Trouwtopic

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in. Sowieso is het een luxe probleem hoor, we (en onze familie en vrienden) zijn gezond en dat is in deze tijd het belangrijkste. Ik hoop vooral dat van uitstel geen afstel komt. :face_with_hand_over_mouth:

We hebben wel afgesproken dat we die dag vrij nemen, waarschijnlijk is het dan wel eventjes zuur namelijk. Hopelijk is het dan weer mogelijk om iets leuks te doen, al is het maar lekker uit eten. Het is alsnog ons 5-jarig jubileum, dus wel een reden om er iets moois van te maken.

In juni ga ik trouwen :grin: nu zijn er natuurlijk Corona beperkingen en houden we het sowieso heel erg klein.

Voor nu is de planning een uitgebreide lunch met familie. Maar ik wil graag voor mijn vriendinnen ook wat leuks doen.

Ik heb al bedacht dat ik een soort wedding at Home party box wil gaan maken. We houden op de dag zelf een digitaal proost moment. We gaan dan bij iedereen die er niet bij kan zijn een box bezorgen met daarin bubbels, glazen en wat lekkers. (En ballonnen en een slinger)

Maar voor de vriendinnen die niet bij de lunch kunnen zijn, wil ik graag een party at Home special edition box maken. Zodat ze de hele dag een soort feestje hebben. Ik heb bijvoorbeeld al happy socks aangeschaft die bij ze passen. Voor wanneer normaal gesproken de voetjes van de vloer gaan. Haha. Maar verder ben ik totaal inspiratieloos. Misschien heeft iemand nog leuke ideeën om toe te voegen aan de box :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Misschien een playlist maken waarop ze lekker kunnen dansen?

1 like

In mei ga ik trouwen en we hebben nog helemaal niet zoveel geregeld. Door Corona hebben we het plannen steeds uitgesteld. Ook omdat we klein willen trouwen.

Nu willen we trouwen in het gemeente huis (wel een mooie, heb die speciaal opgezocht). En daarna was de planning om wat te drinken en daarna met iedereen uit eten te gaan. Nu weten we niet of de horeca dan open is. En ben ik aan het bedenken, wat een back up planning kan zijn. Verzetten willen we niet, is voor ons dan een speciale datum.

Ohja jurk moet ik ook nog kopen, wil alleen geen echte trouw jurk maar een zomerjurk die ik later ook nog eens kan dragen.

Een gezichtsmaskertje? Indd een playlist, een feestmuts en toeter, iets van glittergel voor op je gezicht of haar, zakdoekjes voor de tranen tijdens het jawoord, theezakjes en paracetamol voor de naweeën/kater, van die stokjes met snorren/brillen voor op selfies, zoiets?

1 like

Ik vind de playlist van @Strawberry ook een leuk idee! Met spotify kun je daar makkelijk een code voor maken volgens mij. En je hebt ook een optie dat iedereen dezelfde nummers tegelijk hoort, dat is missschien ook grappig als je er bij videostreamt?
En misschien inderdaad fotoprops, of zelfs je eigen (insta)filter haha, versiering, programmaboekje?, en de snacks voor de momenten die jullie ook hebben. Dus iets zoets als er een taartmoment is, en hartige snacks voor tijdens het feest?
Misschien ook iets om te doen als jullie bv je verplaatsen en er voor hen even niets is? Een quiz met vragen over jullie, of puzzel met jullie hoofden? :wink:

1 like

Wat een leuke tips al! Hier kan ik verder mee met het samenstellen van de boxen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Hier precies hetzelfde. We trouwen in april en zit ook te bedenken wat we als back up kunnen doen.

De vriend van mn zus opperde om een leuk huis te huren via airbnb en dan na de ceremonie daar naartoe met iedereen en dan eten laten bezorgen. Maar ik weet niet of dat dan mag qua aantal mensen enzo.

Ik heb ook nog geen jurk trouwens haha. Denk dat ik toch binnenkort maar wat online ga bestellen om te passen.

Nou, we zijn er uit. We willen op korte termijn trouwen met ouders, broers, zussen en het belangrijkste: onze kinderen.

