Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Hé door alle reacties heb ik spijt dat ik niet gekeken heb maar ik heb over 4 dagen toets en ik ben zo nerveus dat ik de hele dag heb geleerd en gehuild oeps

1 like

Mwah heel veel boeiends was het niet hoor, vooral veel mensen die op Kaag aan het mopperen waren dat ze Rutte nu niet uitsluit en verder wat herhaling van donderdag.

Succes met je toets!

1 like

3 likes

Hahahahaha

45 likes

Het is duidelijk. Coalitie met VVD, CDA, D66 en een Volt of Ja21 komt eraan. Kaag is niet te vertrouwen (geen verrassing) en Rutte blijft de komende jaren dingen vergeten.

2 likes

Waarom vind je Kaag niet meer te vertrouwen? Ik heb zelf niet op haar gestemd omdat D66 mijn partij niet is, maar ik vind echt dat ze verstandig en sterk gehandeld heeft de afgelopen week.

Ik geloof ook niet dat ze zomaar zo’n conservatieve coalitie (als met JA21) instapt, dat zou voor D66 op de lange termijn toch ook helemaal niet voordelig uitpakken?

3 likes

Ik miste je al in het topic! Succes nog met leren!

@marley ik had door het debat van vandaag ook ineens geen vertrouwen meer in Kaag. Vooral omdat ze blijft doorgaan van het vertrouwen in Rutte als persoon is weg maar niet in hoe hij als MP is.

1 like

Waar baseer je dit op? Klinkt een beetje alsof het al in beton is gegoten maar vraag me af op basis waarvan je die conclusie trekt

3 likes

Even los van dat het om Mark Rutte gaat nu, gewoon in z’n algemeen: als iemand in functie als partijleider een fout maakt, zou dit dan ook effect moeten/mogen hebben op diens functie als minister-president (of andersom)?

  • Ja, het is dezelfde persoon dus dit mag gevolgen hebben op alle niveaus
  • Nee, dit zou alleen invloed moeten hebben op de functie waar de fout in is gemaakt

0 stemmers

Het is volgens mij ook eerder toeval dat hij geen MP meer was, waarom zou je die zaken scheiden?

Dit klinkt echt raar, hoe kan je geen vertrouwen hebben in iemand als persoon maar wel als MP?

5 likes

ik vind het ook heel raar. Meerdere kamerleden hebben haar er vorige week en vandaag ook weer naar gevraagd.

Sylvana had vandaag ook een sterke vraag er over. Rutte had namelijk gezegd dat hij zichzelf als 1 persoon ziet. En Kaag had het over Rutte los als persoon en los als MP / fractie voorzitter. Toen begon Kaag een verhaal over hij is geen jeckle & hyde. Euh nee dat zegt ook niemand maar ze draait er voor mijn gevoel daar iets te vaak om heen.

Ik snap niet dat je een persoon een motie van afkeur geeft maar ondertussen ook zegt maar het staat los van zijn mp zijn. En hij moet zelf maar de conclusie er uit trekken. Ik zie echt niet gebeuren dat Rutte zegt aah de conclusie is dat ik er mee stop, in eer en geweten natuurlijk.

3 likes

Oh ik dacht dat ik dat Sylvana dat juist heb horen zeggen, vergis ik me? Heb niet alles meegekregen vanmiddag maar dat dacht ik

1 like

Oh ik dacht dat Kaag het als voorbeeld gaf haha ik zat ook niet helemaal op te letten :sweat_smile::rofl:

Nee dit klopt hoor, Kaag kwam zelf met de verwijzing naar Jeckyll & Hyde. Geen heel succesvolle vergelijking alleen.

Bovendien - ugh ja hij zat er als partijvoorzitter niet als premier BLABLABLA ja, maar ondertussen praten we gewoon door over hoe deze partijvoorzitter gewoon opnieuw premier mag worden terwijl deze “”""“verkeerde herinnering oepsie”"""" op zijn minst tot gevolg zou moeten hebben dat hij zeeeeeeeeeeker geen premier meer mag worden.

3 likes

Ah zat ik toch goed op te letten :rofl:

Ja het komt zo net niet over. Ja hij heeft gelogen maar ja dat was gewoon rutte als mens he en niet in zijn functie.

Vorige week met de motie van afkeur zat ik eerst te juichen en daarna met vragen stellen dacht ik steeds meer eeuh wacht eens even dit doet dus eigenlijk niks? En vandaag dacht ik dat weer. Vooral doordat er steeds omheen wordt gedraaid.

Maar misschien zit er een tactiek achter van Kaag. Kan mij er alleen nu vrij weinig bij voorstellen.

2 likes

Omdat ik geen leven heb, heb ik nu NPO Politiek aangezet om het debat en stemming over de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer te volgen (semi volgen).

10 likes

Haha ik ook.

Wat een slappe intro van Groenlinks :sleeping:

3 likes

Me too. Zit helemaal in de politiek nu :hugs:

2 likes

Vond Leijten goede dingen zeggen.

3 likes