Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Ben het wel eens met Wilders dat dit zaakje stinkt. En het zal het vertrouwen in de politiek en de waarschijnlijk komende coalitie met vvd en d66 in het bijzonder geen goed doen. Maar goed over 4 jaar is iedereen alles weer vergeten en stemmen we nog maar eens op Marky Mark

16 likes

Ik vind het daarom ook zo gek dat ze toch zoveel stemmen heeft gekregen. Ik zou denken dat mensen hierdoor juist denken hmm toch maar niet.

Maar ja dus idd precies weer dat niemand het echt boeit en toch weer stemt nu dan op haar ipv mark

3 likes

Hoeveel zetels hebben de VVD en D66 nu samen in de kamer?

Edit. 58. Aanzienlijk deel van de stemmen.

2 likes

Het is heel obvious: D66, VVD, CDA en DENK = 76 minus 2 afwezige kamerleden

ik heb het debat van gisteren nog niet gezien, dus dit is spuit 11 maar ik ben echt shocked dat Rutte toegeeft gelogen te hebben en nog staat ie daar??
https://www.instagram.com/p/CNU_R1LpoKY/?igshid=jncr21tglvmo

Met CDA erbij +15 = 73, zou me ook niet verbazen

Oja cda natuurlijk ook voor haar ugh

image

Ik hoop maar gewoon VVDā€™ers die het er niet mee eens waren en dan maar ā€˜foutā€™ hebben gestemd ipv op een ander want dan verraden ze hun partij niet maar ā€˜oeps foutjeā€™

Maar waarschijnlijk gewoon niet capabele mensen helaas

1 like

Ik denk niet dat je het met opzet doet, maar het woord halfbloed heeft een behoorlijk negatieve lading. Ik ben waarschijnlijk niet de juiste persoon om het goed uit te leggen maar woorden als dubbelbloed of gemixt zijn passender.

4 likes

Ik wist dat iemand erover zou vallen. Ik ben zelf ook halfbloed (of gemixt dus) en trots, en begrijp nooit zo goed de negatieve connotatie van dat woord. Ik bedoel er iig niks negatiefs mee. Maar zal in het vervolg de andere woorden gebruiken, want wil uiteraard niemand kwetsen.

1 like


Loooool deze tekst op Wikipedia op de pagina van de voorzitter van de tweede kamer

27 likes

Stop trying to make D66 happen

9 likes

Hoezo is DENK logisch als stemmen voor Bergkamp?

Verdenk ook wel een dealtje met deze uitslag. Sowieso heeft Rutte de VVDers instructie gegeven en Woppert zou me ook niet verbazen.

4 likes

Ah ik bedoelde het niet als aanval ofzo! Maar heb de afgelopen weken regelmatig gelezen dat mensen het vervelend vinden dus vandaar.

3 likes

Vooral tegen Arib toch, die heeft ze best wel vaak aangesproken op maken van filmpjes enzo

Oh ja wat @papaver zegt!

2 likes

Maar ƶzturk zit niet meer in de kamer, dus dit moet vrij oud zijn neem ik aan?

2 likes

Nee snap ik, en ben zelf ook pro inclusief zijn en goede woorden gebruiken enzo. Vaak ben ik namelijk niet de gemarginaliseerde groep en is het niet aan mij om er iets van te vinden, maar gewoon accepteren. Maar rondom dit onderwerp spreekt het mij wel aan en heb mezelf gewoon altijd zo genoemd en heb er geen moeite mee en dan vind ik het lastiger om er mee om te gaan. Maar snap je punt en zal er voor andere mensen op letten.

1 like

Arib, functie elders :cry:

4 likes