Trouwtopic

Ahh leuk! Vonden ze het leuk dat je ze vroeg?

@Junebug85 hoe was je dag? Je had iig héérlijk weer :smiling_face_with_three_hearts:

Ja ze vonden het heel leuk! Echt blij dat dit vast geregeld is.

1 like

Het was fantastisch :heart: Er waren wel wat dingetjes die anders liepen (de muziek bij de ceremonie werd gewoon niet afgespeeld, met veel zorg uitgekozen maar de geluidsinstallatie deed het schijnbaar niet fatsoenlijk dus na veel geklooi is dat mis gegaan, vind ik wel echt suf bij een locatie die regelmatig bruiloften heeft, en er was één feest gast die zowel mij als mijn man gewoon niet gefeliciteerd heeft, gewoon niets gezegd en ons een soort van ontweken ofzo, echt raar).
Maar nee wow, alles was zo mooi en fijn en het was fantastisch dat iedereen er was. Een dag om nooit te vergeten :heart_eyes:

12 likes

Wat hebben jullie ongeveer uitgegeven voor een trouwjurk? (als ik dat mag vragen hoor haha)

Ik heb een budget van 1000 euro. Vind ik al veel geld, maar ik vraag me af of dat goed haalbaar is. Ik hoor prijzen om me heen dat ik er echt bij zit: :no_mouth::no_mouth::no_mouth::no_mouth:

Ook als jullie tips hebben voor fijne trouwzaken waar je met dit budget terecht kunt, hoor ik het graag. Afstand maakt me niet zoveel uit namelijk.

Mijn jurk kostte 1700 euro, deze jurk van (Willowby) Watters:

Ik denk dat het vooral afhangt van waar je op zoek naar bent: als je een jurk wilt met veel kant of een prinsessenjurk met veel lagen wordt het al snel duur en dan kan 1000 euro krap worden. Voor simpele modellen is het zeker mogelijk, maar de keuze zal natuurlijk beperkter zijn.

6 likes

Mijn jurk was €899 :grin: Van Bianco Evento, de Arielle. Heb hem gekocht bij Wedding Wonderland, heeft verschillende locaties. De Bianco Evento jurken gaan ook maar tot €899. Komen natuurlijk nog wel wat kosten overheen. Vermaken, ondergoed, hoepel, sluier, schoenen enz.

1 like

Mijn jurk koste maar 300€ en heb daar een kanten ‘vestje’ (150€) bij gekocht omdat ik in de herfst getrouwd ben. Het passend maken was circa €160.

‘Weg’

Mijn outfit was 230€, ik heb hem bij King louie gekocht.
Als dit hem niet was had ik iets gehuurd, daarbij gaan de meeste kosten zitten in stomerij, maar speelde ook mee dat duurzame, eerlijk gemaakte trouwkleding echt takke duur was. (en King louie dus best oké is als merk)

3 likes

Mijn jurk is 1300. Sluier 200 en vermaken 150. Ik ga schoenen kopen die ik vaker aandoe, net als sierraden. Op die manier toch een beetje hergebruiken.

1 like

@Mimosa @Rockabye @Hedwig @GirlLikeThis

Die 1000 euro die ik in gedachten heb, is inderdaad alleen de jurk. Vermaken of sluier et cetera heb ik nog niet meegerekend. Over het algemeen (gebaseerd op mijn kennis van Say Yes To The Dress haha) vind ik eenvoudige jurken het mooist. Ben wel een sucker voor kant, maar we aan zien of ik het ga redden met het budget. Zit wel iets rek in, maar meer dan 1500 wil ik er echt niet aan uitgeven.

3 likes

@Duchess ik ben laatst met een vriendin meegeweest naar Wedding Wonderland, waar Hedwig hem ook vandaan heeft. Daar hadden ze best wel veel betaalbare jurken rond jouw budget. Ze hebben ook een tweedehands collectie maar dat waren echt van die jaren 80-pofmouwen jurken, niet echt een aanrader vonden wij.

Zelf ga ik inspiratie opdoen bij Assepoester in Arnhem, maar ik heb een hele creatieve moeder die mijn jurk gaat maken. Wil vooral even kijken welke modellen mooi zijn. En als de prijs heel erg meevalt koop ik hem misschien wel gewoon.

1 like

Ik zie dat die Wedding Wonderland ook bij mij in de buurt zit, dus wel de moeite waard om daar een kijkje te nemen :slight_smile:

1 like

Ik heb hem nu teruggestuurd, omdat wij om financiële redenen de bruiloft een jaar hebben uitgesteld, maar mijn jurk was 127 euro bij Zalando. Zou nog ongeveer 250 - 300 bij komen aan vermaakkosten, maar daar zou ik dan wel exact mn droomjurk voor hebben. Bij de zaak waar ik ben geweest zeiden ze dat het heel gebruikelijk is tegenwoordig om een goedkope basisjurk te kopen online en dan te laten vermaken.
Is het hetzelfde handgemaakte kant als de duizenden euro’s jurken, nee, maar ik vond het echt een heel mooie lichte fijne jurk. Met veel kant overigens, maar dan vast goedkoper kant.

1 like

Ik vroeg me ineens af: wat voor oorbellen dragen jullie bij je trouwjurk? Ik heb 5 gaatjes (2 in mijn lellen, 1 bovenin) en weet echt niet wat ik moet doen. Ik hou niet van parels of mega opzichtige dingen, maar een beetje feestelijk mag wel denk ik. Alleen niet in alle 5 de gaatjes haha.

Oh, en ik zoek nog pumps met blokhak in een beetje koraal kleur. Iemand nog tips?

Ik ben ook nog aan het zoeken naar oorbellen en een armband. Misschien iets met een edelsteen(tje). Maar heb dus niet echt tips…

Ben wel nieuwsgierig naar die van @Rockabye nu!

1 like

Nouuu, ben alsnog benieuwd!

Heb vanmiddag een rondje pinterest gedaan en vind dit wel mooi:

Maar ik moet ff kijken of goud, zilver of rose het mooiste staat bij mijn jurk. Oh en geen idee wat ik in het bovenste gaatje moet doen nog…

3 likes

Oh, die vind ik wel heel mooi! Ik heb alleen zelf best wat bling bling op mijn jurk en ben bang dat het met de grote oorbellen iets too much is.

Een vriendin heeft laatst haar jurk gekocht bij Bruidsmode Outlet Rotterdam. Supermooie jurken, prijzen tussen de 800 en 1000 euro.
Waren heel tevreden daar.

1 like

Ik lees hier hele lage bedragen (<200) voor het op maat laten maken van je jurk, klopt dat? Ik ga eind maart op pad voor een trouwjurk en heb best een hoog budget, maar als er natuurlijk 500+ bij komt voor het op maat laten maken van de jurk is dat natuurlijk minder chill haha.

Bij mij zat het op maat maken inbegrepen in de prijs van de jurk :slight_smile:

1 like