Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Ik heb de stemming niet live gekeken, ik was zojuist toch wel erg verrast door de verkiezing van Vera Bergkamp. Ik had eigenlijk echt verwacht dat Khadija Arib herkozen zou worden.
Nou, echt een observatie waar jullie echt enorm veel aan hebben :sweat_smile:

3 likes

Dit is gewoon de eerste google hit. Vanmiddag noemde Arib nog dat zij prettig afscheid had genomen van Ozturk als dat ze vergevingsgezind was.
En hier kan je ook zien dat bij bekendmaking van de uitslag de teleurstelling bepaald niet van het gezicht van Kuzu druipt:
https://www.ad.nl/politiek/vera-bergkamp-d66-verslaat-arib-en-is-nieuwe-kamervoorzitter-dit-is-de-champions-league~a9db06cf/

2 likes

Tjeenk Willink geeft nu een persco, voor de geĆÆnteresseerden.

Edit: ik kijk op Politiek 24, maar kan ook via NOS geloof ik. Tot nu toe ben ik al bijna in slaap gevallen.

1 like

ik vond Kuzu eigenlijk behoorlijk geschrokken / verbaasd naar Arib kijken, nou is dit natuurlijk volkomen speculatief, maar daaruit zou ik eerder opmaken dat zij wel op Arib hebben gestemd.

2 likes

Ik vind het ook een behoorlijk saai verhaal ja. Wat is dit ook voor oude man? Of iig hij ziet er oud uit vind ik :see_no_evil:

1 like

Ik vond het moeilijk om Kuzuā€™s gezicht te interpreteren. Hij bleef ook zo naar Arib gedraaid maar Arib negeerde hem een beetje (dacht ik).

1 like

Wie is er nu dan eigenlijk onder voorzitter?

Hij is 79 dus dat is niet gek haha. Maar hij zegt op zich wel goede dingen. Hij praat. alleen. zo. langzaam.

4 likes

Heb de hele dag even alles geskipt, maar nu toch even aangezet en vind deze man zo lief overkomen haha. Echt zo een oud professortje dat iedereen heel liefjes even verteld hoe de functie van formateur werkt :smiling_face_with_three_hearts: Wel een beetje sloom inderdaad haha

3 likes

Misschien dom hoor, maar wat wint Kaag hiermee dan? Zou ze echt Rutte blijven volgen/steunen omdat hij ervoor zorgt dat iemand uit haar partij een leuk baantje krijgt?

2 likes

een asmr stem is niet goed? word nieuwsgierig

1 like

Ah zo jammer van Ariba! Zie t pas net

2 likes

Ik heb heel veel respect voor haar gekregen sinds ik haar rustig op Simek heb zien reageren. Ik bedoel, Simek. Misschien wel de allerlaatste met wie ik in een lift opgesloten zou willen zitten. Lā€™enfer, cā€™est Martin Simek.

7 likes

Mijn oma over de verkiezing van Bergskamp: ā€˜het zijn corrupte pleurislijersā€™.

Tot zo ver!

4 likes

Zit net op de wikipediapagina te kijken van Voorzitter Tweede Kamer en wow hoog salaris :anguished:

edit: ā‚¬126.975,48 mochten meer mensen geĆÆntresseerd zijn

6 likes

Haha love je oma!

2 likes

We moeten vooral de status quo accepteren en oke zijn met racisme tegen minderheidsgroepen maar wanneer we witte mannetjes die racistisch gedachtegoed erop nahouden ā€˜buitensluitenā€™ kan dat echt niet!! Snap dat dan!

1 like

152.066 per jaar staat op loonwijzer!!

2 likes

Ja het was ook zonder waardeoordeel hoor! Heb geen idee wat een voorzitter doet behalve vergaderingen leiden. Zie net dat gewone TK leden 117000 euro per jaar krijgen, dus het is niet eens zĆ³veel meer (en als voorzitter ben je ook nog TK lid toch?)

1 like

Poeh, ik had het wel verwacht maar vind het toch jammer. Ik vond arib als voorzitter een enorme aanwinst voor het parlement en ik vond de speech van Vera Bergkamp als ā€˜verbinderā€™ ook helemaal niet zo overtuigend. Had al wel gedacht dat D66 een dealtje had gemaakt met de huidige coalitie over het voorzitterschap maar toch jammer als voorspellingen waarheid worden.

4 likes