Trouwtopic

Ja zo hard ga ik dus ook zijn😅 merk alleen dat sommige mensen daar een beetje van schrikken, maar hallo het is ónze bruiloft. Een van de weinige momenten dat je schaamteloos egoïstisch mag zijn.

Er komen ook nog leuke gesprekken met onze broers en zussen. We willen onze neefjes en nichtjes er overdag supergraag bij natuurlijk, maar we willen wel dat ze na het eten opgehaald worden. Feest vinden wij niet geschikt voor die kleintjes. Dan denk je: oooh nog alle tijd om oppas te vinden, maar ik weet eentje die geheid moeilijk gaat doen. :joy::joy::joy:

1 like

Op de kaart stond ‘rsvp voor 7 februari 2020 bij onze ceremoniemeester [emailadres]’.
Maargoed, ruim een week van tevoren nog een mail eruit met ‘Ik zou degene die zich nog niet hebben aan- of afgemeld willen vragen om een reactie te sturen waarin je laat weten of je erbij bent of niet’ en dan erbij dat wij ook dingen moeten gaan doorgeven. Duidelijk genoeg lijkt me zo.
@Madonna Ik vind het ook echt aso als mensen zelf aanhang mee gaan lopen nemen. Wij hebben best veel aanhang zelf al uitgenodigd, dus denk dat we dit niet gaan tegenkomen, maar behoorlijk brutaal.
@Duchess Wij hebben in die mail van vorige week ook een duidelijke tekst gezet dat we kinderen heel leuk vinden maar onze gasten voor deze dag vragen om hun kinderen bij een leuke oppas achter te laten. Denk dat dat ook wel goed komt.

1 like

Ik heb van mijn moeder een ring gekregen die ze ooit zelf heeft ontworpen maar nooit meer draagt. Het is een gouden ring met echt briljantjes en een diamant. Ik mag hem laten omsmelten om voor mijn trouwring te gebruiken maar ergens vind ik dat zonde? Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe, het is mooie ring en ik vind het een mooie gedachte dat de ring van m’n moeder is geweest.

Oh, wat aso!

Wij hebben onze partnerschap plannen helemaal omgegooid.
Mijn vriend wilde iets kleins en ik wil hem daarin in zijn waarde laten maar nu stelde die vrijdag opeens voor toch een feestje erbij te doen.
Dus nu willen we de zaal huren voor eerst een intiem diner (20 mensen in totaal) en daarna nog 25 vrienden uitnodigen erbij voor het feest!

Wordt wel veel duurder dan verwacht denk ik. Maar we gaan wel van 5 gangen naar 3… En ik hoef niet echt luxe snacks voor bij het feest en ook geen dj.

We gaan vrijdag de locatie bezichtigen en ik hoop zo dat het allemaal kan want we hebben geen alternatieve locatie haha

8 likes

Vind je de ring mooi zoals hij is? Of als er iets is wat je er minder mooi aan vindt, kun je 'm misschien laten aanpassen zodat hij vergelijkbaar is met de trouwring van je verloofde, of desnoods de steentjes eraf laten halen en op dezelfde (of een andere) manier op een trouwring kunnen laten zetten? Zodat je best of both worlds hebt zeg maar?

On a different note: Ik zit 'm al dagenlang een beetje te knijpen omdat ik denk dat morgen mijn vrijgezellenfeest is. Niemand in mijn omgeving laat iets los, ik vroeg terloops naar de weekendplannen van de vriendin die het mede organiseert en ze kwam met een heel waterdicht verhaal over wat ze ging doen, en ik merkte dat ik er gewoon een beetje chagrijnig van werd dat ik niet weet waar ik aan toe ben haha. Dubbel, want ik zou het ook echt niet leuk vinden als ik het wel zou weten, maargoed. Als het niet morgen is, is er nog maar 1 dag die het wel kan zijn, dus dan zou het ook suf zijn want dan weet ik gewoon zeker wanneer het wel is.
Pff ik moet hier eigenlijk gewoon niet zoveel over nadenken maar mijn hoofd neemt een loopje met me blijkt wel :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ohh heel herkenbaar hoor, ik zou precies hetzelfde hebben. Sterker nog, het vrijgezellenfeest kan mij gestolen worden en is echt iets waar ik nu al tegenop zie. Mijn moeder zei: zeg dan gewoon dat je het niet wil, het hoeft niet. Maar ik vind dat het er wel een beetje bij hoort en ik weet dat mijn beste vriendinnen er erg naar uitkijken om het te regelen. Ik ben alleen absoluut geen feestbeest, maar wel een controlfreak die niet van verrassingen houdt :joy:

Kost me dus wel wat moeite om het los te laten en erop te vertrouwen dat ze iets regelen wat bij mij past. Maar goed, duurt nog ruim een jaar voor het zover is dus tot die tijd maar niet te druk om maken :joy:

Wij hebben gisteren de locatie bezichtigt en zijn zo enthousiast! Het leukste is dat het nu eindelijk voor m’n vriend ook gaat leven.
Onze datum was nog beschikbaar, dus we treden op vrijdag 28 augustus in geregistreerd partnerschap (nouja hopelijk kan het stadskantoor die dag ook, we hebben toch alleen getuigen, maar het feest is iig die dag haha!)
De locatie is een duurzaam hotel met restaurant van kennissen van ons, in de stad waar we wonen.
Ze hebben een zaal en aansluitend een leuk terrasje, waar we vegan gaan bbqen met 20 gasten, en dan savonds komen er nog ~30 gasten en gaan we dansen en zijn er hapjes.
Daarna blijven m’n vriend en ik in dat hotel slapen (we moesten toch al 2 kamers boeken vanwege geluidsoverlast anders haha).
We twijfelen nog over of we de sweet table voor alleen de eters doen of voor iedereen, maar we gaan zaterdag naar een proeverij vd bakker die we in gedachten hebben en dan hebben we ook de prijsopgaaf vh feest dus dan kunnen we die keuze maken.

