Trouwtopic

Oh dat snap ik! Het lijkt me zo lastig om die beslissing te maken nu, zeker omdat je er al zo lang naar uitkijkt. Maar het lijkt mij ook echt niet leuk om te trouwen tijdens corona… lastig! Zijn er extra kosten verbonden aan het verplaatsen van de datum?

Dat klinkt echt als een perfecte dagindeling! Wij hebben echt een prachtige locatie bekeken vorige week, daar zit ook een hotel bij en het is niet naast de deur. Het lijkt mij ook zo leuk om lekker samen te ontbijten/lunchen de dag daarna.

Wij willen begin juni 2022 graag gaan trouwen, ik denk dat we binnen 1-2 maanden de knoop doorhakken over de locatie en datum.

1 like

Gefeliciteerd! Ik ben na ruim 7 jaar en 2 kinderen vorige week ten huwelijk gevraagd, een mega verassing!

Wij wachten eerst corona een beetje af, voor we gaan beginnen met plannen, hebben ook nog geen data dus. Maar zal idd ook wel 2022 of zelfs 2023 worden.

9 likes

Leuk! Ik ben benieuwd :heart_eyes:

Geen idee of er extra kosten bij komen, daar hebben we nog niet naar gekeken. Maar goed, het is toch al een bak geld en eigenlijk ver boven ons budget :joy:

@Lys gefeliciteerd! :heart: Was het een romantisch aanzoek?

Ja ik vond van wel, misschien wel simpel hoor. We hadden een shoot met onze 2 kinderen, gewoon mooie plaatjes voor de fotoboeken etc, bij ons in een park waar we vaak komen met de kinderen vlakbij ons huis, daar ging die op 1 knie, dus er zijn foto’s van ook :upside_down_face:

Ik ben op pintrest wel aan aan 't kijken voor jurken enzo, ben helemaal weg van 1 jurk maar die komt uit nieuw Zeeland… Je kan hem wel bestellen maar dat durf ik toch niet zo goed, ga volgend jaar maar eens specifiek oriënteren

Zo leuk! Simpel kan ook prachtig zijn :smile: mijn vriend en ik waren met z’n tweetjes toen hij op een knie ging en hij had verder niks voorbereid of zo - ja alleen de ring dan. Maar dat was ook echt heel mooi en bijzonder :heart:

Over je jurk: er zijn veel ateliers waarbij jurken met de hand en op bestelling gemaakt worden, dus mocht je bestellen uit NZ niet aandurven, dan kun je altijd met een foto van de jurk naar zo iemand toe! Ik ken er wel een paar dus als je doorgestuurd wil worden stuur me tzt maar een berichtje :blush:

Een aanzoek vind ik ook wel iets zo intiems dat 't ook niet met de hele wereld hoeft voor mij hoor!

Oh dankjewel, ik heb een vermoeden dat ik daar wel gebruik van ga maken!

Sure, laat maar weten. Geen idee hoe je dan zit qua prijsklasse en of ze het precies na kunnen maken (weet ook niet of dat wel mag), maar dan heb je in ieder geval iets wat in de richting komt, dus in die stijl en helemaal op maat gemaakt! Hoef je iig niet bang te zijn dat het niet past :wink:

1 like

Wij hebben een datum geprikt! 8 april trouwen we. Ben benieuwd hoe het tegen die tijd zit met de coronamaatregelen. Het idee is sowieso klein trouwen met alleen onze getuigen en ouders/broers zussen bij de ceremonie. Daarna een proost moment en 's avonds een diner. We hebben ons favoriete restaurant al gemaild en zij nemen volgende maand contact met ons op om alles door te spreken.
Ik hoop dat alles door kan gaan maar hou er ook rekening mee dat we misschien alleen de ceremonie met de getuigen kunnen doen. Dat is dan niet anders.

Ik ben op zoek naar een mooie jurk en wil denk ik 's morgens naar de kapper om mn haar mooi te laten föhnen enzo. Ondanks dat we het klein houden wil ik er wel echt iets feestelijks van maken. Heb er superveel zin in!

12 likes

Asos heeft een trouwlijn, zitten mooie jurken bij!

1 like

Ik vind het dus zo lastig wanneer we kunnen gaan plannen. De locatie weten we al wel, nog niet geboekt of iets ivm corona. Hebben meer mensen dit? Wij hebben niet per se een data of jaar waarin we willen trouwen maar zou 't toch rot vinden als we nog 2 jaar zouden moeten wachten…

Als je de vrijheid hebt te kiezen zou ik vanaf voorjaar 2022 pas iets plannen.
Ik moet mijn bruiloft waarschijnlijk voor de tweede keer verplaatsen nu en mijn beste vriendin heeft een grote bruiloft gepland voor augustus, maar met de vaccinatieplanning tot ergens in september verwacht ik eigenlijk dat ze ook in augustus nog niet zó groots kan gaan trouwen.
Ik speculeer dat echte evenementen dit jaar nog niet doorgaan en dat de groepsgrootte tot na het vaccineren gewoon 30 blijft, maar of dat zo is weet je nooit natuurlijk. Als ik de vrijheid zou hebben (niet zwanger zou zijn) zou ík niet voor 2022 gaan plannen in elk geval.

