Trouwtopic

Haha snap ik! Ik was ook zenuwachtig en dat bleef ook wel zo tot ik de 3e jurk aan had :see_no_evil: Maar het is wel echt heel leuk en je hebt (als het goed is) lieve mensen om je heen dus komt helemaal goed! Geniet ervan :kissing_heart:

Dankjewel :smiling_face_with_three_hearts:

Er gaat alleen (schoon)familie mee, dus dat vind ik sowieso heel leuk. Wel een paar mensen die lekker snel emo zijn (inclusief ikzelf) dus ik ben benieuwd of we het drooghouden. :sweat_smile:

2 likes

In de stad waar ik woon hebben ze bij een Beren restaurant dus een prachtig terras aan het water. Daar zou ik best een receptie willen geven voor onze bruiloft, maar misschien is dat toch een beetje gek, ofzo? Want het is toch ‘de Beren’ ? Haha zou geen zak uit moeten maken eigenlijk, maar ik ben dan toch een beetje bang wat anderen daar van vinden.

@Duchess veel plezier!

2 likes

Als het een mooie plek en is jullie zouden het graag willen, waarom niet? Ik ken het concept Beren niet, dus geen idee hoe het eten is of hoe het er uit ziet haha. Maar je moet gewoon doen wat jullie willen :blush:

@Duchess veel plezier!!

1 like

Het is nu voor het eerst dat een vriendinnetje van me gaat trouwen, zo leuk! Maar ik heb er eigenlijk geen ervaring mee… wat is gebruikelijk enzo. Ik dacht misschien kunnen jullie me verder helpen!

Ze is nu een paar weken verloofd en ik heb wel gelijk een kaartje gestuurd naar ze. Binnenkort gaan we met vriendinnen ook wat eten ergens ter gelegenheid ervan. Maar nu vroeg ik me af, is het nog gebruikelijk om dan iets van een cadeautje te geven? Ik dacht misschien aan bloemen of een notitieboekje voor de trouwplannen in te maken. Of doe je dat pas bij de bruiloft?

Wat lief dat je daar zo over nadenkt :blush:
Ik vind een etentje om verloving te vieren al niet heel gebruikelijk, dus zou ook niet weten of zij van jou een kadootje verwacht. Ik heb van niemand kadootjes gehad nadat ik verloofd was, behalve felicitatiekaartjes, maar dat waren er ook niet superveel.
Ik denk als het voor jou gek voelt om met lege handen te komen op zo’n etentje dat je gewoon een kleinigheidje kunt meebrengen hoor. Maar misschien komt er ook nog een vrijgezellenfeest (waarbij je ook meebetaalt voor de bruid), schaf je nieuwe kleding aan voor de trouwdag en voor die dag zelf is het natuurlijk wel gebruikelijk om een kado of geld te geven, dus misschien goed om daar ook bij stil te staan, dat er nog wel ‘kosten’ aan zitten te komen.

1 like

Ik ben benieuwd hoe het was! Laat je het weten?

Ah bedankt voor je uitgebreide reactie! Heel goed dat je even de kosten benoemd die er nog allemaal aan zitten te komen. Allemaal erg leuk, maar had daar dan weer niet zo bij stil gestaan. Dan ga ik er nog even over denken!

Ja we wonen allemaal wat verspreid over het land, en door alle maatregelen van de afgelopen tijd was een eerder etentje erbij ingeschoten. Dus het is een beetje een combi van elkaar weer zien en daar gezamenlijk op proosten.

1 like

Het was zooo leuk! Echt geweldige, lieve mensen en het ging als een trein.

Allerbelangrijkste is dat ik geslaagd ben :heart_eyes: kan het nog steeds niet geloven haha, denk dat ik alsnog in een uur al klaar was?

Nog wel wat jurken aangehad, maar ik wist vanaf het moment dat ik deze aan had gehad dat het hem was. Die op een gegeven moment weer aan gedaan en toen was het voor mij wel klaar haha.

Dus I said yesss :heart:

17 likes

Zo leeeeeeuk!

1 like

Ahhh zo leuk!! :smiling_face_with_three_hearts: Weer een stapje dichterbij bij de grote dag!

Ik had laatst de eerste doorpas, nadat ik m’n jurk in februari uitgezocht had. Was ook weer zo leuk om hem weer aan te kunnen. Dan weet je dat het goed zit hè, als je hem telkens opnieuw aan wilt :blush:

1 like

Ja hij hing apart en ik bleef er maar naar kijken haha.

Toch wel een bijzonder moment hoor.

1 like

Ik vraag het maar even hier, maar als je uitgenodigd bent voor het feest en je weet niet zeker of het de bedoeling is dat je je partner meeneemt. Is het dan handig om dit te vragen aan het bruidspaar zelf of de ceremoniemeester even een berichtje te sturen?

Stond het op de envelop? Anders zou ik de ceremoniemeester vragen, die hebben vaak wel de gastenlijst.

1 like

Wat stond er op de kaart/envelop? We zetten in de begeleidende brief dat gasten voor vragen voor de bruiloft bij ons terecht kunnen. Onze ceremoniemeester heeft (nog) geen gastenlijst, dus in ons geval zou ze dat alsnog bij ons moeten checken. Ik zou het daarom direct aan het bruidspaar vragen :slight_smile:

1 like

Ik heb precies hetzelfde! Mijn vriendin is ook recent verloofd en ik twijfel heel erg of ik iets moet brengen of niet ben nog niet heel bekend hiermee haha. Ze is ook de eerste in mijn vriendenkring. Ik vind het zelf ook heel leuk om wat te geven, maar dan heb ik ook geen idee wat. Aangezien het beide hun verloving is lijkt het mij beter om een cadeau voor hun allebei te heben, maar kan niet echt een leuk cadeau bedenken…

1 like

@Pandabeer @Yuni Ik zou denk ik een felicitatiekaartje sturen of geven.

1 like

Je kunt ook iets kleins doen? Het is geen verplichting, maar ik kreeg van een van mijn beste vriendinnen een leuk pakketje met een flesje wijn, speciaalbiertje voor mijn vriend en een leuk notitieboekje (voor alle ideeën e.d.) geurkaas en gezichtsmasker (om te ontspannen tijdens het plannen haha). Dit waren gewoon simpele producten, helemaal geen high-end maar toch een leuke verassing om te krijgen!

2 likes

Ik heb dinsdag m’n partnerschap registratie en daarna gaan we brunchen met de getuigen en een bruidssuite voor ons!
Middag erop gaan we nog even proosten met mijn familie.

Ik doe gewoon mooie kleding aan die ik al had (m’n officiële kleding is voor het feest dat we jaar uitgesteld hebben) maar heb net wel een pedicure laten doen en ik twijfel nog of ik mascara ga kopen :).

Mijn ring is waarschijnlijk niet op tijd klaar :frowning: vind het wel jammer maar we zijn er echt veels te laat achteraan gegaan door corona en drukte. Heb nu met m’n vriend afgesproken dat als de ring later is we er dan nog een momentje van maken.

4 likes

Dat is wel een leuk idee ja! Dank je wel!