Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Tot nu toe lijken alleen Wilders en Baudet het er niet mee eens te zijn (verrassing).

1 like

Ik mis alleen de argumenten waarom niet. Lijkt mij een prima, redelijk neutrale, partij.

2 likes

Hij lijkt me wel minder vergeetachtig dan de rest (ondanks zijn leeftijd), dat zegt wel wat over die anderen :woman_shrugging:

5 likes

Ik zag dit filmpje net in de live blog van nos. En als Rutte dan bespreekt dat iemand (?) in Ouddorp is geweest en hij verstaat outdoor en dan Ouddorp jajajaja

Dan denk ik echt: Rutte doet nu net of hij weet wat Ouddorp is maar eigenlijk is hij het vergeten.

Overigens vind ik het wel grappig dat ze die Lucky tv bespreken. Hoekstra vindt die van zichzelf ook wel grappig ondanks dat hij er niet altijd blij mee is geloof ik.

3 likes

Kees van der Staaij haha. Ik volg hem door dat experiment van nos op instagram, dus had al gezien dat hij dit weekend lekker aan zee was.

Ugh, ik vond dit verder zoā€™n storend filmpje. Zo overdreven joviaal van Rutte, doen alsof er niets aan de hand is en hij alles verder onder controle heeft.

7 likes

De judgende blik van Lilian Marijnissen ook toen ze binnen kwam, love it

14 likes

Ik voel zoveel walging als ik Mark Rutte zie, ik herken dit niet bij mezelf maar ik ben zo KWAAD op hem en iedereen die erop stemt en excuusjes voor hem maakt
En dan die dedaine tweets van die ouwe tak Jorritsma over de jongerenbewegingen en Ton Elias met zā€™n ā€œpartijtjeā€
Die totaal misplaatste ARROGANTIE gewoon
Ja ik ben niet meer redelijk I know maar ik ben echt boos sorry

En dan mensen die zeggen ā€œja corona doet hij zo goed wie moet het anders doen??ā€ Nou geef een ander eens een kans? En oke - even bagatelliseren - het meeste/bijna alles wordt ook door of in samenspraak met het OMT uitgezocht/bepaald, dus Rutte kan daar mooi zā€™n persconferenties houden maar als het OMT voor mij een besluit op de autocue zet wil ik het ook best voorlezen heur

Oke sorry maar ik heb echt opgekropte boosheid hahaha

45 likes

Ik vind eigenlijk dat Corona helemaal niet zo goed afgehandeld wordt door onze overheid. Ik zou niet weten hoe het beter moet, maar ik heb t gevoel dat we ten aanzien van de rest van de wereld traag zijn met veel dingen (bijv. Testen vorig jaar, nu vaccineren). Geloof niet dat het sneller gaat met een ander, maar van mij mag de Corona afhandeling sowieso wel wat efficiƫnter en wat apolitieker.

Voor mij hoeft Rutte daarvoor niet aan te blijven Tbh.

8 likes
2 likes

D66 en CDA had ik wel verwacht maar PvdA en GroenLinks, ze lijken het weer van vandaag wel. Jammer dit.

6 likes
6 likes

Ook echt weer een gare kop van Volkskrant


NOS

5 likes

Fixed that for you.

Ik vind het heel kwalijk dat we alsmaar blijven denken dat Nederland zo traag is qua coronabeleid terwijl mede door onze ikke ikke ikke mentaliteit (veel meer vaccins kopen dan er inwoners zijn) een groot deel van de wereld nog niet eens uitzicht heeft op een vaccin.

4 likes

Ben ik het mee eens, maar naar mijn idee ligt dat ook deels bij de EU.

Ik heb t nu meer over de vaccins die we in Nederland op voorraad hebben maar niet gebruiken.

1 like

RTL kopte ook ā€˜sluit samenwerking met Rutte niet uitā€™ op basis van dit interviewfragment (filmpje in de link). Ik begrijp wel dat daar enige verwarring over ontstaat, eigenlijk

1 like

Die interviewster wil ook gewoon iets horen wat Jesse weigert te zeggen.

2 likes

Ik sprak van het weekend iemand die op Rutte had gestemd omdat hij ā€œbang was voor Wildersā€. Want als Wilders de corona crisis zou moeten regelen dan waren we nu allemaal al ziek of dood (newsflash: Wilders wil niet eens MP worden).

Ook zei hij dat de VVD echt goede dingen heeft gedaan de afgelopen jaren. Toen ik vroeg om voorbeelden was het enkel de corona-crisis :woman_shrugging: En de linkse partijen en hun idealen vindt hij net zo extreem als bijv. PVV en FvD, want ā€œze zeggen een hoop, maar hebben geen oplossingenā€.

We hebben al sinds 2002 geen links kabinet meer gehad, je weet niet eens hoe het anders zou KUNNEN zijn. Echt :woman_facepalming:

12 likes

Vandaar die tweet van net (van Jesse Klaver) omdat 't blijkbaar nog niet helemaal duidelijk is voor iedereen. @LizzyBennet @quarterlife

Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat alle partijen die die motie vorige week hebben gesteund, een kabinet met Rutte uitsluiten. Ok behalve JA21 dan :joy:

2 likes

Maar volgens de politiek verslaggever van de NRC antwoordde hij op de vraag of hij hem uitsluit ā€œneeā€? Is natuurlijk wel vaag omdat dat niet is gefilmd, maar ik zie niet waarom zij hierover zou liegen.

2 likes