Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Verschrikkelijke reacties.

Maar los van de reacties, is een trainingsbroek ook niet een beetje té voor in de tweede kamer? Ik zou een collega bij mij op werk daar ook gek op aankijken…

(Of is het geen trainingsbroek en lijkt het maar zo op deze foto?)

9 likes

Ik weet het niet precies, misschien zijn het baggy trousers misschien is het een joggingsbroek… maakt mij ook niet echt uit. Ben anti dresscode tenzij je bijvoorbeeld werkt in een gevangenis… daar is een kort bodyconjurkje met hoge hakken misschien niet zo handig. Maar wat zij aandoet naar de 2e kamer kan me een worst wezen.

7 likes

Dacht, ik kijk even op Twitter.
Eerste tweet die ik zie:

wal-gelijk

edit: En ik keek even bij deze mevrouw haar andere tweets. Heeft ze andere tweets over dat Kauthar en Sylvana Simons niet feministisch genoeg zouden zijn haahhaah hou toch op

5 likes

Niet normaal weer.

Als ik straks onze MP ben dan trap ik gelijk al die idioten het land uit :smiling_imp:

Edit: die mensen op Twitter zijn de idioten even ter verduidelijking

2 likes

Kunnen we alsjeblieft zo min mogelijk aandacht besteden aan dit soort online toetsenbord racisten. :nauseated_face: we weten inmiddels toch wel dat social media (met name Twitter) een soort walhalla is voor racisten, seksisten, homofoben en ander soort enge mensen.

27 likes

Ja, ik zie de nieuwswaarde hier ook niet helemaal van in? “Wow, er zijn racistische en seksistische types en die gaan los online” What else is new…

Los van of ze een joggingbroek draagt vind ik het wel van belang dat men zich op het werk enigzins net kleedt.

3 likes

Ja idd, het internet is een moeras van seksisme en racisme, dat weten we ook toch wel zonder die tweets te delen. Rapporteer zo’n tweet en weg ermee.

3 likes

Strak in (mantel)pak hoeft ook niet natuurlijk maar een joggingbroek vind ik wel weer het andere uiterste. Peter Kwint van de SP heeft (had?) daar ook een handje van, het staat gewoon niet zo professioneel.

4 likes

Nee.

Dat denk jij.

Sorry maar jullie zijn met deze reacties echt onderdeel van het probleem.

16 likes

Correctie: jij vindt het niet professioneel. Ik zie echt niks mis met de outfit. Gaat er toch om dat zij haar werk goed doet? Waarom vinden we dat mensen in een bepaald beroep er jasje dasje bij moeten lopen. Wat draagt dat bij? Ze gaan er niet harder of beter van werken. We hebben het hier nota bene over volksvertegenwoordiging, maar die mag zich absoluut niet kleden zoals het volk.

21 likes

Uitstraling en bepaald respect naar de mensen die je representeert. Zoals die Peter Kwint vind ik inderdaad geen gezicht. Laat die campinglooks voor de camping

2 likes

Sorry: ik vind dat niet zo professioneel staan.

Het doet inderdaad niks af aan de kwaliteiten van een kamerlid en dat zal altijd het belangrijkste zijn, maar ik vind ook dat commentaar hebben op kledingkeuzes in bepaalde functies moet kunnen.

4 likes

Nee die zitten inmiddels open en bloot in de FvD Tweede-Kamerfractie.

17 likes

Ik denk dat de mensen die op Peter Kwint hebben gestemd z’n outfits niet zo’n probleem vinden hoor

1 like

ok, maar dat was ook mijn punt niet?

Huh wat? Dus met een relaxte joggingbroek heb je opeens geen respect meer voor de mensen die op jou gestemd hebben? Omdat je comfortabel wil zijn???

6 likes

Ik zie echt tien keer liever relaxte broeken in de Kamer dan dat ik Jesse nog een keer in coltrui + blazer moet zien. Of Mark met zijn mutsje op de fiets.

14 likes

@Whistle Alsof uitstraling en respect in wat je draag zit. Tuurlijk zijn er momenten waarop er een formele dresscode is, maar waarom zou je je niet comfortabel kleden op de momenten dat die niet geldt. Peter Kwint draagt doorgaans een blouseje of een t-shirt, Bouchallikht draagt hier een baggy broek. Dit is zo spijkers op laag water zoeken. We hebben het hier over een volksvertegenwoordiger die meermaals herkozen is en geliefd is om zijn werk en een volksvertegenwoordiger met een flinke hoeveelheid voorkeursstemmen. Ik vind het echt zonde als je niet voorbij de outfit kan kijken. Mensen zijn gewoon gebrainwasht met het idee hoe professionaliteit eruit zou moeten zien. Daardoor vinden we een liegend Kamerlid toch professioneel en ziet een integer Kamerlid er ineens niet professioneel uit.

13 likes

Laat jij dan jouw bekrompen en ouderwetse gedachten achter in 1922?

Echt hahah wtf, Kauthar krijgt al zoveel shit over zich heen en dan gaan we nu ook nog met z’n allen haar outfit bekritiseren omdat ze toevallig een wat loszittende broek aan heeft, echt waar gaat 't heen

11 likes

Ik vind die kleding discussies altijd wel interessant. Net zoals dat mijn vriend op kantoor geen korte broek mag dragen in de zomer. Maar vrouwelijke collega’s wel met een jurkje aan mogen verschijnen… Of dat hij door zijn baas liever niet in een hoodie gezien wordt op het werk. Zo belachelijk allemaal

3 likes