Trouwtopic

Ah ik vind het zo vervelend voor alle bruiden tot be hier :worried: echt heel stom als iets waar je al zo lang naar uitkijkt en naartoe leeft ineens niet meer door kan gaan. Heel veel sterkte allemaal

1 like

Dit valt in het niets met al jullie situaties, maar wij wilden eind dit jaar onze huwelijksreis maken (eindelijk, we zijn vorige zomer getrouwd), met het idee om erna aan kindjes te beginnen. Dat gaat naar alle waarschijnlijkheid niet lukken, voelt zo kut dat je leven “on hold” wordt gezet.

1 like

Ik spreek door mijn werk de hele dag bruidjes, echt mijn hart breekt elke keer weer… vind het zo sneu!

Oh dat is wel echt shit ja, je weet ook niet wanneer je zou kunnen reizen want je bent ook afhankelijk van het beleid van andere landen hierin.

Wij hebben ons partnerschap verzet, nu is het 4 dagen voor ons feest dus dat is wel leuk :).
Ook hebben we de offerte binnen voor het feest en dat valt ons heel erg mee! Ze gaven wel aan dat alles onder voorbehoud van omstandigheden is, en het dus ook nog iets duurder kan worden.
Maar het menu klinkt echt zo heerlijk <3!
Ik hoop dat eind augustus alles weer oke is, en vooral eigk dat onze locatie deze klap overleeft (niet voor mezelf per se, maar omdat ze zo tof zijn)

1 like

Kennissen van me zouden vandaag trouwen en ik kan me niet voorstellen hoe vandaag moet zijn, helemaal als je ziet wat voor een mooie dag het is vandaag. Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar ik vind dat je echt wel teleurgesteld mag zijn als iets waar je al bijna 2 jaar naar uitkijkt en plant ineens niet door kan gaan. Ze hebben het verzet en ze hebben zelf ook zoiets ‘gezondheid gaat voor’, maar vandaag moet een rare dag voor ze zijn.

3 likes

Wat stond er op de envelop?

2 likes

Ik heb bij de mensen bij wie ik de partner uitnodigde het er specifiek bij gezet.
Mn vriend wilde bij iedereen de partner, ik niet. Dus bij zijn gasten hebben we met partner gedaan en ik bij mijn gasten niet (mijn gasten komen trouwens wel als 2 groepen en bij mn beste vrienden heb ik dus wel +1 gedaan)

1 like

Zeker nu mensen steeds meer hun eigen ding doen met bruiloften en de ‘regels’ een beetje laten varen zou ik er niet meer zo zeker van zijn dat je als partner automatisch bent uitgenodigd. Ik zou inderdaad kijken welke naam er op de envelop staat en het anders gewoon navragen.
Je ziet steeds meer bruiloften waar het bruidspaar gewoon doen wat zij willen en bijv. zelfs bepaalde partners niet uitnodigen en anderen weer wel.
(Sta ik helemaal achter hoor trouwens, maar maakt het soms wel ‘lastig’ als de communicatie niet helemaal goed is.)

1 like

Wij hebben dit idd geprobeerd op te lossen door op de envelop of “Maarten de Vries” of “Maarten & Sandra de Vries” te zetten.

1 like

Thanks voor jullie reacties! We hebben het even gecheckt en op de envelop stond idd alleen de naam van mijn vriend, dus mijn vermoeden klopte.

Ik zat in zo’n Facebookgroep over trouwen en de meningen waren hierover verdeeld. De envelop is voor de meesten een leidraad!

1 like

Ik vind dat wel een interessante discussie trouwens, ik heb daar met vooral m’n schoonouders laatst over gesproken. Mijn vriend heeft wat familieleden waar we niet heel close mee zijn, maar die we wel uitnodigen voor de bruiloft. Nu weet ik van een aantal van hen dat ze inmiddels aanhang hebben. Aan de ene kant vind ik dat mensen gewoon een +1 mee moeten kunnen nemen (gaat sowieso om avondgasten), maar aan de andere kant vind ik het echt raar om vreemden op onze bruiloft te hebben. Zou het ook niet oké vinden als er mensen zijn aan wie ik me moet voorstellen die dag en er is nog genoeg tijd hoor, maar om alleen maar voor die tijd af te spreken zodat diegene op de bruiloft kan komen vind ik ook weer geforceerd. Schoonfamilie vindt dat aanhang er altijd bij hoort, ik niet :’) m’n vriend heeft zoiets ‘zien we dan wel weer’ en daar heeft hij ook wel een punt. Duurt nog meer dan een jaar dus heel hard gezegd ook eerst maar eens kijken of die relaties standhouden, want die zijn pas net een paar maanden.

1 like

Ja wij hadden dat met de collega’s van mijn man. Het is een klein bedrijf (toen, nu verdriedubbeld), van 30 man. En mijn man werkte er net een kleine 9mnd. En toen was het van: wie nodig je dan uit (avond)? Want 10 wilde ie sws want waren echt al maatjes geworden, naja dan moest de directie ook, was dan al 14. Hmm en wat als je het volgende project met die andere 15 weer closer wordt… uiteindelijk hebben we iedereen maar gedaan. Gevolg was idd dat ik me aan 15/20man stond voor te stellen, maar vond het niet storend.

Wij hebben wel gekeken naar het budget ook. Want hoe lullig ook, als ze alle 30 hun partner hadden meegenomen was het wel een duur geintje geweest weer.

