Trouwtopic

Oh dit klinkt echt heel mooi en supertof!
Logisch dat het jammer is dat het niet is wat jullie origineel gepland hadden maar dit klinkt ook heel mooi. Had jij nu ook familie uit het buitenland (een zus?)?
En doen jullie het feest op de locatie van je schoonouders? Die hebben toch een camping oid?

1 like

Ja klopt, mijn oudste zus woont in Australie en kan er ook niet bij zijn. Nou was het feest wel doorgegaan als dat de enige reden was (klinkt misschien raar, maar we zijn gewend dat ze er niet is). We kunnen het nu nog op de camping doen (is van mijn schoonouders inderdaad) en willen hier heel graag foto’s laten maken, dus vandaar dat we er voor gekozen hebben om de zondag voordat we officieel trouwen er nog een klein feestje in vol ornaat te gaan vieren. De picknicktafels komen allemaal op minimaal 1,5 afstand van elkaar zodat elk gezin op afstand van elkaar zit maar we toch gezamenlijk kunnen eten, haha.

Ik vind het overigens ook wel wat hebben om zo aangepast te gaan trouwen? Zoiets wat ik later nog tegen mijn kleinkinderen kan vertellen: “ja kind, jouw opa en oma zijn tijdens de coronacrisis getrouwd!”.

7 likes

Dat is echt de beste instelling! Als je dat voelt, dan gaat het zo’n fijne dag worden. Geniet van alle liefde die je van iedereen krijgt, ik vond dat het mooiste aan de dag (naast het trouwen natuurlijk)

2 likes

Het is jammer dat het niet volgens jullie originele plan kan gaan, maar wel fijn dat het evengoed door kan gaan. Het klinkt alsof het evengoed een hele fijne dag gaat worden. En een feest met je vriendinnen en misschien andere mensen kan altijd nog.

1 like

Wij hebben een nummer gevonden voor onze openingsdans en hij is zo perfect :heart_eyes:

2 likes

@SpeedOfSound zoals je t nu zegt heb ik gewoon zin om juist in deze tijd te trouwen. Nog niks gepland hoor, wel al een poosje verloofd. We wilden t altijd al klein en simpel houden en misschien is dit wel de beste tijd daarvoor!

3 likes

@SpeedOfSound Leuk zeg! Het heeft inderdaad wel wat om zo intiem te trouwen he?

Wij gaan over een paar weken ook trouwen met een kleine ceremonie van 30 man. Lekker in de openlucht en daarna samen taart eten. We gaan ook nog op een mini honeymoon hier in de buurt. Zoveel zin in! Volgend jaar geven we dan een groot feest.

Ik zit alleen een beetje met mijn make-up. Zelf ben ik niet zo’n held met make-up. De laatste jaren dragen ik het ook nauwelijks, alleen wat tinted moisturizer als concealer en lipstain op m’n wangen en lippen. Maar tijdens mijn bruiloft zou ik wel wat lichte make-up willen hebben. Bij Douglas en Skins doen ze nu alleen geen visagie i.v.m. Corona :pensive: Ik heb nog zitten zoeken naar freelance visagisten, maar dat is echt megaduur. Hebben jullie misschien tips? Een makkelijk, mooi oogschaduw-setje? Of een handig youtube-filmpje bijvoorbeeld?

1 like

Misschien kan je je laten adviseren bij Mac en zelf een palette met vier simpele kleuren samenstellen? Heb je meteen een soort mooi aandenken!

Vrienden van ons zouden in het buitenland trouwen. Dat gaat helaas niet door omdat alle vluchten zijn gecanceld.
Nu gaan wij op die dag met goede vrienden en familie toch een soort onofficiele trouwdag maken hier in NL. Ieder koppel krijgt een tijdvak om iets met het bruidspaar te gaan doen, zoals een foto shoot, lunch/diner. Nu hebben wij als eerste een uur de tijd. Van tevoren zullen ze zelf zorgen dat ze er leuk uitzien enzo.
Hebben jullie misschien leuke ideeën wat we zouden kunnen doen? Dacht zelf aan misschien gelofte schrijven, of een bloemstuk maken ofzo… Maar wie weet hebben jullie een geniaal idee!

