Trouwtopic

Wat leuk! Gefeliciteerd! Lekker van nagenieten :hugs:

1 like

Zijn er meer mensen die deze zomer/najaar hopen te trouwen maar ook zo onzeker zijn of het door kan gaan?

Wij zitten zelf te twijfelen wanneer we definitief zeggen we gaan het toch verplaatsen maar voelt ook zo dubbel. We hebben het er veel over maar tot een definitieve keuze komen we niet…

1 like

:raising_hand_woman: :raising_hand_woman:

We zouden in juni trouwen, maar dat gaat niet door. We hebben ook nog geen nieuwe datum omdat we dat pas willen plannen wanneer we zeker weten dat het normaal (zonder maatregelen) kan plaatsvinden. Leuk dat ze gisteravond zeggen dat we half augustus weer naar normaal gaan, maar dat geloof ik zelf helemaal niet dus het is niet dat we na gisteravond uit de startblokken zijn geschoten om te gaan plannen haha.

Ik denk dat het bij ons pas op zijn vroegst volgend jaar wordt. Maar ik merk ook dat de bruiloft steeds meer naar de achtergrond schuift omdat we ook andere wensen en dromen hebben waar we wel actief mee bezig kunnen (huis kopen, proberen een baby te krijgen etc en spaargeld kun je natuurlijk maar één keer uitgeven en dan moeten we weer opnieuw goed gaan sparen). Ik ben soms wel een beetje bang dat van uitstel afstel komt, maar daar zijn we zelf bij natuurlijk.

Ik snap wel dat je twijfelt, het is heel moeilijk om te zeggen wanneer wat kan en het hangt ook heel erg van je eigen wensen af…

1 like

Ja wij hebben ons feest 28 augustus. Hebben het al een jaar uitgesteld (wel de registratie al gedaan) en ik weet echt niet wat we ermee willen.
Ik wil het in m’n hoofd ook eigk gewoon afgerond hebben, dus ook als het dan niet is zoals ik verwacht had. Zodat we door kunnen met de volgende stappen. (niet dat we letterlijk wachten op dat feest, maar gevoelsmatig ik wel).
We hebben nu ook nog niemand uitgenodigd, omdat ik ergens denk agh we zien wel wie er komen/ik wil niet weer mensen uitnodigen en hen dan afzeggen.

1 like

Wij ook 28 augustus! We laten het sowieso doorgaan, hoe klein het dan ook maar is … hoop dat er wel een ‘feest’ in zit, maar we willen ook niet voor ons gevoel ons leven stil zetten tot het wel kan (kinderwens, etc). Maar snap heel goed dat verzetten ook weer veel voordelen heeft …

2 likes

Wat jammer dat het niet door gaat, maar begrijp het wel heel goed. Wij staan er ongeveer hetzelfde in, als de bruiloft straks niet doorgaat dan wil ik ook pas een nieuwe datum prikken als we zeker weten dat het kan zoals we het voor ogen hebben (dansfeest met ongeveer 80/90 gasten).

Ik vind zelf de berichtgeving ook wel irritant, ik geloof niet dat het half augustus weer normaal is maar hoop het wel en dan helpt het niet deze berichtgeving. Ik heb liever een haalbaar plan vanuit de overheid dan een te ambitieus plan dat mensen zoet houdt.

Kan me goed voorstellen dat het na achteren verschuift als je nog andere wensen en dromen hebt. Zie dat wel bij meer stellen om mij heen. Maar inderdaad als je het zelf wil komt het als nog wel of anders als jubileum en dan een feest. Ken een stel die vorig jaar voor de wet is getrouwd en nu zoiets heeft we doen bij 5 of 10 jaar wel een leuk huwelijksfeest zodat hun andere dromen ook verder kunnen.

1 like

Nou ja, wij gaan gewoon trouwen 14 mei, dus geen onzekerheid wat dat betreft, maar het is wel heel lang onzeker geweest ‘hoe’.
Uiteindelijk mag de ceremonie sowieso met 20 man, zoals we ook al wilden, maar gaat de horeca daarna niet door is nu wel duidelijk.

