Trouwtopic

Ja hoor. Ik DM je even :wink:

1 like

Je kan ook een website maken als uitnodiging! Via wix kan dat. Had een collega van mij ook gedaan. Later kwamen daar ook alle foto’s op

2 likes

Wij treden eind april in geregistreerd partnerschap, in een andere gemeente dan waar we wonen maar daardoor kan het wel gratis :).
Ben echt blij want het kon sowieso niet op de dag zelf en ik wilde het daarom graag gratis doen maar in mijn gemeente waren er echt 2 maandagen beschikbaar en die kon ik allebei niet.
Nu is het dus op 5 minuutjes met de trein (oke en 20 minuten lopen daarna zie ik nu).
A.s. dinsdag gaan we in ondertrouw :).

1 like

Hoelang van te voren moet je dingen als taart en decoratie enzo regelen? We trouwen eind juni en heb echt geeen idee wanneer ik moet beginnen. Wil het niet te vroeg doen want dan ben ik uiteindelijk weer vergeten wat ik ook alweer had, maar ook niet te laat want stress.

Ik heb dit laatst gevraagd aan de zaak bij wie ik een taart vandaan wil (heb nogal een specifieke voorkeur haha) en zij gaven aan dat ze voor de maanden juni tot september qua bruidstaarten al bijna vol zitten. Denk dat dit wel heel erg verschilt qua populariteit en hoe groot de bakker/zaak is waar je het vandaan haalt. Als je iets op het oog hebt, zou ik gewoon even informeren.

Decoratie is volgens mij wel redelijk snel leverbaar, tenzij je daarin ook bepaalde specifieke wensen hebt.

Vraagje: ik wil mijn vriend graag ten huwelijk vragen maar weet echt niet wat de maat is van zijn ringvinger. ( mijn ring komt tot halverwege zijn pink haha) Zit te denken om maar gewoon een ring op de gok te kopen en later aan te passen? Iemand tips om dit ongezien te weten te komen?

Meten in zijn slaap met een touwtje? Dat kan een juwelier dan weer opmeten

2 likes

Heeft hij dingen in huis die je kunt meenemen?
Anders zou ik denk ik symbolisch een ring uitzoeken. En even overleggen met juwelier zodat hij zelf kan kiezen of de maat kan veranderen.

1 like

Ik was dit echt nét aan het typen! Zo heeft mn moeder ooit mn pols gemeten voor een horloge toen ik 16 was :sweat_smile:

3 likes

Iets verzinnen waardoor je z’n vinger op moet meten? Een of ander onderzoek over dat mensen met dikkere vingers meer testosteron hebben ofzo. En dan meet je eerst je eigen vingers op en dan uit puuure nieuwsgierigheid ook zijn vingers.

(Zo heb ik eens het hoofd van m’n vriend opgemeten voor een helm, hij had niks door :joy:)

4 likes

Wat leuk! Mijn vriend (of nou ja man) heeft me ten huwelijk gevraagd met een prototype (dummy) van mijn ring. Later zijn we samen teruggegaan om de maten op te nemen en toen werd de echte gemaakt.

1 like

Help!
Ik wil met m’n getuigen een manipedi de dag van het feest, maar dit kan pas om 12, zou tot 14.30/15.00 duren, tis op 5 minuten lopen van m’n huis.
Mijn feest begint om 1700 dus moet om 1645 wegrijden.
Het klaarmaken is make-up (klein beetje), haar met bloemenkrans en kleding aan.
Kleding is niet zoveel gedoe, maar dat haar maak ik me wel zorgen om.
Ik ben al andere opties aan 't bekijken (andere plaats of eerder op de dag daar kan niet). Maar mss zegt iemand hier joh dat is makkelijk te doen.
(denk ik eigk niet want voel al stress als ik eraan denk. Ik wil eigk om 4 gewoon klaar zijn en dan champagne drinken tot ik weg mag)

He wat leuk! Gaan jullie in ‘mijn’ dorp?
Wij zijn dus (ook) in Z geregistreerd en hadden een babs die het echt heel leuk deed!

Nee we gaan in je toekomstige dorp! Over 6 weken al.
Het feest is wel in Dordrecht en pas einde vd zomer, maar op vrijdag kan je niet zonder ceremonie en nu kunnen we gewoon gratis #tatta4life

1 like

Superleuk!
Wij hebben het ook lekker gratis gedaan hoor. Ideaal toch!

1 like

Nog 1 nachtje slapen en dan ga ik trouwen! Spannend maar heb er ook zo zo zo veel zin in vooral :smiley: Ga vannacht bij m’n moeder slapen, en dan zien we elkaar morgen voor het eerst als ik met m’n vader kom binnen lopen. Spannend!

16 likes

@Junebug85 alvast heel veel plezier, geniet ervan! :heart:

Ik ga morgen mijn getuigen vragen en ik vind het zooo spannend. Ik denk dat ze wel een beetje verwachten dat ik hen ga vragen, maar niet nu al en we hebben ook random afgesproken. Alsnog ben ik nerveus omdat ik wel een soort cadeaupakketje heb samengesteld en ik hoop dat ze dat leuk vinden.

Niks fancy’s, maar wel iets persoonlijks. Heb me trouwens laten inspireren door de tips die jullie me in dit topic gaven dus superleuk! Iets met mokken.

Hopelijk een succes en dan show ik morgen even een fotootje :relaxed:

2 likes

Spannend! Veel plezier en geniet ervan :kissing_heart:

@Duchess ik was ook mega zenuwachtig voor het vragen van getuigen. Vreemd eigenlijk, want je mag verwachten dat zij zich vereerd voelen en sowieso ja zullen zeggen.

1 like

Ze hebben ja gezegd!

10 likes

haha wat mooi dit!

wij hebben onze families ook soort van verrast. ze kwamen dineren bij ons en toen zeiden wij ineens: we gaan nu eerst naar het gemeentehuis want wij gaan zometeen trouwen. De shock was groot maar het plezier niet minder. Alhoewel sommigen achteraf zeurde dat ze het liever hadden geweten omdat ze toch wel hun mooiste kleding aan hadden willen doen haha (terwijl in de uitnodiging een dresscode stond voor een sjiek diner)

6 likes