Ik vind het wel goed zo. Jammer dat vrienden er niet bij kunnen zijn, maar we zijn nu alsnog met 16 man, dus druk zat.

Nou, datum prikken en gaan met die banaan. Jurk heb ik op zalando gezien :joy:

God wat niet romantisch zo, maarja. Een feessie komt later wel. Het belangrijkste is dat we trouwen, dan maar in Corona stijl.

15 likes

We waren het er zo over eens: we willen niet trouwen in coronatijd, dat is niet de bruiloft die we in gedachten hebben.

Maar sinds we afgezegd hebben, krijg ik juist wel steeds meer een baalgevoel. Ik wil gewoon trouwen, die bruiloft boeit me niet eens zo. Blijkt nu dat mijn vriend dat gevoel ook heeft dus nu zitten we er toch over te denken om het in juni wel te doen, maar dan zonder feest met alleen de mensen die ons het meest dierbaar zijn. Overdag zou het toch al alleen familie en beste vrienden zijn (totaal ongeveer 30/35 man), dus wie weet kan dat in juni wel…

Ahhh waarom gaan we nu toch weer twijfelen :sob:

In principe staat iedereen on hold (fotograaf, locatie, taart etc) dus we kunnen het met een rondje bellen allemaal weer ‘aan’ zetten.

Ik snap heel goed wat je bedoelt! Wij waren juist team “we gaan gewoon trouwen” en dat dat het belangrijkste is en die dag maakt dan verder minder uit. Dus dat hebben we ook gedaan, maar ondanks dat het een geweldige dag was, voelt het toch niet helemaal lekker. Ik lees/las overal van koppels die tijdens Corona getrouwd waren dat het ondanks alles de mooiste dag ooit was en dat ze het niet anders gewild hadden, maar ik ervaar dat nu niet zo.

Ik vind het achteraf toch heel jammer dat de dag maar zo kort was en dat we geen feest konden hebben. En ik vind het ook jammer dat we niet op huwelijksreis konden gaan en dat we een week later dus gewoon weer aan het werk waren… Het voelt hierdoor toch iets minder speciaal.

Je moet natuurlijk doen wat voor jullie goed voelt, maar ik wilde je toch even een tegengeluid geven omdat ik dat toen een beetje gemist heb.

1 like

Nee ik snap je heel goed! Dat is precies waar ik bang voor ben. Als het goed is doe je het maar één keer dus we willen het wel op een manier waar we echt achter staan. Ik ben zelf niet zo van het feest, dat is meer iets wat mijn vriend belangrijk vindt. Maar ik wil ook niet dat hij achteraf het anders gewild had.

Heel moeilijk. Glazen bol zou handig zijn nu, dat we even kunnen kijken hoe de situatie in juni is. We moeten wel binnen nu en twee weken een definitieve knoop doorhakken namelijk.

Precies! En toen stonden we er ook helemaal achter hoor en we hadden er ook vooral veel zin in, de datum had voor ons een speciale betekenis dus we waren er ook wel echt op gefocust. En toen bleek dat het kon dachten we, dan doen we het ook! En tuurlijk was het een hele mooie dag en vind ik het heel bijzonder dat we nu echt getrouwd zijn, maar het was toch anders en we kunnen het nooit meer over doen. Ook al zouden we ooit nog een feest geven, de magie van die dag is dan weg (denk ik). Maar misschien is dit wel gewoon een soort post-wedding blues omdat het nooit meer terug komt :sweat_smile:

Heel lastig om nu te moeten beslissen hè, want je weet het gewoon niet! Ik zou er gewoon goed over nadenken en als je dan toch besluit te trouwen, er wel vol voor gaan en van genieten. Het wordt sowieso mooi :heart:

Ja onze datum is ook speciaal, we zijn dan 5 jaar samen.

Vanavond maar eens goed over hebben wat we doen🥰

2 likes

Ik moet eerlijk bekennen dat ik als gast op een aanstaand huwelijk in de zomer ook niet zit te wachten. Ik heb een vriendin die niet van plan is te cancelen, en dat is haar goed recht. Maar ik merk dat ik (en andere vriendinnen) ons toch een beetje voor een blok gezet voelen. Niet komen is zo not done, maar je weet dat 1,5 meter vaak niet echt een optie is, geen mondkapjes etc en dat toch met een groep binnen zitten qua luchtcirculatie na een tijdje ook niet top is.

