Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Ja love it.

1 like

Het verbaast me ook gewoon niet meer.

Zag net ook dit

Ik snap niet welke informatie dan niet doorkomt daar? Zijn er mensen bij de belastingdienst die dit niet weten of niet extra alert zijn nu?

3 likes

Even los van al deze miserie:

đŸ’Ș Ik wil wel even boven op hem gaan zitten. Kijken of hij zich onder mij uit kan worstelen. #metjesterkerzijn đŸ’Ș https://t.co/1zolvDq8P0

— Caroline van der Plas (@lientje1967) April 21, 2021

Haha, vind haar toch wel lachen. Wat een flippo van de SGP ook :nauseated_face: :nauseated_face:

14 likes

Mannen zijn biologisch sterker, en daarom beter in politiek??!!
Het is eigenlijk te achterlijk om op te reageren, het is ook niks nieuws.

3 likes

Ik ook niet. Ze komen overal mee weg. Lachen zich kapot.

Uit het persbericht maak ik op dat het een query/codeer fout is van een data-analist. Zo een fout is makkelijk gemaakt. Dat niemand even meekeek en dubbelcheckte verbaast mij vooral.

Dat gaat over dit:

*Binnen de jongerenafdeling van de SGP is een felle discussie ontstaan over het al dan niet toelaten van vrouwen op het politieke toneel. Een motie om het omstreden vrouwenstandpunt te versoepelen werd zaterdag op het voorjaarscongres door 40 procent van de SGP-jongeren-leden gesteund, wat net niet voldoende was.

Mathijs van der Tang, voorzitter van SGP-jongeren Vallei & Rijn, steunde de motie niet en diende zelfs een tegenmotie in. Hij stelt dat de ‘man het hoofd der vrouw is’ en vindt dat het ‘feminisme voet aan de grond dreigt te krijgen’ binnen de oudste partij van ons land.*

Dus hij behoort tot de meerderheid van de jongeren op dat congres die gestemd hebben en diende zelf een tegenmotie in.

https://www.ad.nl/politiek/afgrijzen-om-uitspraken-lokale-voorzitter-sgp-jongeren-de-man-is-het-hoofd-van-de-vrouw~a9725056/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Zijn reactie: Van der Tang zegt de boze reacties te begrijpen en hoopt dat ‘we op een gezonde manier over dit onderwerp kunnen blijven discussiĂ«ren’. ,Want als dat al niet meer mag, in wat voor een harde samenleving zijn we dan terechtgekomen?”

:cry: :cry:

I know, echt afgrijselijk dat mensen anno 2021 nog zo denken.

2 likes

Ja, het zijn inderdaad ook geen standpunten waar ik me in kan vinden.

Aan de andere kant vind ik het wel interessant om te zien dmv welke frames mensen betekenis geven aan het leven (en dood en ethische zaken); en vind ik dat ook essentieel gezien er veel mensen zijn die geloven in een hogere macht en ik die niet zomaar uit wil sluiten / niet wil proberen te begrijpen.

Ik ben ook geen voorstander van een staat waarin religie verboden is maar vind ik vind dat er een open en vooral rationeel (niet dogmatisch) debat moet worden gevoerd welke plek religie inneemt en in mag nemen zo dat het niet op enige manier vrijheid van iemand beperkt (zoals op scholen of in overheidsinstituten) Verbieden van religie beperkt ook vrijheid van veel mensen dus vandaar dat ik daar geen voorstander van ben.

Ik vind dit AD artikel dat ik postte ook niet echt een goede invalshoek daarvoor (nogal onnodig polariserend) maar het filmpje werd daar uitgelegd (en gelinkt).

1 like

Ik ken mensen die er zo over denken niet persoonlijk maar ik weet zeker dat er mensen zijn die dit soort standpunten er op na houden. Waarom denk je dat die reactie niet echt is? Ik veronderstelde dat het algemeen bekend was dat er in Nederland een ‘bible belt’ is, dat er 3 in naam christelijke partijen in de kamer zitten (CDA, CU, SGP), waarvan de SGP er een strikte visie op de Bijbel en interpretatie op na houdt en dat er scholen bestaan waar er wordt gezegd dat homoseksualiteit te genezen is en waar de Nashvilleverklaring ondertekend is. Dat bestaat, dat zijn geen geruchten of dingen die gezegd worden om verwarring te zaaien of te polariseren.

