Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

De schoenen van Hugo, díe vind ik nou onprofessioneel

7 likes

waarschijnlijk kwam ze die dag ook gewoon alleen om ff te stemmen?

Oh @Watergruwel nu snap ik waar je op doelt.

Ik vind het gewoon niet netjes nee, op je werk kleedt je je naar mijn mening netter. De hele waarde hierachter heb ik nog niet achterhaald voor mijzelf, maar het straalt een soort professionaliteit uit naar en dat je laat zien dat je je werk serieus neemt door iets meer moeite te doen en je eigenlijk niet alleen als ‘jezelf’ daar bent, maar in een bepaalde functie.

@Shaaar mij ging het eigenlijk meer om het algemene oordel dat je je op werk anders kleedt dan thuis, niet per se om Bouchallikht.

Dit is iets wat me eigenlijk aanvankelijk op mijn eigen werk opviel, waar sommige mensen ook in volledig trainingspak komen opdagen (en daarmee ook niet meer van de patientenpopulatie te onderscheiden zijn, wat soms wat lastig is).

1 like

Maar dat ik baggy outfits niet professioneel vind staan betekent toch ook niet gelijk dat ik niet naar de verdere kwaliteiten van diegene kan/wil kijken? Ik vind Peter Kwint ontzettend goed in het werk wat ie doet, Bouchallikht bewonder ik ook en ik ben heel benieuwd wat ze komende tijd laat zien. En toch vind ik soms hun outfits er niet zo professioneel uit zien, dat mag toch ook?

1 like

Ik vind dit echt een hele uitspraak. Het zegt best veel over wat je denkt van je patiënten. Hoe erg is het als je een patiënt met een collega verward of andersom? Waarom mag dat niet voorkomen?

@Whistle van mij mag het, maar ik vind het vrij kortzichtig.

6 likes

Ik hoorde dat ook van een collega vorig jaar en dat was voor mij de reden om in de zomer ook maar gewoon een lange broek te dragen

Het lijkt me hooguit handig bij bepaalde (medische) beroepen dat je snel weet wie wat is of welke functie bekleedt.

En ik hoorde ban iemand die werkte met jongeren met gedragsproblemen bijvoorbeeld dat ze geen fel haar mocht hebben omdat het iets kan oproepen bij die doelgroep.

1 like

Dit was op mijn vorige werk ook. Toen ik zei dat ik het raar vond dat blote vrouwenbenen wel mochten was het antwoord dat die gesoigneerder zijn :face_with_raised_eyebrow:
Toen ik daar tegen protesteerde, werd ik gewaarschuwd dat als ik hier te ver in ging, de vrouwen ook geen blote benen meer zouden mogen.
(Dit was in een pand zonder airco, waar het binnen 30+ graden was en we ook geen ventilatoren mochten aanschaffen.)

Doet me denken aan dit artikel van vorig jaar

https://www.ad.nl/werk/een-korte-broek-mocht-niet-daarom-heeft-pim-een-rok-aan-naar-zn-werk~a7482297/

Inderdaad vreemd eigenlijk dat vrouwen wel een jurk/rok aan mogen en mannen geen korte broek

Extra stimulans was het bericht van het ministerie van Sociale Zaken op Twitter eerder deze week, waarin werd vermeld dat blote benen op de werkvloer alleen geoorloofd zijn als er rekening wordt gehouden met de ‘roklengte en de conditie van de benen’.

De conditie van de benen :face_with_raised_eyebrow:

7 likes

Een scherp artikel in een grote Duitse krant. Rutte wordt vergeleken met Trump. De Nederlandse politiek staat best wel voor schut.

Hebben we eindelijk besloten niet meer te gaan zeiken over de outfits van Caroline van der Plas, beginnen we weer over de outfits van Kauthar Bouchallikht…

15 likes

Wat dat dan ook maar in mag houden… :face_vomiting:

Walgelijk dat dat in deze tijd nog steeds zo is. In zoveel zaken is er vooruitgang maar met warm weer je luchtig kleden mag niet. Nee in een ruimte met 24+ graden, zonder airco een rolberoerte krijgen van de hitte; dát is een goed idee :+1:t2:

1 like

Mag wel, maar alleen als je een jonge vrouw met met mooie slanke geschoren beentjes. De rest krijgt maar gewoon die rolberoerte. Moeten ze maar wat aan die spataderen laten doen hoor.

7 likes

Het mag dan wel de volksvertegenwoordiging zijn, maar er is weinig volks meer aan. Zo’n 90% van de Kamerleden hebben een universitaire of hbo-opleiding genoten. NEGENTIG PROCENT.

Denk dat het daarom juist een overweging kan zijn voor iemand van een partij die er voor het (hele) volk zegt te zijn om niet jasjedasje te verschijnen.

Daarom vind ik het ook wel goed dat Kerrolaain er zit. Ze lijkt nog niet helemaal mee te kunnen komen en letterlijk wikipedia te citeren en daar vinden wij/ik wat van, maar misschien herkennen meer mensen zich wel in haar. En misschien vergroot het ook wel de politieke deelname van groepen die zich nu al jarenlang minder vertegenwoordigd voelen en ook niet meer mee konden komen in de complexiteit van de politiek/de volksvertegenwoordiging, omdat ze nu iemand zien die ze wel begrijpen. En die er gewoon staat, ondanks dat het wat lastig is voor haar. Die was er waarschijnlijk al in de vorm van Geert Wilders, maar die is nu ook al zo lang aanwezig dat hij deel van het établissement is geworden.

20 likes

ik dacht echt wat is dit? is dit straattaal? is dit een niet-Nederlandse naam?

Ik ben het in grote lijnen met je eens maar ik denk niet dat je moet onderschatten dat haar hele voorkomen ook een keuze is. Ze komt ook uit een gezin met een moeder als wethouder en de journalistiek.

4 likes

CAROLIEN?!?! :scream:

2 likes

Eigenlijk is het toch best schokkend hoe onze normen van wat bespreekbaar is en moet zijn verschoven zijn? Het gaat al zo lang niet meer over waar het over moet gaan.

12 likes

Typisch weer om een chick die zich modest kleedt en dus vaak kiest voor wijdere kleding, dus ook wijdere broeken, als onprofessioneel te bestempelen. Neem anders eerst even de moeite om je af te vragen of je eigen beeld van wat professionele kleding is niet vol met je eigen verouderde en westerse vooroordelen zit.

13 likes

Behalve in de jeugdzorg enzo daar mag je boven de 40 alles dragen wat je wilt, inclusief zomerjurkjes tot boven de knie enzo. Maar ben je jong en heb je lang haar dan draag je een lange broek, dichte schoenen en lange mouwen, gesloten hals. Precies andersom dus haha

2 likes

Ik snap dus echt niet waarom sommige mensen in de Kamer mogen zitten. Er is een filmpje opgedoken waarbij Freek Jansen zogenaamd bij Bij1 langsgaat. De beelden van in de kamer zijn nep (komen uit een docu over Simons), maar het komt door montage over alsof ze niet op hem zat te wachten.

1 like