Ja een bloemstuk vind ik wel heel leuk, juist omdat je de eerste bent! Dat ze iets mee kunnen nemen van jullie afspraak op hun hele huwelijksdag :slightly_smiling_face: tenzij ze zelf al een bruidsboeket heeft, dan is het misschien weer niet handig…

2 likes

Daar kwamen zij ook mee inderdaad. Toen ging ik het ter plekke proberen, maar het voelde toch heel zwaar. En ik moest ook even omschakelen denk ik.

Ik heb nu besloten om het toch zelf te doen, met hulp van Lisa Eldridge. Zij heeft hele fijne youtube filmpjes waarin ze een minimale make-up laat zien (https://www.youtube.com/watch?v=8gHURYmTzFs). Ik heb ook al een paar producten gekocht: poeder, bruin oogpotlood, blush etc. Van het weekend ga ik even oefenen met m’n zusje :slight_smile:

Wat een leuk idee!
Ik denk dat een bloemstuk maken heel leuk is, of anders samen een ‘trouwtaart’ of koekjes maken/versieren. Dat jij voor een basis zorgt, dan samen decoreren/vullen en dan hebben ze de hele dag nog voor hun gasten iets lekkers?

1 like

Ook een leuk idee ja, dankje!!

M’n vriend heeft me in maart ten huwelijk gevraagd. We vonden het vanzelfsprekend dat we door Corona pas in 2021 zouden gaan trouwen.

Nu opperde hij gisteren ineens dat hij niet zo lang wilde wachten (er zijn nogal wat nare, onverwachte dingen gebeurd de laatste tijd) en vroeg wat ik ervan vind in dit jaar nog heel klein te trouwen en dan volgend jaar, als we 10 jaar verkering hebben en Corona het toelaat een groot feest/diner te geven.

En ik vind het me toch een leuk idee. Ben helemaal exited. Ik wilde toch geen traditionele bruiloft met alle toeters en bellen en dure jurken, dus dit klinkt ineens perfect. Even laten bezinken wel maar :partying_face::partying_face::partying_face:

33 likes

Leuk!! Wat lief ook dat hij dit zo opperde. Wij doen min of meer hetzelfde, zijn eind maart getrouwd (totaal Corona stijl met 2 getuigen en alles op 1,5 meter) maar het was echt een leuke dag!

Het feest staat gepland voor november want dan zou alles echt wel weer normaal zijn dachten we. Ik ben bang dat het voor ons ook 2021 gaat worden. De uitnodiging staat klaar maar gaat voorlopig nog niet de deur uit.

1 like

Wij gaan eind augustus trouwen, ons idee was om het sowieso al klein te vieren; ceremonie en daarna uit eten. Maar door corona durf ik nu pas weer een beetje verder te plannen. De uitnodigingen zijn net de deur uit en ben weer een beetje aan het kijken voor jurken. Heeft er iemand nog goede tips voor budget jurken? :smiley:

Misschien haal ik de foto’s van de uitnodigingen zo nog weg, maar wou ze graag delen want ben er zo blij mee!

Uitnodigingen

30 likes

Prachtige uitnodiging! Wij gaan nu ook voor hetzelfde idee, ook al zouden we eerst een groot feest geven. Maar dat lukt gewoon even niet… Ik vind het ook zo lekker dat alles weer wat positiever wordt!

Ja, eindelijk! Ik heb twee maanden geleden nog huilend naar mijn moeder gebeld of we het allemaal wel door moesten laten gaan. We wonen in het buitenland en ik zag het al gebeuren dat er tot die tijd helemaal niemand de grens over mocht. Maar inmiddels heb ik er wel weer iets meer vertrouwen in.

Wanneer gaan jullie trouwen?

1 like

Wauw prachtige kaart!

Voor budgetjurk, volgens mij heb ik het al eerder getipt maar Zalando heeft hele leuke budget jurken. Komt mijn trouwjurk ook vandaan, niemand geloofde me haha.
Maar op asos staan er ook veel, en volgens mij heeft soms h&m er ook een paar in het assortment. Niet alles zal van mooie kwaliteit zijn, maar ik had van Ivy & Oak, daar zit mooie kwaliteit bij. Ik had sowiets: https://www.zalando.be/ivy-and-oak-bridal-bridal-dress-galajurk-snow-white-iv521c021-a11.html en dat was een losse onderjurk met 2 lagen, en dan een kanten jurk eroverheen.
Dus wat mij betreft een aanrader :slight_smile:

1 like

@Nori Coast heeft hele mooie jurken, te koop bij Asos.

1 like