2 likes

Zo denken wij dus ook… Denk ook wel dat ik het dit jaar nog afwacht idd

Wij zouden in juni dit jaar trouwen, maar eigenlijk hebben we ons er al vanaf november bij neergelegd dat dat niet gaat gebeuren. Niet ten nadele van anderen die nu wel trouwen, maar wij willen het niet met alle beperkingen. Vooral 1,5 meter afstand houden zien we niet zitten en willen we niet. Moet er ook niet aan denken dat trouwfoto’s me atijd blijven herinneren aan deze periode.

Wel jammer, maar ook weer een beetje first world problems. Vind het vooral zonde dat ik ‘de jurk’ al heb. Ondanks dat alles eigenlijk al gepland was, waren we nog geen geld kwijt. Alleen aan de jurk en ik vraag me af of en wanneer het wel gaat gebeuren dat ik hem aantrek en of ik hem überhaupt nog pas tegen die tijd. In maart hakken we definitief een knoop door en gaan we dingen afzeggen. Ergens nog een sprankje hoop dat het misschien richting het einde van het jaar wel kan, maar anders stellen we het uit zonder nieuwe datum.

Inmiddels wel besloten om voor een kindje te gaan, ook vanwege de onzekerheid rond de bruiloft en we die kinderwens niet uit willen blijven stellen. Maar het is dus ook de vraag hoe dat loopt en of we de bruiloft zoals we die in ons hoofd hadden nog door laten gaan. Misschien zijn we wel zo’n stel die uiteindelijk alleen voor de wet trouwen haha.

2 likes

Ik snap je helemaal! Voor ons is dit ook 't geval wij willen geen maatregelen op onze bruiloft, we hebben ook al kinderen dus dan is 't vaak ook nog anders. Wij zijn dit jaar 8 jaar samen dus mijn vriend zei al, dan doen we 't toch gewoon in 2023 10 jaar samen, kinderen weer een stukje groter, ook leuk. Totaal geen haast maar toch heb ik zoiets van nu wil ik ook gewoon haha

1 like

Wij hadden de bruiloft oorspronkelijk ook anders voor ons gezien, maar zijn uiteindelijk nu akkoord gegaan met trouwen in het stadhuis met 18 anderen erbij (mogen max 20) en dan naar een horecagelegenheid waar we per 4 aan 5 tafels gewoon zouden mogen zitten zonder rare afstanden. Maar dan moet horeca wel open zijn natuurlijk. Zouden op 20 november trouwen, maar de maand ervoor werd duidelijk dat horeca dan dicht zou zijn dus hebben we verplaatst.
Het staat nu op 12 februari, maar hell no dat dat gaat lukken… Als horeca open is laten we het gewoon doorgaan, als horeca dicht blijft gaan we verplaatsen naar half mei. Later wil ik niet ivm de zwangerschap. Als half mei nog steeds horeca dicht is gaan we gewoon met z’n tweetjes plus getuigen alleen voor de wet trouwen en laten we alles zitten. Gaan 20 januari knopen doorhakken en alles weer verplaatsen, verwacht ik.

Ah zo zuur dat je dan blijft verplaatsen hé. Wij hebben dus nu zoiets: als een zwangerschap voorlopig uitblijft, gaan we eind dit jaar of volgend jaar trouwen zoals we in gedachten hadden. Het geld staat nu toch apart in een potje want we hebben wel doorgespaard. Word ik zwanger… dan trouwen we gewoon voor de wet om alles goed geregeld te hebben.
Ik ga voor je duimen dat er misschien in februari toch meer mogelijk is!

1 like

Wij hebben een soortgelijke situatie, maar al wel een datum geprikt en locatie vastgelegd. Wel onder voorbehoud en met de mogelijkheid om kosteloos te verplaatsen.

Planning is nu september mits de 1.5 meterregel eraf is en we gewoon met iedereen mogen knuffelen.

Onze locatie was heel begripvol en aanbetaling was 150 euro dus veel verliezen doen we ook niet als ze opeens moeilijk gaan doen. Zelf gaan we in mei definitief de knoop doorhakken.

1 like

Wij hebben een locatie bevestigd voor juni 2022. Gaan er vanuit dat het dan wel weer kan, mocht het echt niet kunnen dan verzetten we het tegen die tijd. Hoor ook veel locaties die al best vol zitten in 2022, dus zou daar niet al te lang mee wachten.

1 like

Nou heb net alle mails verstuurd voor het verzetten van de bruiloft. We zeiden elke keer dat we tot maart zouden wachten met een knoop doorhakken, maar we wisten allebei eigenlijk diep van binnen al dat juni 2021 hem nog niet gaat worden qua maatregelen. Dus nu de knoop toch al doorgehakt en alles afgezegd. Voelt toch wel een beetje raar officieel nu. We hebben ook nog geen nieuwe datum, aangezien we niet weten wanneer het weer kan qua corona, dus het voelt echt een beetje alsof het niet meer gaat gebeuren. Sta er verder volledig achter dat we het uitstellen. We willen onze droombruiloft en niet rekening houden met 1,5 meter afstand. Maar juist omdat we geen nieuwe datum hebben, heb je niks meer om naar uit te kijken en voelt het echt een beetje alsof het afgezegd is in plaats van verplaatst.

1 like

Ah snap dat het zo voelt
Maar probeer maar zo te denken:
Door nu te verplaatsen krijg je er hopelijk een dubbel zo leuk feest en dag voor terug zonder
hopelijk rekening te moeten houden met
alle regels
Dat is ook de reden dat jullie het verplaatsen😉

1 like