Verder wil ik eigk geen uitnodigingen versturen per post maar gewoon iedereen appen. Ik vind kaartjes echt een zinloze en dure grap, hecht er geen waarde aan.
Ik wil eigk wel graag een fotograaf maar m’n vriend niet en we zijn natuurlijk ook nog eens vet laat.
We hebben wel wat hobby fotografen die we uitnodigen maar ik kan echt wegsmelten bij mooie foto’s, maar dat zou ik dan zelf moeten betalen ben ik bang (hm hier ga ik nog even over denken).
Maar we hebben er iig echt zoveel zin in, kan echt genieten van het vooruitzicht alleen al :heart_eyes:

4 likes

Klinkt heel erg leuk!

Wij gaan de dag erna trouwen, op 29 augustus. Ik heb de save the date kaartjes zelf ontworpen en als een afbeelding via WhatsApp gestuurd, misschien is dat een idee?

Wat heb je in gedachten voor de sweet table? :grin:

1 like

Je klinkt nu al artistieker dan ik! Al zat ik idd ook te denken aan iets photoshoppen (maar eigk kan ik niet photoshoppen, mss vraag ik een vriendin of ze voor een klein bedrag een uitnodiging wil maken das wel een idee!).

Ja die sweet table, ik dacht aan mini muffins, macarons, roomkoppen, iets met chocolade, mss gedipte aardbeien in chocolade, en nog iets van een taartje?
Haha shit met zo’n lijst moet ik wel voor voor 50 mensen gaan :’)

Kan je niet een leuke uitnodiging/save the date maken in Canva? Dan heb je templates die je kan aanpassen, ook met kleur/lettertype etc. en gewoon gratis (+ het heeft leuke vormgeving).

Ik ben met oud & nieuw ten huwelijk gevraagd en ik ga volgend jaar trouwen (net een huis gekocht). Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een locatie, maar ik vind het nog vrij lastig. Ik zoek een beetje botanische plek, zoals bijvoorbeeld in een kas of op een sfeervolle boerderij. Ik kan alleen niet echt iets vinden wat daar bij aansluit, behalve in Nijmegen. Dit is helaas erg uit de richting. Heeft iemand nog een leuke tip toevallig? Mag in noord Nederland zijn, of noord/zuid-holland. Iets industrieels vind ik ook leuk.

1 like

De Plantage in Vogelenzang. Daar zijn vaker bruiloften en daar staan ooo filmpjes van op youtube.

Vrienden van mij zijn getrouwd in de Arendshoeve, misschien is dat wat.

Ik ben ook nog niet uit de locatie (mei 2021) tot nu toe 1 iets op het oog, ben nog niet overtuigd maar wil daar eerst even kijken voor ik verder zoek (bo athouse alme re)

@Flamoes Ohja, dat is een goed idee! Ik heb daar wel eens geluncht. Ik ga eens op onderzoek uit.

@Lovepink ik heb vroeger in de catering gewerkt en toen daar wel eens gewerkt, grappig! Was het alweer vergeten.

@TroyBolton die had ik ook gezien, spreekt me ook aan!

1 like

Omygod ik heb de trouwfotograaf die ik wilde!
Heb haar geappt of ze kon en wilde voor het budget dat we hadden en dat kan en ze gaat zelfs foto’s maken van het tutten vooraf :D! (ze komt wel minder uur vanwege ons armzalige budget en omdat ze eigk niet echt kon qua datum maar aaah ben zo hyped).
Vind haar foto’s echt prachtig :heart_eyes:

7 likes

Flinkeboskje is wel heel duur :frowning: Hebben wij ook naar gekeken. Je bent namelijk verplicht om het hele weekend dat terrein af te huren ivm dat zij geen andere gasten kunnen hebben dat weekend. Wij zijn nu gegaan voor Het Paviljoen Schreiershoek in Dokkum. Is super mooi, lekker betaalbaar en we kunnen alles er doen.

Ik quote mezelf even (en @Duchess omdat je gereageerd had :blush:) maar mijn vrijgezellenfeest was dus indd afgelopen zaterdag! Zo leuk, ik stond de vaatwasser uit te ruimen, ging ineens de bel. Wij hebben zo’n intercom met camera dus ze hadden een vreemde man van straat geplukt om aan te bellen en te zeggen dat er een pakketje was. Kwamen ze binnen, stond ik daar met een vergiet en theedoek nog in mijn handen te huilen omdat ik zo verrast en blij was :heart: Echt een heerlijke dag gehad, o.a. alpaca’s gevoerd en geknuffeld, escape room gedaan (wat ik al heel lang wilde maar nog nooit gedaan had). Zo tof! :heart_eyes:

21 likes

Ah wat fijn dat je het leuk gehad hebt!

Klinkt alsof het ze echt goed rekening met je gehouden hebben. Dit zou ik trouwens ook oprecht heel leuk vinden, moet komende jaar maar hints droppen​:joy::joy::joy:

2 likes

Dit lijkt me zo’n mooie locatie om later te trouwen! :smiling_face_with_three_hearts: Wacht alleen nog tot ik word gevraagd haha. Sorry voor de nieuwsgierigheid maar wil je misschien pben wat het ongeveer kost? :grimacing:

Ahh dit klinkt echt leuk, wat grappig dat ze een wildvreemde hebben laten aanbellen.

1 like