Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Ik heb PvdA gestemd en daar ben ik nog steeds tevreden mee. Maar nu ik Sylvana Simons en Esther Ouwehand gisteren in het debat hoorde, twijfel ik toch wel een piepklein beetje. Vond echt dat zij het fantastisch hebben gedaan.

24 likes

Ja ik was ook echt onder de indruk ze, en ook Azarkan was lekker bezig. Ik kan me ook niet indenken dat Ploumen er zo vurig in zou gaan. Maar een partij is niet alleen de lijsttrekker natuurlijk!

5 likes

Ik heb GL gestemd, maar had na het lezen van de formatienotities en het debat van gister toch liever PvdD of Bij1 gestemd.

12 likes

Ja, maar ik vind dat dus bagatelliseren van de problematiek. Als je vindt dat racisme een meningskwestie is dan spreek je vanuit een privilege en ben je sowieso al oververtegenwoordigd in de politiek.

Mijn mening is dan dat racisme en gelijkheid en het functioneren van de rechtsstaat geen mening moeten zijn maar een basisprincipe dat iedereen zou moeten onderschrijven want iedereen heeft daar belang bij (ook: noem mij mensen die tegen die principes zijn? wie praat racisme openlijk goed? ok het gebeurt maar dat wordt ontkend als racisme. Racisme is toch geen mening?)

5 likes

Esther Ouwehand en Azarkan deden het echt top. Sylvana ook maar ik vond Ouwehand en Azarkan echt de beste vragen stellen.

11 likes

Ik heb D66 gestemd en twijfel deels. Enerzijds sta ik nog wel achter mijn keuze, maar ik had deze hele ontstane commotie natuurlijk niet voorzien (ja duh niemand natuurlijk) en ben ergens wel teleurgesteld in Kaag en had meer verwacht van haar. Dit was natuurlijk de kans om Rutte aan de kant te te zetten. Anderzijds, snap ik ook wel weer wat ze gedaan heeft. Helemaal als je het twitter draadje leest wat @flwhrs hierboven al eens deelde, denk ik dat ze een hele sterke onderhandelingspositie voor zichzelf heeft gecreëerd waarvan ik hoop dat ze die correct gaat benutten. Eigenlijk heeft ze Rutten buitenspel gezet, maarja Rutte zal dat wel weer allemaal anders zien :rolleyes:

Ben vooral erg onder de indruk van oa Ouwehand, Azarkan en ook Marijnissen na gisterenavond. Zij waren gisteren wel echt sterk.

4 likes

Same

1 like

Same. Ik heb wel D66 gestemd omdat ik zelf op midden zit, dus niet perse dat ik spijt heb dat ik van links ben afgestapt met het idee dat dit slim stemmen was. Maar ben toch wel wat teleurgesteld in Kaag. Ik had het idee na haar debatten dat zij wel wat feller zou zijn en ook wat meer tegen dit soort bullshit zou ingaan, misschien naĂŻef.

Ik zou volgende verkiezing wel overwegen om linkser te stemmen dan ik zelf ben. Aan de andere kant is het als kleine/oppositiepartij makkelijk om hier keihard is mee te gaan aangezien je daar toch niet echt glazen mee ingooit dus wie weet wat hun hadden gedaan als ze zoveel zetels als D66 hadden.

Ik was gister ook positief verrast door ze! Ik vind Sylvana altijd al een krachtige vrouw maar het is toch anders in je eigen bubbel om het zo even te noemen of in een debat in het kabinet. Ik heb ook PvdA gestemd maar werd gister sylvana en esther fan!

7 likes
30 likes

Aahahah geweldig

1 like

Ik vond juist Simons een beetje tegenvallen. Ze had vaak wel een punt, maar dat werd dan ondergesneeuwd door rare vergelijkingen (“vroeger bij de tv
”) of het was een beetje warrig waardoor het niet goed overkwam. Zo was zij diegene die aangaf dat er geen protocol is voor de verkenning, maar haar punt niet wist over te brengen. Dat argument werd daarna slim gekaapt om van Rutte af te leiden en te zeggen “ja er is ook geen protocol, dus ja eigenlijk hebben we niks fout gedaan door het over Omtzigt te hebben gehad”. Ik denk wel dat dit bij haar een kwestie van trainen is en dat zij snel goed kan worden, maar je zag overduidelijk een niveauverschil tussen haar en bijvoorbeeld Ouwehand of Marijnissen.

De slechtsten vond ik Hoekstra, Baudet (maar die doet toch mee voor spek en bonen) en Klaver (z’n opsomming was leuk maar daarna zat hij uren te slapen).

8 likes

Dat ben ik wel met je eens, ze deed het minder goed en ik denk ook dat dit een kwestie van training is. Dit was ook haar eerste TK debat. Ik ben zelf wel fan van Sylvana dus ze kan weinig fout doen bij mij. En ben super trots dat ze er zit.

5 likes

ik kijk nu terug na de pauze om 2 uur 's nachts en dat ze niet gestemd hebben voor de motie van wantrouwen nadat hij het toegeeft!??? (al zei hij wel sneaky “waarschijnlijk” ervoor dus niet 100%)

Ja, eens.

Dit zegt al genoeg. Als bevlogen jongere (of je voor de juiste dingen strijdt laten we even in het midden) zie je dat dit niet klopt, maar als je eenmaal hogerop zit ga je eerder mee in dat hele strategische circus. (Zou ook kunnen komen door nieuwe denkbeelden van nieuwe generatie, maar ik denk toch het eerste.)

16 likes

Ik heb precies hetzelfde en ben gisteren lid geworden van BIJ1 om zo een beetje te steunen.

3 likes

“Er was net geen meerderheid voor de motie van wantrouwen: 72 van de 150 zetels.”

omg ik dacht niet dat het irritanter kon dan bij het impeachment stemmen, als je erover denkt dat dit alleen is omdat vvd ook mocht stemmen.

4 likes

Ik ben nog steeds blij met mn stem en vind het sowieso te vroeg om nu te oordelen. Wil eerst zien wat we gaan krijgen, is nu nog niet te zeggen wie het slim aanpakt.

Ik weet er sowieso minder van dan politici dus ik kan er sowieso nog niet over oordelen.

4 likes

Ze deden het goed hĂš! Ik ben van beide partijen lid (bij1 en pvdd), twijfelde de laatste tijd soms over mijn lidmaatschap bij pvdd maar als ik zie hoe goed Esther Ouwehand (en Sylvana Simons) het doet heb ik er weer helemaal vertrouwen in. :relaxed: Hoop ook dat er een mooie samenwerking kan plaatsvinden in die hoek!

10 likes