Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Oja duh

14 likes

D66 heeft aangegeven niet meer met CU te willen dus ik hoop dat ze daaraan vasthouden.

4 likes

Ja eigenlijk is hij de Jeffree Star van de VVD, dirt on everybody 🫖

Ik hoop het ook! En dat premierschap daar niet voor in de plaats komt bijv.

1 like

Interessant! Wat ik me ook afvroeg, zouden er ook meer mensen op Rutte hebben gestemd omdat hij linksboven op het stembiljet staat? Ik weet bijvoorbeeld van mijn cliënten dat ze niet echt een idee hebben op wie hebben gestemd. Soms herkennen ze het logo wel, maar die staat natuurlijk niet op het biljet.

Nou, precies dit.

De deceptie van een grotere “New! Family size !” zak met dezelfde 200 gram maar wel 15 ct duurder.

Nu wil ik chips.

5 likes

Omdat ja21 een eurosceptische partij is en de kern van D66 pro-Europees is. Dat is hun DNA.

Oude wijn in nieuwe zakken, nee dank u.

5 likes

Medisch-ethisch is het ook wel een ramp om iets klaar te spelen met CU erbij. Het is geen SGP, maar als je bijv. CU-standpunt over euthanasie leest, dat is toch behoorlijk conservatief.

Ik hoor heel vaak van ja dat wil D66 niet hoor dus gaat niet gebeuren

Maar wat willen ze dan wel? Behalve een progressief kabinet. Het is echt gissen bij die partij

En zoals jezelf al zei moeten ze toch compromissen sluiten dus ik zie JA21 nog wel gebeuren

1 like

Weet je als ik het zo lees denk ik dat we echt behoefte hebben aan een nieuwe partij die het weer helemaal anders wil

1 like

Zou niet de eerste keer zijn dat D66 hun kernpunten verloochent in de onderhandelingen. Moet dan direct denken aan die keer 8 jaar geleden dat ze zich profileerden als ‘onderwijspartij’ en vervolgens de basisbeurs hebben weggestemd. En compromissen sluiten hoort erbij, dus waarom zouden ze nu niet ook een compromis sluiten?

2 likes

stel, de partij waarop jij hebt gestemd zou nu toch regeren met rutte, zou jij dan op ze stemmen volgende x (in 4 jaar jaar of wanneer het weer moet ivm vallen kabinet)

  • ja
  • nee
  • weet ik niet

0 stemmers

Zo presenteert zo ongeveer elke nieuwe extreemrechtse partij zich, als een nieuwe beweging die radicaal gaat breken met de oude, elitaire garde. Uiteindelijk gebeurt er niks behalve een hoop meer racisme en andere bagger. (Of was je niet serieus?)

3 likes

Ja sorry was een grapje

1 like

Dat ligt er nogal aan wat er in die 4 jaar allemaal gaat gebeuren.

5 likes

D66 heeft een lijstje met prioriteiten opgenoemd (D66 — Brief Sigrid Kaag aan de verkenners) en dat matcht qua klimaat, kansenongelijkheid, migratie enz totaal niet met JA21. Volgens mij stond in die aantekeningen van de gesprekken dat ze dus wel met linkse partijen wilden.

4 likes

Haha ok ik twijfelde al, voelde weer een nieuwe Fortuyn/Wilders/Baudet/Eerdmansbeweging opkomen :weary:

das waar, misschien had ik het beter kunnen formuleren als over bijv 2 maanden ofzo. zelf heb ik GL gestemd maar wel twijfelend (ondanks dat ik altijd GL stem) dus voor mij zou het wel de beslissende factor zijn om toch elders te stemmen

1 like

Een ChristenUnie CDA VVD kabinet was al een enorm compromis voor D66. Zie ze echt niet rechtser gaan nu de enige linkse partij uit de nieuwe coalitie is. Zeker gezien ze meer stemmen hebben gehad dan ooit gaan ze dat niet riskeren.

Het is een Centrumpartij, zo onvoorspelbaar zijn ze niet hoor. En Ja21 en D66 is een van de minst logische combinaties op het hele spectrum, dat zegt ook Eerdmans.

Bovendien waarom zouden ze? Rutte en de VVD zijn degene die schaak staan, D66 en Kaag niet. Dus waarom zou D66 dan in godsnaam degene zijn die een totaal out of character consessie doet.

6 likes