Dit was gewoon een normale ambtenaar die alle afzeggingen en verplaatsingen regelt denk ik. Want je moest emailen en daarna zouden ze contact opnemen. Ik heb al vaker zulke ervaringen gehad met de gemeente, dat ze zichzelf heel geweldig vinden. Jammer…
Hè wat stom dat ze zo reageerden! Wij zijn afgelopen maandag gratis getrouwd en ik vond het ondanks dat het maandagochtendvroeg was en geen ceremonie echt wel bijzonder en officieel! We moesten staan, elkaar de rechterhand geven en natuurlijk ja zeggen op de vraag van de ambtenaar en daarna pas tekenen. Wij hadden het ook willen verzetten omdat mijn oma vorige week zaterdag is overleden maar we konden gratis pas in 2021 terecht en aangezien ik ook hoogzwanger ben wilde ik het gewoon gefixt hebben. Maar het is echt niet maar een gratis huwelijk het is inderdaad wat je er zelf van maakt!
Wij hebben uiteindelijk bij ons thuis een taartje gegeten met de getuigen, familie had ons huis versierd en de hele dag door werden er bloemen bezorgd. Savonds hebben we door een goed restaurant eten laten bezorgen en zo was het al met al een hele mooie dag ondanks dat we hadden willen brunchen met de hele familie. Feest staat nu voor november dus daar plakken we nu een diner aan vast, we gaan gewoon voor de herkansing
Wat een leuke bruiloft hadden jullie ondanks deze rare tijd, fijn! Wij wilden ook gewoon zoiets, trouwen en erna gezellig eten. En heb al een gratis trouwerij meegemaakt van mn beste vriend en dat vond ik ook leuk! Een leuke ambtenaar en indd hand geven en ja zeggen etc. Prima!
Tot een paar dagen geleden wilde ik ook doorgaan ermee maar toen hoorde ik dat de scholen nog langer dicht blijven én niemand dus op onze dochter kan passen. Daarnaast konden we erna dus nergens wat gaan eten. Naja na bijna 6 jaar verloving kunnen we nog wel wat langer wachten.
Woow wat een tang.
Kan je niet uitwijken naar een andere gemeente? Wij konden bij onze gemeente niet op de korte termijn en zijn daarom naar een andere gemeente gegaan.
Wij hebben daarnaast ook ons gratis partnerschap verzet (met 4 maanden, zelfde week nu als het feest) en ik kreeg daarna de bevestiging (nouja mijn vriend stond als eerste aangeschreven, terwijl ik alles regel) en wij hoeven helemaal niks opnieuw te regelen. Degene die mij hielp was juist heel behulpzaam.
(wij hebben het trouwens verplaatst omdat iedereen die kwam moest reizen en de helft vd mensen in vitale sectoren werkt).
Net postte dus iemand op FB dat ze in partnerschap is getreden en ik ben echt zo jaloers?? Slaat helemaal nergens op ik had zelf bedacht het te verplaatsen ook omdat ik mn getuigen wil kunnen knuffelen ipv alles op afstand (ze had ook foto’s erbij en je getuigen zitten dus echt op afstand).
Heeft iemand tips voor locaties in Flevoland, Utrecht en Noord-Holland. Zoek een locatie waar de hele dag kan plaatsvinden (liefst met overnachten maar geen vereiste)
Ik ben op zoek naar niet iets al te alternatief/ouderwets, mag wat mij betreft redelijk tijdloos zijn. Ik vond fo rt beem ster op zich wel oké, maar was er niet weg van, en dan al helemaal niet voor de prijzen die ze hanteren.
Thanks! Heb een brochure aangevraagd!
Misschien ‘t ou de h of. Dat is een klein landgoed in het bos, het hoort bij een hotel op 5 minuten afstand, dus gasten kunnen ook overnachten. Het zit in Be rgen, trouwen is bij mij nog helemaal niet aan de orde, maar dat lijkt me een hele mooie locatie. Heb enkel geen idee van de prijzen!
