Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Ja ik zag het al voorbij komen. Ben benieuwd wat hier van gaat komen, wat voor consequenties dit gaat hebben.

Oef ik verwacht wel een relletje vandaag. Heel bijzonder dat reguliere media (AD/nu.nl etc.) hier nog niet over bericht hebben?

Lekkere victim blaming in de reacties ook :roll_eyes:

4 likes

Sommige van die reacties zijn inderdaad diep triest.

Ik zag net op nu.nl een bericht staan, half uurtje geleden gepost geloof ik. Ik denk dat andere sites snel zullen volgen.

2 likes

Het is nu opgepakt in de media en bij d66 zelf!

2 likes

Sidney Smeets treedt terug als lid van de TK! Nu Dion Graus nog

21 likes

Ik volgde hem op twitter (vond hem wel heeeel irritant tijdens de aanloop naar de verkiezingen haha) maar als al die screenshots die ik op twitter voorbij zag komen echt zijn vind ik het echt walgelijk. En altijd best wel holier than thou doen op twitter en anderen aanspreken?? Heel vaak in de DM’s van jonge knullen sliden ‘ohw echt een hele mooie/hete foto! Ja ik dm je maar want anders gaan de homofobe trollen los’. Waarom voel je de behoefte om 17/18 jarigen zo’n DM te sturen?!

2 likes

Ja en die ene met iets als ‘Mooie foto! Wel nog iets teveel kleren x’

1 like
23 likes

Hahahaa Caroline wil een appgroep :joy:

6 likes

Is zij stiekem een acteur van Koefnoen ofzo? :joy:

@anon76889665 ze is echt on fire. Echt spot on allemaal

2 likes

Zij lijkt me wel echt een type appbeheerder ja

Ook iemand die bij elke verjaardag een nieuwe appgroep aanmaakt om geld voor een cadeau te verzamelen

17 likes

Dit lijkt me nou echt de appgroep from hell :joy:

9 likes

Echt he… ik zie voor me dat je dan een aardig groepje mensen hebt die racistische memes gaat posten, eindeloze discussies en Rutte en Kaag die vragen of we het wel even gezellig kunnen houden.

4 likes

Haha zit gewoon hardop te lachen op het moment dat ze dat serieus voorstelt.

2 likes

Dat is nou wel een groep die ik zou willen infiltreren

5 likes

Ga ook stuk om de ‘ik ben goed met social media’

1 like

Ik vind dit mooi gebracht, maar ik mis wat de oplossing dan zou zijn? Ze geeft aan dat sturen op zo min mogelijk besmettingen een lockdown was tegengegaan, maar dat lijkt me niet met elkaar te stroken?

Ze zegt dat als we vanaf het begin af aan een zero covid beleid hadden gevoerd door een korte keiharde lockdown in te voeren voor iedereen ( ipv de “intelligente” lockdown om de economie te “redden” ), we nu niet zo lang dit gekut zouden zitten.

Wat betreft oplossingen, Overzicht coronacrisis - BIJ1 - BIJ1 op deze site heeft Bij1 al maanden oplossingen en kritiek geuit
( Site is alleen niet heel up to date meer). Op dit moment, zoals ze aangeeft, zitten we zo ver in de shit dat we voornamelijk pleisters kunnen gaan plakken. Maar dan wel met focus op de mensen die nu onder het beleid lijden en niet de bedrijven en stichtingen die zowaar winst hebben kunnen maken in t afgelopen jaar.

8 likes

Maar een harde lockdown, zonder dat Duitsland en Belgie dit ook doen, had later weer besmettingen van over de grens naar ons land gebracht, toch?

De landen waar ik dit goed heb zien gaan (IJsland, Nieuw Zeeland, Zuid Korea en Australie) hebben een geografisch voordeel wat wij niet hebben.

1 like

Ze hadden toch hier ook de grenzen dicht kunnen doen? Wel wat omslachtiger dan op een eiland maar zeker niet onmogelijk.

Denk alleen dat daar nu echt geen draagvlak meer voor is, maar een jaar geleden nog wel.