In het AD-bericht over dat filmpje gaat het ook over het congres van de SGPJ (jongerenvereniging van de SGP) waarin dus een motie om het standpunt omtrent vrouwen te versoepelen werd weggestemd. Dat betekent dus dat van de jongeren die aanwezig waren op dat congres en gestemd hebben 60% het niet nodig vindt om dat standpunt te herzien. Bedenk daar de mensen bij die dit ook vinden maar of niet hebben gestemd, er niet bij waren, geen SGPJ lid zijn of iets anders en je komt echt wel op aantallen uit die te groot zijn om te negeren of als troll te zien.

Edit:
Ik snap dat het misschien ergens fijn is om te denken dat het niet klopt dat er echt mensen dat vinden in Nederland of elders (maar ik weet natuurlijk niet waarom jij dat dacht) en om er weg van te blijven. Het is ook zeker niet iets waar ik achter sta, maar de afgelopen jaren zie je toch dat er mensen zijn die gedachtegoed propageren dat ik in eerste instantie wegwuif en weglach maar nu zitten er toch wel veel mensen in de Tweede Kamer die er racistisch en misogynistich gedachtegoed op na houden en ik vraag me echt af of dat niet al veel eerder gestopt had kunnen worden. Idem voor mensen die corona ontkennen en op het museumplein koffiedrinken. Idem voor dit, waarom bestaan er scholen waar meisjes een rok aan moeten en homoseksualiteit wordt behandeld als een zieke afwijking? We zijn hier zelf bij denk ik dan.

Edit 2: SGP-jongeren â€ș Statements â€ș Reactie bestuur SGPJ op uitlatingen leden in de media
SGPJ-bestuur distantieert zich hier van

1 like

Wtf, Hoekstra heeft blijkbaar ook gezegd dat hij heeft geprobeerd Omtzigt te ‘sensibiliseren’

Echt ongelofelijk weer dit

Zit het RTL artikel nu te lezen, vooral dit stukje vind ik zo schurftig. Ze geven echt geen fuck.
afbeelding

4 likes

Dit vind ik eigenlijk vooral het nieuws. Een aantal jaar geleden zou dit misschien nog 90% geweest zijn (en nog langer geleden 100%). Ik vind dit dus een interessante en hoopvolle ontwikkeling, en ik denk eigenlijk dat juist door die verandering van binnenuit jongens als Van der Tang zo hard gaan schreeuwen. Dus ja, wat hij zegt is belachelijk maar nieuw is het niet. Misschien is het meest nieuwe hieraan nog wel het medium van een filmpje (waarom een NOS-filmpje? Dat begrijp ik niet helemaal. Weet iemand hoe dat zit?) en het er zo openlijk mee naar buiten treden.

2 likes

het zijn ook altijd van die kleine puisterige klootzakjes die nog bij mamma wonen in schubbekutveen en iedere avond om 6 uur een lekker hollands kostje voorgeschoteld krijgen

Net zoals die T.om de No.oijer van de SGP, is ook zo’n type. Ik zit ook echt teveel op twitter, daar kom je ze altijd tegen

5 likes

die waarschijnlijk niet eens een ei kunnen koken of de wasmachine aan kunnen zetten (als jij aannames doet Mathijs dan doe ik dat ook), maar doe maar lekker de politiek in gaan dan.

en als mannen biologisch sterker zijn waarom gaat ie dan niet gewoon de bouw in of gewichtheffen of van die autobanden omrollen door de blubber.
of haalt hij nu fysiek en mentaal door elkaar (maar misschien hebben mannen wel een grotere schedel in de bijbel volgens hem) :thinking:

3 likes

Kaag weet niet meer of ze er wel bij was. Amnesie is blijkbaar besmettelijk.

11 likes

Ik vind het zo stom van mezelf dat ik me iedere keer weer zo kan opwinden om de (niet zo verrassende) streken van Rutte en/of Kaag. Het kost me alleen maar energie maar ik ben gewoon zo KLAAR met die vreselijke types en ik kan NIET begrijpen dat ze zoveel stemmen hebben gekregen. Ik moet er niet te veel mee bezig zijn maar ik vind het gewoon te belangrijk (de toekomst, mijn toekomst) om mijn ogen ervoor te sluiten.

4 likes

Ik snap echt niet waarom alle bewindsleden in de ministerraad hiermee akkoord zijn gegaan
 is dit nou zo normaal (om info achter te houden)? Doen ze gewoon wat Rutte wil en durven ze niet tegen hem in te gaan? Ik snap echt totaal niet hoe dit in lijn is met de partij. Bijvoorbeeld D66 en CU vinden de toeslagenaffaire toch oprecht verschrikkelijk? Waarom zou je daar als D66 of CU minister niet je mond over open doen. Ik ben echt heel benieuwd naar de ministerraadnotulen en hoop dat die openbaar worden. Hoop dat er dan ook een debat komt volgende week.

2 likes