Mijn vriend en ik hebben besloten om onze bruiloft van september 2020 op te schuiven naar september 2021. Ik weet dat het nog vrij vroeg is om zoiets te beslissen, maar de ‘lol’ van de planning is er ondertussen een beetje af. Jurken passen mag nog maar met 2 personen, mijn moeder kan niet mee, en de afspraak is nu al voor de 3e keer verplaats en ik kan alleen nog maar jurken op voorraad passen. Ook stellen wij het maken van andere afspraken nu gigantisch uit terwijl wij deze maanden eigenlijk alles wilden gaan regelen (fotograaf, bloemenleverancier, trouwambtenaar etc). Bovendien is ‘’ wachten we nog even af’’ op een gegeven moment ook niet leuk meer. Nu kan ik mooi in het najaar jurken gaan passen en alles andere afspraken ook tijdig vastzetten. Voel ook in één klap veel meer rust nu dus ik denk dat het voor ons een goede keuze is
Mijn vriend heeft vandaag, 8 weken voor onze bruiloft, zn pak uitgezocht. Wel een mooi pak geworden! Ik moest mn mening even geven.
Het is ons inmiddels wel duidelijk dat we geen feest gaan geven. We gaan dus wel ‘s middags trouwen, lekker genieten met onze daggasten, eten en daarna naar huis. Maken er een fijne zomermiddag van. We zijn maar met zn 15en overdag, dus dat zal wel lukken.
Zo sneu voor iedereen die zijn bruiloft nu moet afzeggen of verplaatsen…lijkt me zo moeilijk als je ergens al zolang naar uitkijkt en je al je plannen dan moet omgooien
Sinds kort ben ik ook verloofd en vroeg me af of jullie nog tips hebben voor leuke en betaalbare locaties in de omgeving van Utrecht. Heb wel veel voorbij zien komen maar wil het liefst een minder bekende locatie.
Ik ben op zoek naar karakteristieke locatie en het liefst niet te groot ongeveer 100 gasten. Ik vond ker cke bos ch in ze ist heel mooi maar de prijs was helaas te hoog.
ok ik kan dus niet slapen, Ookal mag ik morgen gewoon om 7u weer gaan werken…
Stress mij helemaal kapot of het misschien niet beter is om de bruiloft van oktober naar volgend jaar te verplaatsen.
Ik weet dat er nog veel kan veranderen, maar ik wil graag jullie advies horen.
De bruidswebsites zeggen allemaal dat najaar weer gewoon getrouwd mag worden, maar wetenschappers zeggen dat het goed kan dat virus weer even terug komt in het najaar net als de griep…
Ik zou eind augustus het feest hebben en twijfel ook naar volgend jaar, ook omdat ik met al m’n gasten wil kunnen knuffelen en dansen en ik vrees voor de 1,5 meter samenleving.
Maar wij hebben nog geen keuze doorgehakt.
Wij hadden eigk vandaag in partnerschap getreden en het voelt zo onwerkelijk, we hadden niets speciaals gepland maar deze dag was wel speciaal geweest en nu was het gewoon weer een gare dinsdag.
Ik vind persoonlijk de trouwwebsites hier heel naïef in. Misschien ook doordat zij natuurlijk zelf super hard hopen dat alles zsm weer hervat kan worden. Maar zolang er geen vaccin is is het gewoon niet verantwoord grote groepen mensen bij elkaar te zetten zonder de nodige maatregelen. Dus dan zou je wat @Kusjessoldaat zegt een bruiloft krijgen met de 1,5 meter-maatregel…
Ja vind ik dus ook, maar snap dus niet waarom ze zo inde ontkenning zitten… Bedoel ik wil trouwen met 120 man erbij en ik wil echt niet naar ze zitten zwaaien als ze een knuffel of zien willen geven als felicitatie
Ik zou even op een rijtje zetten wat je nu al definitief hebt geboekt en informeren bij die bedrijven tot wanneer je het nog kosteloos mag annuleren of verplaatsen. Dan komt er vanzelf wel een datum uit wanneer je uiterlijk een beslissing moet maken.
Ik wil echt niet op die manier trouwen en ook de voorbereidingspret wil ik niet op die manier. Wij zouden in 2021 trouwen en hebben zelfs dat al uitgesteld naar 2022.
Wij zouden in juni trouwen en hebben onlangs verplaatst naar augustus. Ook ik ben gisteren in de stres geschoten en heb besloten dat ik het niet meer wil afwachten omdat de lol er zo af is. We gaan nu dus weer verzetten naar april mei 2021 afhankelijk van wat er nog mogelijk is bij de leveranciers. Baal wel echt want alles is al geregeld, bruidskinderen passen hun pakken en jurken volgend jaar niet meer… die toch best prijzig waren en niet retour kunnen. En voor mezelf moet er ook een nieuwe jurk komen omdat ik een maagverkleining heb gehad en deze jurk is gekocht op de maat die ik in de maand juni zou hebben, augustus had nog gelukt met aanpassen maar over 1 jaar ben ik zoveel kwijt dat dat niet meer gaat… maar ach gezondheid gaat boven alles
Wij hebben niks te klagen, we trouwen pas volgend jaar juni… maar toch merk ik dat het raar voelt om voorbereidingen te treffen. Sinds de coronacrisis zijn we hier sowieso niet mee bezig geweest (tijd genoeg nog ook), maar er zijn al zo vaak berichten die voorspellen dat we volgend jaar in exact dezelfde situatie zitten dat ik niet zo goed weet wat handig is. Aan de ene kant heb ik zoiets: totaal geen nut om me daar nu al druk om te maken, aan de andere kant hou ik er liever maar wel rekening mee.
Anyway, laatste dagen pakken we toch maar langzamerhand weer voorbereidingen op. Vooral muziek (we willen een dj) is wel een dingetje om nu alvast over na te denken. Ook omdat heel veel dingen nu al vol zitten voor volgend jaar omdat mensen hun bruiloft hebben uitgesteld. Ben toch wel heel erg blij dat we locatie en fotograaf al 1,5 jaar van tevoren hebben vastgelegd. Toen werden we half uitgelachen, maar die dingen zijn in ieder geval nu alvast voor ons gereserveerd.
Ik heb zojuist de locatie gemaild om te verplaatsen naar 2021, precies een jaar later.
Het voelt heel gek, maar ik kan niet eens zelf die outfit aantrekken dus ik zie echt niet voor me hoe zo’n dag kan werken.
We gaan wel op de dag vh partnerschap ringen uitwisselen, hopelijk brunchen met getuigen als dat mag, en we hebben aansluitend een bruidssuite geboekt :).
Ik bedacht mij net, dat we over iets meer dan 4 weken al gaan trouwen en ik vind het toch best spannend worden, haha. We doen een verkleinde versie van ons feestje en nu dus heel veel zelf. Er komen maar 14 gasten en we gaan gewoon lekker barbecueën en mijn vader gaat ons “trouwen”. Dan de ochtend er op naar het gemeentehuis om voor het echie te trouwen en als het goed is heeft mijn schoonzus dan een overnachting ergens voor ons geregeld waar we daarna naar toe gaan.
Vind het aan de ene kant heel jammer dat mijn vriendinnen er nu niet bij kunnen zijn, maar heb er ook ontzettend veel zin in. Mijn kleine nichtje gaat de ringen dragen en ik moet nu al lachen als ik er aan denk hoe ze naar ons toe loopt straks. En het feit dat het allemaal gewoon lekker ongedwongen is nu, vind ik stiekem heeeeel fijn. Alles mag mis gaan, maakt mij echt niet uit, zolang het maar gezellig is en het eten goed smaakt.