Trouwtopic

Dat zijn de regels in onze gemeente bij eenvoudig trouwen. Je hebt dan een korte ceremonie en dus maar een beperkt aantal mensen die er bij mogen zijn. Je kan bv ook geen muziek afspelen en krijgt geen persoonlijke toespraak. Die regels verschillen volgens mij ook per gemeente. Bij gewoon trouwen (wat we nu dus gaan doen) mogen er wel meer mensen aanwezig zijn.

Supermooi je jurk! Prachtige kleur en wat leuk dat je hem zelf nog hebt gepimpt. Die krans is ook mooi! Ik ga ook eens neuzen bij Zalando en Asos.

1 like

Mijn jurk en jumpsuit kwam beiden van zalando (jaaaa ik had een iets ander feestje haha).
Jurk van Ivy & Oak, echt prachtig voor het geld en de jumpsuit was van Vila. Daar had ik nog een glitter taillebandje bij gekocht.
Zie ook hierboven haha: Trouwtopic

Oh wauw! Wat een prachtige jurk! :heart_eyes:
Wanneer gaan jullie ook al weer trouwen?

20 november! Hoop ik nog steeds. Met de huidige maatregelen gaat alles nog goed voor ons, ik hoop op geen verscherping tussen nu en dan.

1 like

Spannend! Dat is wel het lastige aan de situatie van nu. Telkens de vraag of het wel door kan gaan en hoe. Hopelijk voor jullie mag het zo doorgaan zoals je nu gepland hebt!

Ik trouw ook zaterdag. Ik ga voor ons allebei duimen voor mooi weer.

Het is maar goed dat ik zo laks ben, als ik veel moeite in de bruiloft had gestoken was alles voor niks geweest. Wij gaan nu met 15 man de ceremonie doen en hopelijk in de buitenlucht een paar leuke foto’s maken. Hadden eigenlijk een etentje gepland, maar kan nu niet doorgaan door de regels. Dus na de foto’s naaien naaien mijn vriend en ik eruit op huwelijksreis naar Zeeland haha.

Hopelijk kunnen we volgend jaar een 2.0 versie hiervan doen met een grotere groep en een feest.

Heb mijn jurk van de ASOS bruidscollectie en ben er echt super blij mee, simpel maar wel het gevoel van een bruidsjurk.

Trouwens een review van een aantal jurken

https://www.asos.com/nl/asos-edition/asos-edition-trouwjurk-met-open-achterkant-en-geborduurde-bloemen/prd/13066398?clr=ivoorkleurig&colourwayid=16528494&SearchQuery=trouwjurk

Deze vond ik super mooi, maar de stof rondom de armen was nogal stug, waardoor hij niet comfortabel zit. Was de enige die ik mooi genoeg vond om de foto te bewaren.

https://www.asos.com/nl/asos-edition/asos-edition-joni-bruiloftsjurk-met-lovertjes/prd/10125149?clr=wit&colourwayid=15095894&SearchQuery=trouwjurk

Deze was heel vormloos

https://www.asos.com/nl/asos-edition/asos-edition-grace-lange-trouwjurk-met-crop-top-met-lange-mouwen-van-kant/prd/14108905?clr=ivoorkleurig&colourwayid=16592024&SearchQuery=trouwjurk

Deze leek net op een zomerjurk, echt heel simpel

https://www.asos.com/nl/asos-edition/asos-edition-samantha-bruidsjurk-met-kraaltjes-en-gedrapeerde-mouwen/prd/12657983?clr=ivoorkleurig&colourwayid=16467397&SearchQuery=trouwjurk

Deze vond ik wel vet, maar niet voor mijn bruiloft

4 likes

Wij zijn heel last minute een trouwerij aan het plannen, zwanger en al, gaan niet wachten omdat het gewoon niet bekend is hoeveel jaar of jaren de gevolgen van covid nog te merken zijn.

Zijn in totaal met een selecte groep van de twintig belangrijkste mensen, gewoon in het gemeentehuis en daarna gaan we aangepast uitgebreid dineren met losse tafels in een aparte privé ruimte van een restaurant.

Daarna gaan we weekendje weg naar ik denk een spa hotel en gaan we gewoon chillen ?? Moet nog even uitdenken wat leuk is als zwangere en in corona tijd.

Maar! We moeten ringen gaan kopen en ik heb absoluut geen idee waar te beginnen. Er zijn miljoenen juweliers en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met kijken. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Budget is er nog niet echt, maar denk voor twee ringen iets van 3000 euro?? Weet niet of dat een beetje redelijk is.

2 likes

Leuuk! Toen wij keken naar ringen schrokken we ook van de prijs. Uiteindelijk hebben we onze ringen in Duitsland gekocht en dat scheelde ons €1000,- in vergelijking met Nederland. Misschien nog de moeite waard dus, om in Duitsland te kijken!

