Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

No shit. Ze wilde duidelijk om een of andere reden niet Rutte afzetten. Ik bedoel dat zij wist dat cda/cu ook tegen zouden stemmen (misschien wel op voorwaarde dat zij een motie van afkeuring in zou dienen). Als zij wist dat bv cu voor zou stemmen dan was er sowieso een meerderheid geweest, ook zonder d66. Het zou me niet verbazen als zij dan ook voor had gestemd.

eerste helft: https://youtu.be/1TpcRnaI1ww
tweede helft: https://youtu.be/YWGnIjPzzr4

1 like

dit klinkt echt net zo kronkelig en berekenend als rutte dus ik hoop het niet. anders: welkom in de slangenkuil

Ik hoop ook dat hij blijft maar het zou niet zo moeten zijn dat hij opvalt omdat hij als een van de weinigen mensen zijn taak goed uitvoert. Omtzigt zou niet speciaal moeten zijn om wat hij het sprake brengt en onderzoekt. Renske Leijten heeft daar iets moois over gezegd en duidt ook goed waarom wat er nu gebeurd is zo kwalijk is.

Ik hoop vooral dat Omtzigt steun krijgt voor wat hij gedaan heeft maar vooral dat hij dit soort werk niet meer alleen hoeft te doen. Je ziet wel hoe politiek en sociaal gevaarlijk het eigenlijk was wat hij deed. Ik vond het eigenlijk gewoon pestgedrag en praktijken die je bij klokkenluiders ziet. Ik kan me goed voorstellen dat hij niet ‘lekker herrie wil schoppen’ want hij betaalt er een hele hoge prijs voor, anderen hebben hem hier echt in de steek gelaten waaronder met stip op 1 zijn eigen partij

11 likes

Even een vraag als onwetende Belg: ging dat debat nu echt over de gelekte notities van de verkenners of was er nog een andere reden?

Ik hoop het ook niet, maar ik denk het wel :slightly_frowning_face:

Ja daar begon het mee. Maar die notities waren heel belangrijk want het gaf een hele nare inkijk in de achterkamertjespolitiek. Waarin de positie van een democratisch verkozen volksvertegenwoordiger blijkbaar niet zoveel waard is als de status quo hem niet wil hebben (omdat hij teveel problemen veroorzaakt door een klokkenluider te zijn)

3 likes

Ohh. Thanks, dan snap ik het weer wat meer!
(In België wordt constant informatie gelekt tijdens regeringsonderhandelingen en behalve wat gemor in de pers komen daar geen debatten van dus heb met verbazing zitten kijken :sweat_smile:)

4 likes

Woon jij nou in nl en kom je uit belgie. Of woon je in belgie en kijk je het online?

13 likes

België. Heb online af en toe zitten kijken, en verder vooral vanalles voorbij zien komen op Twitter.

2 likes

Interessant draadje, inderdaad benieuwd wat hier van terecht komt

Als dat zou gebeuren zou ik wel spontaan in de LOA gaan geloven aangezien dit zo enorm gemanifesteerd wordt de hele tijd

3 likes

Moest lachen / huilen

6 likes

Hoe nu verder, eigenlijk? Gaat het vandaag nog verder of gaan ze nu gewoon door met de formatie?

Er moet nog een nieuwe onafhankelijke verkenner komen. Dus dat zal denk ik de eerste stap zijn?

Edit: debat is wel klaar voor nu. Ze gaan dit weekend (hun zonden) overdenken :rofl:

3 likes

Misschien moeten we Willy gewoon weer die rol geven net zoals Beatrix dat altijd deed. Weet je wel zeker dat er helemaal niks uitlekt :joy:

Heb nog ff t staartje terug gekeken omdat ik het vannacht niet meer aan kon.

Het lijkt een soort verkiezingscampagne te zijn geworden, D66 en CDA redden hun hachje en dienen geen motie van wantrouwen in, doen ze dit wel dan is er mogelijk nog een grotere chaos en moeten er misschien herverkiezingen komen (tenzij er iemand van vvd kan opvolgen, maar zoals al gezegd vallen veel kandidaten af als van ark en ollongren). Dan verliezen ze mogelijk hun positie. En dat willen ze natuurlijk niet.
PVV die zich achter D66 schaart, met de hoop kans te maken als coalitiepartij, SP die er fel tegen in gaat maarja zij hebben ook veel verloren dus ze hebben weinig te verliezen.

Het is allemaal weer een spel.
En we zijn niks wijzer lol.

En please kan er ook een motie van afkeuring worden ingediend voor Wopke? In het debat was hij echt veruit t slechtste. En het gaat om zijn eigen partijlid. Rutte en Wopke eruit.

En verder gaan met echte politiek

Edit: ik blijf maar editten. Maar wat ik nog even wil toevoegen: ik vind politici als baudet echt niks, zorgen alleen maar voor oproer en chaos. Maar je weet wel wat je aan ze hebt, baudet: niks :laughing: wilders is me nog meegevallen. Ik heb een nog een veel grotere hekel momenteel aan Wopke en Rutte, dat sneaky achterkamertjespolitiek.

13 likes

Ik denk dat dit uiteindelijk toch gebeurt helaas, er zijn de afgelopen jaren al 10 grenzen overschreden en we gaan steeds een beetje verder.

Bijna iedereen die ik spreek die niet actief politiek nieuws volgt heeft ook van ‘een mp die liegt, who cares?’. Behalve als Trump het ineens doet, dan is het that stupid americans hihaho

1 like

Bron is bekend

24 likes