Trouwtopic

Wij hadden als bedankjes Tic tac doosjes met daarop een labeltje met Mint to be + onze namen en de datum. De Tic tacs had ik vervangen door pepermuntjes in de vorm van hartjes en de labeltjes had ik van Etsy. Het was nog best veel werk om de oude labels eraf te krijgen en de nieuwe er weer mooi op, maar het zag er uiteindelijk wel leuk uit. En je hebt daarna een enorme voorraad tic tacs :joy:

Mijn nicht had glazen potjes met daarin gepersonaliseerde m&m’s. Vond ik er ook wel leuk uit zien!

2 likes

Wij hadden polsbandjes in ons thema, die kregen ze als ze binnen kwamen. Hangen nu overal bij de mensen thuis

1 like

Gaaf! Daar zitten wij ook aan te denken. Ook omdat we het feest een beetje in festivalstijl hebben. Weet je nog waar je ze vandaan had? Of heb je een foto voor inspiratie? :blush:

De locatie die ik graag wil is op een van de dagen die ik opgegeven had beschikbaar in juli! Helaas wel de minst mooie datum

Waarom minst mooi?

Het is de 31e, had liever een dag gehad die in elke maand voorkomt :sweat_smile:, maar zoveel maakt het niet uit!

Onze bruiloft is niet door gegaan (eigen keuze) maar wij hadden afwas borstels met een kaartje er aan: omdat het zonder jou niet af was.
En afwas borstels kun je altijd gebruiken :stuck_out_tongue_winking_eye:

18 likes

@Bunnyslippers dit kun jij zeker waarderen haha.

1 like

Het is toch een andere datum geworden in augustus, maar het plannen kan beginnen.

Hadden wij ook, deze waren het:

Precies het ontwerp van ons kaartje, kaartje doorgestuurd en hun hebben dat zo ontworpen. Echt een super service.

Edit; wacht nog een foto gevonden,

12 likes

Ooooh die bandjes! Dat is echt heel erg leuk!

1 like

Maandag hebben we onze eerste afspraak om een locatie te bezichtigen! Ik ben helemaal zenuwachtig haha.

4 likes

Vonden wij ook, en de omgeving reageerde ook super leuk .

Spannend, wij gaan op maandag ook de locatie bezichtigen. Succes!

Wij hadden op de kaart gezet dat mensen voor 7 februari via mail bij onze ceremoniemeester moesten rsvpen (we trouwen over een maand). Precies een week geleden nog een mail eruit gedaan naar alle gasten met een reminder voor de rsvp, er hebben nu (1 dag voor de ‘deadline’) 62 mensen van de 102 gereageerd :roll_eyes: Ik stoor me hier meer aan dan zou moeten denk ik.

1 like

De meeste mensen zijn echt zo makkelijk en laten niets weten of lezen niet goed, is mijn ervaring

Oh ja mensen gaan hier echt zo laks mee om! Ik denk altijd maar dat die mensen niet zelf getrouwd zijn, anders zouden ze weten hoe irritant het is.

Op onze bruiloft nodigden een aantal mensen zelf hun aanhang uit (die wij dus niet kenden en ook niet uitgenodigd hadden). Of aanhang van vrienden van mijn vriend die wel waren uitgenodigd, maar uiteindelijk last minute afhaakten omdat die vrienden het toch wel chill vonden een avond alleen met de mannen te zijn… Argh. Wij zijn daar echt te makkelijk in geweest, want uiteindelijk zijn er zo een stuk of tien mensen die wel aangaven te komen, niet gekomen. We hebben daar wel voor moeten betalen. Ging gelukkig niet om daggasten of mensen die erg close met ons zijn, maar ik vond het zonde van het geld. Mijn grootste geldbesparingstip is dan ook: minder mensen doorgeven dan voornemens zijn te komen. Er is altijd wel iemand ziek en dan betaal je dus wel (bij onze locatie dan). Je kunt altijd bijbetalen denk ik dan maar (als ze het al tellen)

Ik klink nu trouwens zwaar gefrustreerd volgens mij, maar heb me er maar snel bij neergelegd :blush:

1 like

!
afbeelding

3 likes

Wij hoeven gelukkig pas 5 dagen van tevoren door te geven wat het aantal gasten is :see_no_evil:

Een paar vage vrienden hebben nu al aangegeven hun aanhang mee te nemen. Loop niet echt over van enthousiasme. Je zit nog in de datefase en we trouwen pas juni volgend jaar…

Dan zal je er van tevoren wat effort in moeten steken om kennis met elkaar te maken, want we willen niemand op onze bruiloft aan wie we ons voor moeten stellen.

Ik kreeg ook al als tip dat het verstandig is om expliciet aan te geven dat er geen kinderen welkom zijn in de avond. Ik dacht dat het wel duidelijk was als je alleen voornamen op de kaart zet, maar blijkbaar zijn er alsnog brutaaltjes die hun kinderen ongevraagd meenemen :joy:

Merk trouwens dat mensen in onze omgeving ons best hard vinden met dit soort dingen, maar m’n vriend en ik zitten heel erg op een lijn wat dat betreft en doen weinig om andere mensen te pleasen als het om onze bruiloft gaat.

Als ik jou was zou ik die vage vrienden en mensen met kinderen gewoon zeggen dat hun aanhang en kinderen niet welkom zijn hoor. Je hebt het op de beleefde manier geprobeerd.
Ik zou gewoon iets zeggen als: ‘Alleen jullie namen stonden op de envelop en dat betekent dat de uitnodiging alleen voor jullie is.’ Of enkelvoud in het geval van de vage vrienden met dates. Ik ben daar ook vrij hard in denk ik. Als mensen geen beleefdheidsregels begrijpen moeten ze maar voelen.