Dus het wordt trouwen, buiten staand nog even met elkaar kletsen terwijl we wachten op de goodiebags die klaargemaakte worden met daarin de bruidstaart en een drankje. De getuigen nemen we mee naar huis en gaan we nog mee in de tuin zitten.
Het moet maar zoals het moet en wordt vast een fijne dag (hoop op mooi weer), maar het is zeker anders dan gepland.

Edit: ik ben m’n goodiebags zelf aan het maken trouwens, om toch nog iets leuks te kunnen doen.
Het is de voorkant van onze trouwkaart (waar de oorspronkelijke datum nog op staat)

19 likes

Gefeliciteerd, wij laten het ook gewoon doorgaan, trouwen op 7 mei!

2 likes

Wij gaan half mei trouwen en laten het ook doorgaan. Nemen binnenkort contact op met de locatie waar we oorspronkelijk zouden gaan eten. Kijken wat er mogelijk is wat betreft buiten op het terras, huishoudens apart om dan te eten. Anders wordt het ook een goodiebag mee naar huis.

Wat een leuk idee @Degas om zelf een tasje te laten drukken! Wat doe je allemaal in de goodiebag?

Ik ben ouderwets een vergroting aan het overtrekken met een dikke en dunne textielstift, maar drukken kan ook prima inderdaad!
Ik doe er een stukje bruidstaart in en een flesje wijn of speciaalbiertje of een ander drankje waarvan ik weet dat ze dat graag drinken. Verder niks, gewoon zodat ze thuis nog even kunnen proosten en taart eten.
Met de getuigen doen we dat dus gewoon thuis bij ons.

1 like

Mooi gedaan! Ziet er op foto niets van dat het met stift is gedaan.

2 likes

We hadden net de ingeving om 1 augustus te trouwen, op de dag dat we 10 jaar samen zijn. Valt die natuurlijk precies op een zondag :joy:

In sommige gemeenten kan je gewoon op zondag trouwen! :blush: niet overal, maar het is steeds gangbaarder.

2 likes

Niet bij ons inderdaad, maar was leuk geweest. Misschien een dag eerder of later, ook geen probleem :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wij hebben besloten om nu 'simpel ’ te gaan trouwen op het gemeentehuis en in 2080 ofzo, wanneer iedereen een vaccin heeft, een groot feest te geven.

7 likes

Wij zijn vrijdag getrouwd, op een buitenlocatie en hebben echt een geweldige dag gehad ondanks de maatregelen. Jammer was dat horeca om
6 dicht moest, maar met vrienden hebben we in een hotel nog een feestje gemaakt waar we zelfs uiteten konden en ontbijten (horeca studenten in opleiding, dus dan mag het blijkbaar wel open)

15 likes

Van harte gefeliciteerd! Lekker nagenieten samen :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Super, gefeliciteerd en veel geluk :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nooit gedacht dat ik ooit in dit topic iets zou posten, want ik wilde nooit trouwen. Dit wist mijn vriend en hij had die wens ook niet. De laatste tijd zat ik er toch vaak een beetje over na te denken, dus toen heb ik hem dat toch maar opgebiecht en zijn reactie was gelukkig heel enthousiast.
Het zal nog wel een flinke tijd duren omdat we financieel niet echt floreren op dit moment haha, maar het is zo leuk om vast wat inspiratiefoto’s te zoeken en erover te lezen enzo. We zitten gelukkig op één lijn in wat we willen. Ik ga dit topic de komende tijd in ieder geval lekker bijlezen :relaxed:

15 likes

Ah, een trouwtopic!:heart_eyes:

Vorig jaar mei ten huwelijk gevraagd, volgend jaar april gaan we trouwen. Locatie en de fotograaf liggen al vast en ik heb de jurk inmiddels ook besteld. Deze komt over drie maanden binnen.

Ik heb er echt zoveel zin in :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes