Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Dijkhoff was lang de kroonprins, maar toen bleef Markie wel erg lang plakken en ging hij maar wat anders doen. Alle andere potentiële opvolgers sneuvelde elke keer doordat ze in opspraak kwamen. Wiebes, Zijlstra etc.

In welk opzicht goed? Bedoel hoe hij de crisis gemanaged heeft?

Ik denk dat je gelijk hebt hoor en dat we dit niet hadden ‘mogen’ verwachten van Kaag en D66 op basis van hun beloftes. Het sierde Kaag dat zij in haar gesprekken met de verkenners puur vanuit de inhoud heeft gekeken en op basis daarvan had zij dit Rutte veel zwaarder kunnen afrekenen. Dat was mijn gevoel erbij. Ze had een goede inhoudelijke basis om te zeggen dat Rutte het probleem is aangezien geen enkele andere fractievoorzitter het over een Kamerlid/Omtzigt heeft gehad. En ik had gewoon de hoop dat ze niet wil regeren met iemand die af wil van kritische kamerleden en die niet met tegenmacht kan omgaan, wat zooo overduidelijk bleek uit het debat van gisteren.

Ik ben super blij dat ik geen D66 heb gestemd want je hebt er dus echt niets aan, maar ik ben wel ontzettend teleurgesteld dat iemand die continue vanuit de inhoud redeneert nu niet haar kans pakt om een gigantisch toxic probleem weg te halen. Wat mij betreft had ze prima met de VVD kunnen regeren (als 2 grootste partijen) maar dan zonder Rutte.

9 likes

Stel Rutte zou wel aftreden. Dan neemt de vice premier het over toch? Wie van de drie… Hugo de Jonge, Kajsa Ollongren of Carola Schouten? :joy:

3 likes

Maar juist als je puur vanuit de inhoud redeneert is dit een kleine kwestie die in het niets valt bij de behoefte aan een snelle formatie, land in crisistijd en de andere dossiers die Rutte al overleefd heeft. Ik vond het erg vermakelijk, maar het ging eigenlijk verhoudingsgewijs nergens over. Het was eerder een interne ruzie over de baan (het kamerlidmaatschap) dan over de inhoud.

4 likes

Mensen hadden gewoon hoop dat dit de druppel was die de al hele, hele volle emmer deed overlopen.

Maar helaas.

4 likes

Hugo niet, te druk met managen Corona. Ollongren lijkt me niet na deze laatste fail. Carola dan maar, al zou dat wel gek zijn vanuit zo’n mini partij.

1 like

Die gast is zo fucking arrogant

11 likes

Dat vond ik ook al zo gek aan het aanstellen van Van Ark als verkenner, heeft zij als zorgminister niet betere dingen te doen op het moment dan verkennende gesprekken met 17 partijen??

Ik ben dus echt totaal NIET verbaasd dat D66 de motie van wantrouwen niet heeft gesteund. Dit is namelijk precies hoe het gaat met een partij zoals D66. Ze zijn niet links, niet rechts, wat is nu hun échte visie? Ze lullen een beetje mee met de mensen als het ze goed uit komt. Kaag is echt Rutte in de vrouwelijke vorm. Niet te vertrouwen.

11 likes

Haha CarolineBBB draagt weer hetzelfde jasje.

Hierbij mijn inhoudelijke bijdrage van vanochtend.

4 likes

kutmorning, wakker worden met dit schijtnieuws. we komen nooit meer van rutte af he?

6 likes

Die gif beschrijft Rutte gewoon volledig. Doodleuk beweren dat hij niet liegt en dat hij het was vergeten. Voor de hoeveelste keer dat hij dit excuus aangrijpt ook, ik weet het niet eens. Echt, de respectloosheid richting de kamer.

En alles vanuit het overmoed danwel de wetenschap dat die motie van wantrouwen toch niet gesteund gaat worden.

1 like

Tja wie weet draagt Mark ook al 10 jaar elke dag hetzelfde blauwe pak

3 likes

Ja die heeft waarschijnlijk ergens in een kamertje moeten overnachten en had geen spullen mee :woman_shrugging:t5: Haha nee geen idee maar zo gek is dacht toch niet?

5 likes

Schouten! Andere twee kan niet denk ik…, ollongren is nu ook ongeloofwaardig en Hugo gaat het niet doen denk ik, dubbelrol ivm Corona.

Maar ik denk dat dit sowieso (helaas) niet gaat gebeuren. Rutte blijft voorlopig.

2 likes

Overigens ben ik ook wel tevreden dat ik niet op GL heb gestemd op basis van die verkenningsnotulen. Jesse ziet alles waar hij zo hard voor gevochten heeft wegglijden en klampt zich aan iedere strohalm vast om misschien toch te kunnen gaan regeren.

20 likes

Ik vraag me echt serieus af wat er nog moet gebeuren, wil Rutte gaan aftreden. Kan het nog erger dan dit?

7 likes

Ik ga trouwens stuk als Kaag straks premier wordt (want ik ben benieuwd of ze iets aan deze deal overhoud) van coalitie cda/cu/d66/vvd.

6 likes

& @Wonderland

Ik dacht hetzelfde idd, Schouten is de enige optie. Zou wel grappig zijn. De Jonge zal niet willen/kunnen ivm zijn ministerschap, maar denk dat het CDA dat helemaal prima vindt momenteel.

1 like