Belangrijke familieleden gaan dan ook echt niet thuisblijven als ze een snotneus hebben die ochtend, wat ik ook begrijp. Bruiloften zijn niet voor niks best nog een besmettingsbron.

Ik gun het haar en hem zo, en normaal kijk ik er juist mega naar uit, maar moet toegeven dat er nu echt tegenop kijk en zelfs hoop dat het toch wordt verplaatst. Mss heel naar om te zeggen, want voel me er wel mega kut over, maar ik zal denk ik niet de enige zijn. Ik denk toch dat mensen wat geremder zijn en dat ook een domper kan zijn voor je eigen dag. Zou heel zonde zijn.

4 likes

Waarom niet romantisch? Als het feest zo klein is, is er juist zo veel ruimte voor de reden dat jullie trouwen, nl jullie liefde voor elkaar. En dat is toch ook de reden dat je trouwt. Een bruiloft is maar een dag, het gaat waarschijnlijk uiteindelijk om het huwelijk.
Bedoel eigenlijk te zeggen dat ik hoop dat je er gewoon van kunt genieten en dat je ook met een kleine groep een hele mooie dag kunt hebben.
Ik ben zelf klein getrouwd (geloof 30 man), maar juist doordat het zo klein was was het niet alleen maar handen schudden en mensen alleen even kort spreken, maar juist heel intiem en zó liefdevol. Hoop dat dat voor jullie ook zo zal zijn.

1 like

Dat kan ik me ook goed voorstellen! Ik vond het ook heel spannend hoor, want ik moest er niet aan denken dat er iemand besmet zou worden omdat ik zo nodig moest trouwen.

We zijn begin oktober getrouwd, toen de horeca nog open was. En we hebben wel de hele dag 1,5m afstand gehad, alleen bij de foto’s hebben we het aan de gasten gevraagd wat ze wilden. Toen zijn er wel “gewone” foto’s gemaakt, maar dat was buiten en in 10sec klaar. Het is geen excuses, want ik weet dat het niet mag. Maar het gebeurt wel.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet aan gedacht heb. We hebben wel tegen de gasten gezegd dat we het niemand kwalijk zouden nemen als ze niet wilden komen en we hebben ook wel wat afzeggingen gehad en no hard feelings tegenover hun. Maar ik begrijp nu dat het als gast ook heel lastig kan zijn.

2 likes

Ik vind eerlijk gezegd dat het je alleen maar siert dat je het zo serieus neemt. Het is natuurlijk makkelijk praten, maar ik zou het mensen niet kwalijk nemen als ze besluiten dat ze het niet aandurven. Wij zijn allebei behoorlijk serieus met de 1,5 meter afstand en we hebben een buitenlocatie dus ik durf wel met zekerheid te zeggen dat het niet zomaar in de wind gegooid zou worden… maar als iemand zich er niet prettig bij voelt, moet hij alsnog de vrijheid hebben om zich niet verplicht te voelen. Dat is ook het risico dat je neemt als bruidspaar in deze tijd

Hoop wel dat de optimistische geluiden over de werking van de vaccins blijven toenemen en tegen die tijd al veel meer mensen een vaccin hebben gehad.

1 like

Nouja. Zoals het er nu uitziet is het trouwen in het gemeentehuis en daarna hup, allemaal naar huis. Je mag nergens samenkomen om nog even te proosten en alle horeca is dicht.

Ik sta er helemaal achter hoor, om het zo te doen. Ik wil gewoon getrouwd zijn en dezelfde naam dragen als de rest van ons gezin. Maar het voelt ergens ook wel een beetje als een formaliteit ipv als een feest.

Maar dat feest halen we later wel in :dancer:

Ja, daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in en dat kan ik me ook wel goed voorstellen. Beetje kort door de bocht van mij.

Zijn jullie wel van plan om thuis samen wat speciaals te doen? Eten bestellen en flink taart enzo of een nachtje weg met eigen eten?

1 like