Trouwtopic

Wij gaan 14 mei trouwen in het stadhuis met 18 gasten, ceremonie met stoelen op 1,5m afstand tussen de huishoudens. En zoals het er nu naar uit ziet zijn er daarna 2 scenario’s.

Horeca open:
Naar tentje dichtbij lopen waar tafels per huishouden ingedeeld staan op 1,5m (4p of 2p per tafel is dat) en daar hebben we dan hapjes en drankjes en taart in een setting waar je normaal bij een restaurant met andere mensen ook zo zou zitten.

Horeca dicht:
Daarna achter elkaar aan naar ons huis lopen (om de hoek) waar we iedereen buiten een goodiebag meegeven met stukjes van de bruidstaart en een lekker drankje. De getuigen blijven nog bij ons thuis in de tuin op 1,5m afstand hun taartje eten (dat is wel tegen de regels in, want mag nu maar 1 persoon op bezoek natuurlijk).

Het is allemaal niet ideaal, maar er is in elk geval een back up plan en het is met alle mensen die ik erbij zou willen hebben dus het is oké zo. En dan zijn we wel getrouwd voor de baby is er, ook fijn.

6 likes

Dit was precies onze trouwdag in de eerste golf vorig jaar maart. We hebben die dag zo veel lieve kaartjes, bloemen en cadeautjes gehad en mensen die ons huis hadden versierd of even kwamen zwaaien dat ik er ondanks dat we het niet fysiek met anderen konden vieren wel heel speciaal was. Dat feest komt er echt wel een keer!

6 likes

Ja, waarschijnlijk wel eten bestellen en champagne drinken haha. Maar verder kijken we wel wat er tegen die tijd mogelijk is.

Voorlopig moeten we eerst nog een datum prikken.

Afgelopen week iemand aangeschreven om mijn bruidstaart te regelen. En toen vertelde ze dat we wel eerst een proeverij konden doen zodat we konden beslissen, totaal niet bij stil gestaan dat het een optie was. Nu helemaal excited om te gaan proeven binnenkort!

Wij gaan binnenkort ook proeven, heb daar nu al zoveel zin in. Is een uitje in Corona tijden. Hebben jullie ook al smaken op gegeven?

Paar weken geleden was ik helemaal in de stress want moesten nog zoveel regelen. Nu gaat het ineens super snel, taart, locatie eten, gemeentehuis, fotograaf. Moeten natuurlijk nog veel meer (kleding/bloemen/make up/ringen). Hopen dat het door kan gaan zoals we het gepland hebben.

2 likes

Oh taart proeven vond ik denk ik even leuk als jurken passen :joy: al die lekkere smaken :heart_eyes:

2 likes

Zo leuk en herkenbaar om te lezen allemaal.

Wij trouwen 8 april en eerlijk gezegd twijfelde ik een tijdje terug wel om het door te laten gaan. We hadden verwacht in april toch wel iets meer te kunnen qua viering maar het lijkt er op dat dat hem niet gaat worden. We hadden sowieso geen feest gepland hoor maar we wilden na afloop wel graag met de getuigen uit eten of taart eten en champagne drinken.

Ik ben wel erg blij dat de kappers weer open gaan zodat ik hopelijk op de dag zelf mn haar mooi kan laten krullen of föhnen. Verder hebben we vandaag bericht gehad dat de vrouw waar we graag een mooie taart bij willen bestellen plek heeft voor ons dus we gaan vanavond even brainstormen over wat we willen. Ook hebben we gebeld met het restaurant waar we wilden gaan eten en zij geven aan dat ze ook op korte termijn een diner kunnen regelen dus stel dat er toch versoepelingen komen voor de horeca dan is er iets mogelijk. Ik merk wel dat ik er steeds meer zin in krijg nu en ik kan ook wel vrede hebben met alleen een ceremonie en dan met z’n tweetjes thuis lekker eten (ok drietjes want ons zoontje is er ook bij natuurlijk).
En dan doen we dat diner later wel.

Het belangrijkste is dat we trouwen en het gaat sowieso een speciale dag worden :heart:

2 likes

Wat mooi, leuk ook dat het al zo snel is. Zoals je erin staat, wordt het inderdaad vast mooi.

