Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Hahahhaha ik kijk nu daar die lijst lievelingsliedjes van TK leden en zie Geert Wilders al helemaal emo meezingen met Back to Black van Amy Winehouse

O nee zou dit een Zwarte Piet ding zijn ew ew ew

10 likes

Ga er maar van uit…

1 like


KERROLAAAAIN

laat dit ooit nog mn hoofd uit gaan aub

17 likes

https://www.roodgroenetoekomst.nl/

:+1::+1: Je kunt dit manifest tekenen als je ook voor samenwerking PvdA-GL bent. Geen idee of het concreet wat gaat opleveren maar wel een hoopvol initiatief!

2 likes

Vind deze filmpjes zo leuk elke keer! Die polonaise ook hahaha

6 likes

Maar dan hadden de grenzen nog steeds dicht moeten zijn. Ik denk echt niet dat dat mogelijk is bij een land dat onderdeel is van een groot continent én de Europese Unie. Mensen in Australië en Nieuw Zeeland zitten daar praktisch nog steeds opgesloten.

1 like

Ik ook! Maar vind alles leuk waar Xander in zit :relieved:

2 likes

Ik denk dat mensen niet inzien dat er een verschil is tussen het iniedergeval als doel hebben, alle middelen daarvoor inzetten en dan zien waar we uitkomen. En een beleid dat niet eens enigszins in de buurt komt. Hadden wij enige kans om het zo goed te doen als het daar gaat? Waarschijnlijk niet als je kijkt naar onze ligging, ons verkeer met buurlanden. Hadden wij de schade aanzienlijk kunnen beperken door kortere periodes van fors strenger beleid? Ik ben geen expert, maar ik kan me niet voorstellen dat dat met onze ligging geen optie was.

Dat we nu al ruim vier maanden in een soort van baggere strategie zitten heeft alles te maken met dat we niet op de momenten dat het nog kon voor kortere periodes écht streng wilden zijn. Dat zijn keuzes en in die keuzes staan momenteel niet mensenlevens, maar economische belangen voorop. Daarmee heeft Sylvana echt een punt.

5 likes

Oh ik heb niet verder gekeken naar wat Sylvana Simons zei, het ging mij puur over het sluiten van de landsgrenzen. Ik denk zeker dat het had mogen gebeuren, maar dat was niet houdbaar geweest voor een heel jaar. Ik ben het verder ook met je eens, dit beleid is echt pappen en nathouden geweest en echt waardeloos. Maar eigenlijk hadden we als de EU een aanpak moeten hebben en niet per land verschillend, want zodra je dan de grenzen opengooit krijg je weer instroom van mensen en het virus van onze buurlanden.

Dan bedoel ik niet precies dezelfde regels overal tegelijkertijd, maar een stappenplan bij x aantal besmettingen per hoeveelheid mensen.

3 likes

Maar ook daar zitten veel grijstinten in. Kunnen wij een harde grens dicht doen en een hek neerzetten? Zeker niet. Echter: er is heel veel wat wij niet doen of pas heel laat zijn gaan doen dat super dicht bij dichte grenzen komt. Dat lukt onze naaste buren wel, waarom ons dan niet?

1 like

Zeker waar, maar ik vraag me af of het veel verschil heeft gemaakt. Het geografische voordeel van de eilanden is gewoon veel groter en heeft een groot verschil gemaakt, maar het is ook niet echt zaligmakend dat mensen opgesloten zitten in hun eigen land. Of in het buitenland.
Maar volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen want ik ben het wel met je eens. Het hele beleid is gewoon belachelijk softie geweest.

3 likes

De dag voor pasen was ik wel content met Seger’s uitspraken maar dit is wel jammer

Edit: het lijkt nu net clickbait omdat je niet ziet waar het over gaat maar hij nuanceert dus zijn uitspraak over het uitsluiten van een formatie met Rutte

:clown_face:

1 like

Ik hoorde die vanochtend op de radio. Wist niet of ik moest lachen of janken. Wat een poppenkast dat je hier serieus een motie voor aandient

7 likes

Ik wil er wel graag om janken. Als je bedenkt hoe groot die fractie + hun budget is en ze dat dus kunnen verspillen aan dit soort bullshit en als ik dan naar mn eigen partij kijk en zie hoeveel prioriteiten we moeten stellen en snijden in ontelbare belangrijke onderwerpen omdat we zo klein zijn, word ik daar echt sip van…

5 likes

Precies. Echt belachelijk dat ze betaald worden om dit soort shit te verzinnen/roepen. Terwijl ze beslissingen moeten maken voor het hele land…

Ik snap dat indirect de aanpak van de corona maatregelen hiermee bedoeld wordt. En het versoepelen daarvan. Maar deze onzin slaat echt alles

2 likes

hebben jullie al de virale jesse klaver/rob jette content gezien op tiktok en nu rob’s insta? :joy:

5 likes

Tijd om de notulen van die ministerraden openbaar te maken, als dit allemaal klopt heeft de vorige coalitie iets om uit te leggen.

2 likes

Zijn ze vast vergeten. Ik ben cynisch maar ik heb geen hoop meer dat er nog iemand fatsoenlijk accountable wordt gehouden voor die toeslagenaffaire hoor. Zelfs niet nu er elke maand opnieuw weer extra stront daarover naar buiten komt.

22 likes