En dit zelfde hadden we met familie van ver (familie van mijn man woont overal en nergens). Mensen komen niet uit Australië, zuid Afrika, of zelfs UK om alleen bij de avondfeest te zijn… Dus die hebben we dan tóch de hele dag uitgenodigd al waren we niet zo close met ze. Als ze in NL hadden gewoond waren het zegmaar geen daggasten geweest :woman_shrugging:t3:

Ik vind dat dus zó lastig. Misschien klink ik echt als een bitch hoor, maar wij zijn het er wel over eens dat het echt onze dag is en dan wil ik eigenlijk geen keuzes maken die anderen pleasen in plaats van onszelf. Van collega’s vind ik het iets minder erg om voor te stellen omdat we gewoon van elkaar weten dat de directe collega’s met wie we veel optrekken er wel bij zijn in de avond. Dat zijn niet enorm veel mensen, maar ook voor die mensen geldt dat die geen aanhang meenemen. Als je met een groepje collega’s gaat, vind ik het sowieso niet echt nodig dat aanhang ook meekomt. Maar met de wat verdere familieleden heb ik zoiets; tja, normaal gesproken zien en horen we je amper en met die bruiloft moeten wij ineens je aanhang ook uitnodigen :joy: stop er dan zelf ook een beetje meer effort in. Ik heb het ook over mensen die in dezelfde woonplaats wonen als wij. Als ze heel ergens anders hadden gewoond, had ik het op zich wel meer begrepen dat het lastiger is enzo.

Nog een aanvulling over de collega’s want ik snap dat het gek overkomt: sommige collega’s van elkaar ken je wel, maar je hoort sowieso ook veel verhalen van elkaar over werk en collega’s waardoor het minder ‘vreemd’ voelt. Van de aanhang in kwestie weten we net aan de naam, maar verder helemaal niets.

1 like

Jaa je gaat toch nadenken over afstand… Als mensen een uur moeten rijden dan voelt het (voelde voor ons) toch weer chiquer ze voor het avond feest uit te nodigen dan alleen voor een handje geven :’)…

1 like

Ja dat snap ik wel :slight_smile: Wij hebben daggasten en avondgasten (en de daggasten zijn er in de avond vanzelfsprekend ook bij) dus mensen hoeven sowieso niet alleen voor een receptie of iets dergelijks te komen. Het is ook niet enorm groots, denk dat we in de avond ergens tussen de 75 en 90 uitkomen (als iedereen ook komt). Juist daardoor zijn we wel een beetje kritisch met wie we wel en niet uitnodigen.

Ohhh zo sneu voor iedereen die al heeft moeten afzeggen. Zoiets verwacht je gewoon totaal niet.

Wij hebben ook trouwplannen voor halverwege juni. Het is nog afwachten of het door kan gaan. We hadden al wel een ‘save the date’ verstuurd. Maar de uitnodiging wachten we nog even mee. We hebben wel een ‘kleine’ bruiloft van zo’n 70 man. Gelukkig geen aanbetalingen etc. We zouden kunnen verzetten naar eind augustus… maar het ding is dat ik dan hoog zwanger ben :sweat_smile: We gaan sowieso wel naar het gemeentehuis voor het kindje komt. Als het feest niet door kan gaan, verwacht ik dat het pas volgend jaar kan plaatsvinden. En dat voelt dan toch heel anders… Ik probeer hoopvol te blijven, maar dat wordt steeds moeilijker.

Wij zijn afgelopen augustus in ondertrouw gegaan na echt 5 jaar verloving :sweat_smile: en toen hadden we alsnog geen haast dus dachten “Naja in april is het vaak wel weer wat mooier weer, doe dan maar een dag”. Kosteloos huwelijk wilden wij (vooral ik) omdat ik het niet nodig vind te betalen om een handtekening te zetten en ik mijn gemeente haat en ze geen geld gun. Na het tekenen wilden we uit eten met wat mensen. In ieder geval…!
Nu wilden wij het dus verzetten om meerdere redenen waaronder corona en geen oppas voor ons kind. Ik (vrouw) stuur een email en ze bellen mijn vriend daarna op omdat hij een man is (dit is echt de reden) Anyway, ik dwaal enorm af, maar hij wordt dus gebeld en die vrouw heeft echt een chagrijnige instelling en doet heel neerbuigend naar hem. Ze vraagt waarom hij wil cancellen want het is MAAR een gratis huwelijk. Hij zegt Nou het wordt wel een beetje karig zo als alles dicht is. “Ja nou karig is het sowieso meneer, het is MAAR gratis trouwen.”
Ja maar er bestaat meer als het stadhuis he, we wilden daarna nog wat leuks gaan doen.
Ze bleef daarna maar door zeuren over dat het MAAR een gratis huwelijk is. Precies gewoon de reden dat ik gratis wil trouwen is om dit soort mensen. Die gun je toch geen cent?

We kunnen nu trouwens pas in okt-nov weer terecht (zegt zij) en moeten dan ook opnieuw in ondertrouw. We gaan nu nog geen nieuwe datum prikken. Jammer, maar we hebben nu al zolang gewacht, en beide vrijgezellenfeesten zijn ook niet door gegaan, dan kan dit er ook nog wel bij. :crazy_face:
Ben in ieder geval blij dat ik geen heel feest had georganiseerd.

Echt super balen voor iedereen hier! :weary: gaan jullie nu wel door met plannen maar dan voor het najaar ofzo? Het lijkt mij dan alsnog zo onzeker.

1 like

Wat een ontzettend denigrerende reactie zeg. Dat gratis trouwen heeft net zulke gevolgen als een huwelijk van een miljoen.

Zou niet eens door zo een iemand getrouwd willen worden (of was dit een ander?).

1 like