Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Ja wel eigenlijk heel treurig dat Wopke niets (of ik heb t gemist) gezegd heeft over hoe schandalig het is, dat Omtzigt een enorm gewaardeerd lid is etc. Echt een gemiste kans.

2 likes

Deze is ook mooi :rofl:

Edit:

24 likes

Maar ook van de leiders van andere partijen die hier over het algemeen populair zijn vraag ik me af of zij het in de praktijk zoveel beter zouden doen dan Rutte. Ik heb daar zo mijn twijfels over. De beste stuurlui staan aan wal en vanuit die positie is het makkelijk commentaar leveren. En er zijn inderdaad al veel schandalen en/of dubieuze zaken geweest rondom Rutte, maar hij is ook al wel echt heel lang premier dus heeft in die zin ook veel tijd gehad waarin dat soort zaken konden gebeuren. Je weet niet hoe dat geweest was als er iemand anders had gezeten, of dat beter of slechter was geweest.

1 like

Heel eerlijk, en nu komt een complotwappie naar me naar boven waarvan ik niet wist dat ik dat in me had:

Maar het zou me niks verbazen als die gelekte notities van gisteren (die over Omtzigt minister maken), gemaakt zijn door Rutte himself of iemand van CDA ofzo (Wopke echt zo nietszeggend in t debat, dat ik bijna denk dat ie iets te verbergen heeft, ook n.a.v. mediaberichten over chaos cda en omtzigt) om hun positie proberen te redden. Of van oudverkenners.

Zo van zie je wel: er is niet over functie elders gesproken. Maarja dat blijft speculeren natuurlijk.

Hopelijk hebben ze hier allemaal van geleerd en gaan onafhankelijke verkenners meer orde op zaken stellen.

Ik geloof namelijk ook niks van dat die oudverkenners niks weten. Zodra ze hun mond opentrekken kunnen ze het helemaal vergeten. Hoop dat dat met onafhankelijke verkenners wel wordt opgelost. Maar weet even niet of ik deze coalitie uberhaupt nog vertrouw

nouja dat zijn ze het al

5 likes

Ik denk dat een ander al lang was gebroken.

Bijvoorbeeld Wopke😅

Ja of ze hebben meer te verbergen en zijn zelf betrokken, zelf op tafel gelegd bijv.

Tuurlijk hebben ze iets te verbergen, als er iets duidelijk werd gister toen ollongren het woord nam. woppert en ruttie hebben dit zitten bekokstoven: woppert uit persoonlijke redenen en ruttie omdat omtzigt zijn macht in de kamer in gevaar brengt. Toen tussen de regels door tegen de verkenners gezegd en die zijn er als slappe lullen in meegegaan omdat ze ook macht roken. Tot zover mijn analyse.

1 like

Ik kan er gewoon met m’n hoofd niet bij dat D66 en CDA de motie van wantrouwen niet hebben gesteund. Uiteindelijk wil iedereen gewoon z’n eigen hachje redden, inclusief Mevrouw Kaag die nu ook niet handelt in het belang van Nederland, maar in het belang van zichzelf en haar eigen partij (~omg ik wil premier worden~).

11 likes

Nee hier ben ik het niet mee eens. Zie bijvoorbeeld deze compilatie van Nieuwsuur:

Wat jij suggereert in je post vind ik eerder getuigen van een onderschatting van andere politici en bestuurders en ook het heel erg laag leggen van de lat; ik vind dat wij als burgers echt meer dan dit verdienen. Het is niet dat er bijvoorbeeld continu oorlogen gaande zijn, we al jarenlang in een noodsituatie zitten of dat er een structureel gebrek is aan geld. Nederland is een welvarend land en het kan echt veel beter dan dit. We moeten dit echt niet gaan bagatelliseren of normaliseren.

Ik vind dat we moeten verwachten, zelf eisen, dat het structureel (en opzettelijk!) achterstellen van bepaalde groepen burgers en het voortrekken van multinationals (die je geen belasting laat betalen) en het criminaliseren van ziekte en armoede moet stoppen.

Het is niet dat hij de oorzaak hiervan is (zoals jij zegt dat het onder iemand anders ook gebeurd zou kunnen zijn), maar hij heeft het niet gestopt maar de ongelijkheid zelfs doen toenemen. Ik vind de andere politici die er zijn niet genoeg hebben gedaan (wat in hun macht lag) om dit aan te pakken. Ik heb hier laatst ook een tweet gelinkt van een overzicht wat er allemaal onder Rutte afgebroken is onderbouwd met cijfers. Ik zal het even opzoeken dus die houd je nog tegoed.

14 likes

Nouja dat bedoel ik eigenlijk precies ook, maar mijn woordkeuze qua positie behouden was niet helemaal goed, positie verbeteren is meer op zijn plek ja

1 like

Maar waar jij het nu over hebt gaat naar mijn idee ook deels over politieke standpunten waar je het al dan niet mee eens kunt zijn (zoals bijv. bevoordelen van multinationals).

1 like

Echt een walgelijke actie van Kaag, ze wil idd haar eigen hachje redden. Was sws al geen fan van haar. Ik vond Lilian echt top trouwens. Zoals iemand hierboven zei: Kaag is gewoon de vrouwelijke Rutte.

7 likes

:tomato: :smirk:

Ben benieuwd. Zou je met de kennis van nu op een andere partij stemmen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik ben tot nu toe juist heel trots op mijn stem op Bij1, Simons doet het naar mijn idee echt wel goed

21 likes

Ik heb d66 gestemd maar vind het een lastige om nu al te beantwoorden. Hangt er maar net vanaf hoe de komende tijd gaat verlopen en welke coalitie er uiteindelijk gevormd zal worden.

Edit: al is je poll eigenlijk met ‘de kennis van nu’. Mja de kennis van nu neem ik dan ook bovenstaande gedachtes mee :yum:

8 likes

Same. Daarnaast denk ik dat (bijna) iedere andere partij als ze op de positie van van D66 zouden zitten hetzelfde had gedaan

6 likes

Altijd D66 gestemd en lang getwijfeld dit jaar maar uiteindelijk toch voor PvdA gegaan. Nu heb ik de bevestiging dat dat de juiste keuze was, go Lil! Met verbazing naar Kaag gekeken en geluisterd gisteren.

4 likes

Het is ook zo’n terugkerend fenomeen dat we mannen in machtsposities 385 kansen geven als ze fouten maken want ja het is ook weer zo wat om ze te vervangen he. Ik bedoel stel nou je beoordeelt iemand op zijn handelen en als dat inadequaat is geef je iemand anders die positie? Nee nee nee dat is flauw en hij had het niet zo bedoeld. En het is gewoon niet aannemelijk dat er iemand anders is die het ook kan. Hij doet het ook nog maar net je moet niet te veel verwachten. O, een nieuw iemand wil hem wel vervangen? Nou die moet dan wel 10 keer beter zijn we kunnen niet het risico nemen dat iemand anders ook fouten maakt.

16 likes