Oh dat is goed om te weten! Dankje. We moeten ons er nog een beetje in verdiepen.
We hebben geen samenlevingscontract en testamenten. Waren aan het kijken om dat te regelen maar dachten toen: als we toch willen trouwen kunnen we dat net zo goed meteen doen. Ook ivm de kosten. Samenlevingscontract en testamenten kost ook al rond de 400 euro.
Snap ik! Was ook niet zo duidelijk in mijn post. Maar het gaat ons meer om het feestje in Italië. Of in ieder geval een mooie dag samen met close familie en vrienden. We willen wel een soort nep ceremonie doen daar met geloften maar we zouden sowieso al in nl het officiële deel doen.
Ik zou partners van verschillend geslacht altijd adviseren om te trouwen. Zoals Trekvogel al zegt, vanwege het internationale aspect. Gp’s tussen partners van verschillend geslacht worden niet overal erkend en ook een omzetting van gp in huwelijk wordt niet overal erkend.
Het omgekeerde geldt voor partners van gelijk geslacht.
Wat je ook nog kunt overwegen is om hier eenvoudig te trouwen en in Italie t.z.t. ‘nep te trouwen’. Dat klinkt een beetje stom maar dat doen best veel mensen omdat je dan geen rekening hoeft te houden met de formaliteiten die komen kijken bij in een ander land trouwen (al valt dat binnen de EU best mee). Daarnaast kan je dan iedereen kiezen om de ceremonie te leiden.
Ja dat bedoelde ik ook met de nep ceremonie in mn vorige post idd! Denk dat we dat gaan doen.
Ik ben helemaal excited. We gaan deze week een datum vastleggen
Wij gaan over 2,5 week trouwen. Al uitgesteld ivm corona en ik dacht een paar weken geleden dat het nu wel weer zou kunnen in aangepaste vorm. Maar vind het nu best spannend worden, ondanks dat het wel al klein doen.
Ga zo voor jullie duimen!!
Ik ook, de 10e. Wij hebben maar 26 gasten maar begin nu toch bang te worden voor een lockdown of verdere/eerdere sluiting van de horeca… Eerlijk gezegd ben ik opgelucht als de bruiloft voorbij is
Snap ik, geeft alleen maar stress dit…
Ik 20 november, maar 18 gasten, maar begin het ook erg spannend te vinden of dat allemaal goed gaat.
Mijn schoonouders wonen erg ruim met een grote tuin en hebben laatst geopperd dat we ook in hun tuin zouden mogen trouwen. Dat lijkt me super, alleen het enige nadeel is dat ze ruim 2 uur rijden van ons en mijn familie wonen en een uur van het grootste deel van m’n schoonfamilie. Het voelt toch een beetje brutaal om van iedereen te vragen die kant op te komen, op de een of andere manier. Ik weet ook niet of ik dan vervoer zou willen regelen voor iedereen of een hotelovernachting, ofzo, en dan wordt het toch wel weer prijzig.
Ik vind dit niet asociaal hoor. Twee uur rijden voor iets dat eenmalig plaatsvindt en waar je voor uitgenodigd bent zou ik met liefde doen.
Wat lief dat ze dat dan aangeboden hebben. Als je daar graag wilt trouwen, dan zou ik dat doen! Bij ons moeten de gasten ook 1-2,5uur rijden en niemand vindt dat een probleem. Ze vinden het vooral leuk om erbij te kunnen zijn, sommige maken er juist een weekendje weg van
Spannend meiden die binnenkort gaan trouwen. Ik hoop dat alles gewoon door kan gaan hoe jullie het gepland hebben!
@seveneleven gewoon doen! Ik zou het anders vinden als je in het buitenland trouwt en dan mensen op kosten jaagt omdat ze dan evt een ticket moeten kopen en overnachting regelen enzo (al blijft dat ook eigen keus van mensen of ze dan wel of niet willen komen) maar 2 uur rijden lijkt me prima te doen! Vind niet dat je dan hotels hoeft te regelen voor je gasten hoor. Ik zou dat in ieder geval niet verwachten in deze situatie.
Wij willen deze week onze getuigen vragen en dan kunnen we ook de datum vast gaan leggen (je moet bij het reserveren van de datum ook meteen gegevens van je getuigen meesturen dus dat moeten we eerst regelen). Hebben jullie je getuigen op een speciale manier gevraagd? Ik ga mn zus en broertje vragen. Zus zie ik komend weekend dus kan ik persoonlijk vragen. Mn broertje woont op anderhalf uur rijden en met die nieuwe maatregelen wil ik niet hier voor gaan reizen naar hem en wil het wel zsm vragen dus die ga ik bellen.
