Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Eigenlijk is het ook best raar dat er totaal geen toegangseisen of toetsing is om de TK in te mogen. Ik denk wel vaker dat dat misschien best een goed idee zou zijn. En dan geen iq-test ofzo maar gewoon basis dingen zoals “wees geen racist.” Ze zouden die drempel best mogen verhogen want nu hij is non-existent en zitten er dus nazi’s (Freek Jansen) en sex offenders (Dion Graus) in de kamer, en weet ik wat voor onfatsoenlijke mensen nog meer. :neutral_face:

6 likes

Het ironische is dat de broek die al die discussie opwekte gephotoshopt is zodat de plooien en strepen verdwijnen. Zo zag haar broek eruit.


Een oversized pantalon.

En zelfs al had ze een joggingsbroek aan. So what? Maar het feit dat deze leugen bijna net zo veel aandacht krijgt als het liegen van Rutte laat wel zien dat vrouwen meer kritiek krijgen, vrouwen van kleur nog meer en moslims daar weer een schepje bovenop.

36 likes

Hhahaha

18 likes

Ik zie trouwens nu pas dat Bouchallikht een suffragette witte outfit aan had bij de installatie :heart_eyes:

Net zoals AOC dat had bij haar installatie

En Hillary bij de inauguratie van Trump

29 likes

Nou nee, dat zegt het niet. ik zet t even in spoiler, want ik vind het achteraf gezien zonde dat deze discussie zo het topic overneemt (en daar ben ik zelf debet aan). Maar ik voel me absoluut niet beter dan patiënten, als dat is wat je impliceert. De lijn tussen gezond en (tijdelijk) ziek is soms maar heel dun en ik besef me ook dat ik geluk heb met de positie waarin ik zit. Onder de verkeerde omstandigheden, of door een keer pech, zou ik net zo goed aan de andere kant kunnen staan. Het is gewoon soms verwarrend als je ergens start en de mensen niet kent en dus niet weet met wie je in gesprek bent en aan wie je dingen kan vragen (bijv sommige interne zaken). Tenslotte is het voor de veiligheid soms wel fijn om snel een inschatting te kunnen maken wie wie is. Verder heb ik nog wel inhoudelijke redenen waarom alsnog vind dat het belangrijk is je wat formeler dan trainingspak naar werk aan te kleden, maar dat gaat deze discussie te boven en heb ik zelf ook weinig zin in.

4 likes

hebben jullie dit gezien op twitter,

3 likes

Het is natuurlijk een slap aftreksel en zó flauw maar ik moet zo hard lachen elke keer om dat gerochel van Kerrelain

21 likes

Hahahahahahahahahahha die Fucking op z’n trui ook love it peak 2003

8 likes

ohh ik houd zo van Woppert. Hoop dat het een blijvertje is

5 likes

Hahaha ik ga wel missen hoe Woppert “flirt” met Ariba.

8 likes

Gelukkig kan ie nog steeds gladjes Ik zie een winnares zeggen tegen Kaag

3 likes

Denk dat hij zijn zinnen op Sylvana gaat zetten hierna

Hahah en toch moet ik er weer hardop om lachen :joy::rofl:

https://www.youtube.com/watch?v=UvIqQ5lzR20

Ik vind deze video’s van Rondje Binnenhof zo leuk gemaakt, informatief en met humor. Hoe ze Rutte ook nadoen en een kijkje achter de schermen geven.

4 likes

Khadijaaaa… waarom neem je niet op? Ik had je gebeld

Ik ga helemaal dood weer. Ook chill dat ezerken seegers Judas noemt ahahaha

14 likes

hahahaha geweldig!

Wat bedoelt ze met het gesprek aangaan, volgens mij kletst men onderling toch wel tijdens pauzes. Of bedoelt ze dat ze tijdens debatten met elkaar moeten gaan roezemoezen? Kan ik mij niet voorstellen.
In elk geval is keuvelen leuk als iemand niet jouw bestaansrecht bedreigt maar ik zie bijvoorbeeld Sylvana en Mark echt niet nader tot elkaar komen door te kletsen, of dat nou tijdens een debat (nogmaals hoe moet je dat voor je zien) of in de koffiekamer (of “rooksalon” lol) gebeurt
Alsof hij dan minder racistisch wordt of zij denkt ja ok mensen die racistisch zijn en stelselmatig dingen expres vergeten hebben ook wel een punt

11 likes

die mensen zouden toch niet gekozen mogen kunnen worden

niet direct gerelateerd aan topic maar ik blijf me hierover verbazen

4 likes

Ik ga stuk :joy::joy:. Tegelijkertijd diep triest dat dat de situatie is.

2 likes