Wij hebben zaterdag nog even contact gehad met de locatie en toch besloten om nog niet van juni uit te gaan. Klein vinden we niet erg, maar met de mensen die er zijn willen we toch wel kunnen knuffelen dus dat is de afweging die we hebben gemaakt. We houden wel een slag om de arm omdat in principe alles geregeld is (behalve de uitnodigingen) dus we kunnen heel snel een bruiloft regelen wanneer het weer kan. Mocht er in theorie in de zomer goed nieuws zijn (gaan we niet vanuit), dan bellen we gewoon de dag daarna de locatie met de vraag welke data er nog vrij zijn en dan zetten we alles in gang. Als een zwangerschap zich nou sneller aankondigt dan dat (wat we natuurlijk wel enigszins hopen), dan regelen we het huwelijk in ieder geval voor de wet alvast.

1 like

We zouden blijkbaar vandaag eigenlijk over 10 weken trouwen want ik kreeg net een appje over het doorpassen van mijn trouwjurk. En nu zit ik voor het eerst een potje te janken over dat het niet doorgaat.

Natuurlijk, first world problems enzo. Maar ik besef me dat eigenlijk vanaf nu de echte spanning en leuke laatste loodjes in aanloop naar de bruiloft zouden moeten beginnen en ik baal er echt even van.

Virtuele knuffel! Onzettend balen en snap je helemaal. Veel liefde voor jullie! :heart:

1 like

Wat lief, dankjewel :kissing_heart:

1 like

Ah wat shit zeg… helemaal prima om even te balen! Jullie dag komt nog wel, en dan mag je iedereen de hele dag knuffelen :heart: liefs!

1 like

:heart::heart::heart:

Wij trouwen volgende week,komt zo dichtbij ineens!

Ik heb een jurkje van Ivy & Oak en mn cavia heeft een mooi pak op maat laten maken. Ik moet alleen nog schoenen want de schoenen die ik had besteld passen niet mooi bij de jurk qua kleur.
Op de dag zelf ga ik naar de kapper om mn haar mooi te laten föhnen,de dag ervoor heb ik een manicure. Make up doe ik zelf.
(We hebben alleen het burgerlijk huwelijk en daarna even champagne drinken,verder natuurlijk geen feest ofzo). Ik heb er echt veel zin in! Die avond slapen we in een hotel,hebben we cadeau gekregen van mijn ouders en zij passen dan op ons zoontje. Heel lief!
En nu die sneltesten verkrijgbaar zijn bij de apotheek hebben we voorgesteld dat iedereen die aanwezig is voor de tijd even test voor de zekerheid.

11 likes

amai ik zie nu dat er staat mn cavia ipv mn cavia? :joy: ik ga stuk

Edit: ik kan het niet aanpassen godverdmmgodverdmm goeie 1 juno grap :joy:

8 likes

Hahaha cavia in pak. Maar leuk vooruitzicht, klinkt als een heerlijke dag en ik hoop voor jullie dat dat het ook gaat zijn :heart_eyes:

1 like

Afgelopen donderdag zijn we getrouwd en het was zoo leuk en bijzonder! We trouwden in het oude stadhuis in Den Haag en dat is echt een prachtig gebouw. Zo blij dat we daar voor hebben gekozen. Gaf het echt iets extra’s.
De ambtenaar deed het superleuk en de sfeer was heel relaxed en informeel. Ons zoontje was lekker aan het spelen in het midden van de zaal.
Die avond hebben we in een hotel geslapen (cadeautje van mijn ouders) en dat was ook heel fijn. Toch leuker dan meteen naar huis gaan en dat het ‘gewone’ leven dan weer begint. We hebben ook onwijs veel kaartjes,bloemen en cadeautjes ontvangen van vrienden en familie. Heel lief want er kon natuurlijk bijna niemand bij zijn ivm de maatregelen.
Ik ben heel blij dat we getrouwd zijn :heart:
Hopelijk kunnen we snel een feest geven om het te vieren met iedereen!

33 likes

Gefeliciteerd :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd en klinkt als een hele leuke dag!

1 like

Gefeliciteerd :hugs: !!

1 like