Het lijkt me wel leuk om er iets bijzonders van te maken maar weet niet zo goed wat.
Ik wil ze op de dag zelf een gegraveerde pen geven als herinnering.
Het ziet er nu naar uit dat de huwelijksvoltrekking in de kerk voorlopig mag tot 100 personen en bij een burgerlijk huwelijk tot 30 personen binnen en 40 personen buiten.
Over de receptie/diner is nu nog niets meer duidelijk dan dat dat met max 4 personen mag, maar dat gaan ze vandaag verduidelijken en toelichten. Ben echt mega zenuwachtig.
Ik trouw 20 november ‘pas’ dus het is sowieso even afwachten wat de regels dan zijn, maar ik hoop op lichte versoepeling.
Wij hebben een ceremonie in het stadhuis en daarna bij een klein tentje 3 uurtjes wat te eten gepland. Bij dat tentje hebben we de hele zaak en verdelen we de 20 personen over tafels van 4 met vaste tafelschikking met voldoende ruimte en huishoudens bij elkaar, dus ergens heb ik ook het gevoel dat dat prima kan. Als we niet 1 gezelschap zouden zijn zou dat in reguliere horeca ook mogen. Even afwachten maar…
Zijn er meer die dit jaar nog trouwen?
Zo spannend hè!
Ik trouw volgende week. Gisteren kregen we van de locatie te horen dat we niet mogen trouwen. We konden dat gewoon niet geloven, dus we hebben ons er nog niet bij neergelegd. Vandaag liet de ambtenaar weten dat er toch 30 mensen bij de ceremonie mogen zijn. Dat is in ieder geval al iets. Nu afwachten of we daarna nog mogen proosten en dineren. Maar ook zonder borrel en diner gaan we de ceremonie wel door laten gaan.
De bruiloft uitstellen is voor ons niet echt een optie, we verwachten in mei een kindje en dan willen we toch wel graag getrouwd zijn zodat alles goed geregeld is. Het uitstellen totdat er versoepelingen zijn is ook niet echt een optie, want dan pas ik m’n jurk niet meer .
Spannend allemaal! Hopelijk gaat het allemaal door. Wij zouden eind september maar hebben het al naar september 2021 verplaatst haha.
Zijn jullie inmiddels getrouwd? Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad en als het er nog aan zit te komen hoop ik dat jullie inmiddels duidelijkheid hebben en dat alles door kan gaan!
Hier een kleine change of plans We zouden eenvoudig trouwen in februari maar er mogen dan maar een beperkt aantal mensen bij de (korte) ceremonie zijn. Het plan was daarna een lunch met close familie. We zaten een beetje te puzzelen wie er dan bij de ceremonie aanwezig konden zijn (je mag 2 getuigen pp,2 extra gasten en een fotograaf). Er zouden altijd 2 mensen van onze familie (die daarna dus wel bij de lunch zouden zijn) niet bij de ceremonie kunnen zijn. We twijfelden om de 2 gasten dan helemaal te laten zitten en het alleen met de getuigen te doen maar na wat gesprekken erover hebben we toch besloten een normaal huwelijk te doen ipv eenvoudig. Dan kan iedereen die we er bij willen er gewoon bij zijn zonder gedoe. Alsnog blijft het een klein clubje hoor. We hebben dan wel ook wat meer keus in datum en tijdstip dus daar gaan we binnenkort naar kijken. Misschien dat we dan eind vd middag trouwen en een diner doen ipv een lunch.
Zit ook te kijken naar mooie jurken of jumpsuits. Ik ga niet all out in een ‘echte’ trouwjurk maar wil wel iets moois en bijzonders aan. Nog tips voor merken of winkels?
Ik zag dat ze bij Ivy&Oak ook een bruidscollectie hebben.
Waarom mogen jullie maar zo’n beperkt aantal bij de ceremonie?
Hier mogen we 20 personen in de zaal.
Ik ben heel blij met m’n trouwjurk, het is totaal geen echte trouwjurk hoor, maar ik heb een applicatie op het lint genaaid en kraaltjes daar weer op genaaid en ik ben er echt verliefd op nu!
Heb m’n jurk gewoon van zalando. Zalando en Asos hebben allebei heel veel mooie opties.
Oh wauw wat mooooi!