Grapje, lees nu pas dat je budget rond de 3000 is en niet dat je schrok van de prijs haha

Denk dat je eerst moet kijken wat je wilt. Wil je zilver, witgoud, goud of platinum?

En wat voor soort model wil je? Ik wilde zelf geen standaard trouwring en wist al heel snel dat ik een aanschuifring wilde die matchte met mijn verlovingsring. Dus ik heb nu zoiets.

Mijn vriend heeft wel een standaard ring en wij waren volgens mij rond de1500 euro kwijt voor witgoud. Hebben niet eens zozeer naar het budget gekeken (kwam gelukkig wel goed uit), maar dit is wat ons aansprak.

Denk dat je voor 3000 best wel wat keus hebt. Zou gewoon een paar juwelier en afgaan en kijken wat jou aanspreekt.

Iets slanks! Met stenen die niet uitsteken. Platinum of witgoud, een kwaliteit die echt een leven meegaat.

Dit model vind ik bijvoorbeeld heel mooi.

Mijn vriend heeft geen idee wat die mooi vind, die vind ringen sowieso eigenlijk maar niks, maar wilt er wel een.

1 like

Die is inderdaad heel mooi, maar denk dat je bij hun sowieso al de hoofdprijs betaald. Zou echt even bij een aantal goede juweliers binnenstappen.

Of jouw vriend moet gewoon een basic ring zodat jij wat meer budget hebt. Hebben wij ook gedaan. Vriend gaat de ring waarschijnlijk niet eens echt dragen.

@HenkdeMol Met 3000€ kunnen jullie zeker wat moois kopen!
Wij hebben bij Diamondpoint (juwelier van de Bijenkorf) hele mooie ringen gevonden die toevallig ook nog in de aanbieding waren. Geloof dat we voor de twee ringen zo’ 2000€ kwijt waren.
Wij hebben trouwens allebei zelf iets uitgezocht, dus geen matchend setje, maar iets dat we allebei echt graag willen dragen. Is sowieso ook goedkoper als het label “trouwring” er niet aan hangt.

Ik wilde ook een aanschuifring, maar uiteindelijk ben ik voor een hele simpele geelgouden ring gegaan in de slankste maat. Dus hij is 2,5mm breed. Mijn verlovingsring is witgoud. Deze heb ik:

70DE30-G_25_1

Ziet er als combi zo uit:

10 likes

Heel mooi! Ik vind de combinatie verlovingsring en trouwring ook echt prachtig, maar heb geen verlovingsring.

Mijn vriend liet nog net geen scheet voor die op de bank vroeg van joh Henk zullen we in november gaan trouwen.

4 likes

Het enige romantische aan ons huwelijksaanzoek is dat het ‘s avonds op een strand in Curacao was. Verder weinig romantisch aan “laten we het maar doen dan”. Laten we wat maar doen schat? “Ja dat weet je best”. Nee wat dan? “Ja ik ga echt niet hier in dat zand op 1 knie hoor” :joy:

Mbt ringen: die van ons komen bij de lokale juwelier vandaan. Zijn daar onze oriëntatie gestart en mijn kan kwam met iets aanzetten “dit vind ik echt iet voor jou” en inderdaad. Denk dat je voor je genoemde budget een heel eind gaat komen!

1 like

Ik ben echt fan van hun insta en website, wil je meer vertellen waarom de afspraak niet geweldig was?

Ah leuk, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Met jullie budget moet je echt een heel eind komen. Mijn vriend en ik hebben de ringen gekocht bij Siebel. Die hebben volgens mij standaard de tweede ring gratis (of liever gezegd: bij alle ringen de basisprijs verdubbeld :stuck_out_tongue_winking_eye:) en waren in totaal €1300 kwijt. We hebben geen matchende ringen gekozen maar gewoon wat we ieder mooi vinden. Wel allebei witgoud. Die van m’n vriend was de duurste omdat daar meer goud in zit; diamanten zijn kennelijk goedkoper.

Heeft iemand ervaring met Glamira voor trouwringen? Goede prijzen en je zou ook terug kunnen sturen (voor mij hoeft die hele ervaring niet hoor)

Hi! Vanwaar komen jouw uitnodigingen?

Ja ik! Was allemaal netjes verpakt en het zag er gewoon uit zoals op de foto’s op de site. Wel enorm veel keuze, dus wij hadden echt 10 tabbladen openstaan met ringen zodat we steeds verder richting de “ultieme top 3” konden komen.

Qua pakketje vond ik het niet echt heel duidelijk dat het van een juwelier kwam. Dat vond ik wel een fijn idee want de inhoud is natuurlijk een godsvermogen wat makkelijk te stelen is bij het sorteren. Levertijd was 2 weken volgens mij!

1 like