomen.

1 like

echt hoor… rutte zal daar wel lekker zelfvoldaan zitten dat hij dit moet aanhoren ipv de roast van Mark Rutte deel 2

1 like