Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Omdat met VVD CDA en Ja21 regeren geen concessie is, dat is een totaal waanzinnig idee dat ze niet past. De basisbeurs was een compromis in een coalitie die veel meer D66 paste en waarin ze verder een belangrijke inbreng hadden, itt tot een conservatief rechts kabinet dat dit zou zijn. Alleen omdat ze één keer een consessie deden betekent het niet dat het een partij is die op alles zegt Ohjajoh lol doen we.

En again, D66 is niet degene die in de moeilijke positie zit. Waarom zouden zij alles loslaten zodat Rutte kan aanblijven? Makes no sense.

3 likes

Volt heeft volgens mij al gezegd niet te willen regeren! Zou ook niet heel slim zijn denk ik, met 0 ervaring

1 like

Gaat wel lukken maar gaat uiteindelijk niet werken denk ik haha

10 likes

Lol wat is dit nou weer voor gejank

8 likes

Als ik de partner van Rutte zou zijn, of een goede vriendin van hem ofzo, dan zou ik een flesje wijn meenemen en tegen hem zeggen: Schat, ik denk dat het genoeg is zo, laten we proosten op alles dat wél goed is gegaan.

21 likes

Ja extra lange formatie. Heeft niks te maken met Mark’s selectieve geheugenverlies en zijn voet bij stuk houden

Extra lang sowieso niet. Voor de rest wel eens dat dit superonboeiend breaking news was.

Cu wil gewoon een statement maken, D66 heeft al gezegd niet te willen regeren met CU en nu kunnen ze doen alsof ze zich zelf hebben teruggetrokken.

3 likes

Ik twijfel. Het lijkt me heel verstandig als hij het gewoon lekker aan een ander overlaat want denk dat het heel lastig gaat worden. Maar hij lijkt me ook zo’n hork die het maar blijft proberen.

2 likes

Wauw hoe kan je nou hierin CU de schuld geven? Iets met zelfreflectie, maar goed dat is zo oneigen voor de VVD… dat ze zelf nog niet het vertrouwen in Rutte hebben opgezegd is daar wederom een perfect voorbeeld van

2 likes

Ja, maar wie hebben ze anders? Ze hebben hun eigen graf gegraven omdat zelfs in de campagne hun campagne was “Waarom stem je op Rutte?”

4 likes

Random onwaarschijnlijk hersenspinsel maar ik zou het wel tof vinden als de VVD Dilan Yesilgöz naar voren schuift als MP.

1 like

True :joy: Rutte is een halve dictator geworden eigenlijk. Hebben wij geen max van aantal jaren ambtstermijn? Ik vind 2x4 wel mooi.

Ik mis de :roll_eyes: reactiemogelijkheid, maar goed ben benieuwd hoe lang het standhoudt. Als er geen coalitie uit voort kan komen moeten ze toch iets

18 likes

Ik denk nog steeds dat Mark na Pasen terugtreedt. Zogenaamd eigen keuze en een voorbeeld van zijn super integere karakter uiteraard.

En hier gaat de vlag dan uit!!

12 likes

Ik hoop het. Ik ben er bang dat Mark niet zal aftreden.

Kut m’n bericht ging weg.
Maar ik dacht dat partijen wel met de VVD willen samenwerken, maar dan niet met Mark als premier. Dus misschien dat hij dan nog als partijleider door gaat, maar niet als premier?


Ik erger me dood aan dat lachje van hem.

16 likes

Aan de ene kant is dit ook wat ik denk, aan de andere kant kan ik me bijna níet voorstellen dat markie ‘uit zichzelf’ ooit ergens verantwoordelijkheid voor zou nemen, die heeft zich figuurlijk vastgeketend in het torentje, dacht dat ze hem daar enkel in een kist uit konden trekken.

2 likes

Hè, motie van wantrouwen? Motie van afkeuring? Daar heb ik geen actieve herinnering aan.

32 likes