Trouwtopic

Mijn vriend is ooit op een hele leuke manier gevraagd! Het bruidspaar had allebei hun getuigen + partner op de koffie gevraagd. Vervolgens kregen mijn vriend en de andere getuige een mok die op warmte reageert, de rest kreeg een gewone mok. Na een tijdje verscheen op hun mokken de tekst: ‘‘Wil je mijn getuige zijn?’’. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg want het was echt tof!

Zo’n mok bedoel ik:

5 likes

Oohh ik weet wat je bedoelt ja, zijn leuke mokken!

Hebben jullie ook bedankjes? Ik vind het zo lastig kiezen allemaal, het is best een grote kostenpost.

Ja, ik had custom made chocoladerepen van een goede lokale chocoladewinkel met een chocoladeplaatje erop met onze foto haha. Voor elke gast 1 (dus koppel had er 2). Gewoon doen wat jij wilt, ik zou liever geen bedankje doen dan zo een prul waar niemand wat mee doet.

1 like

Wij hadden zelf koekjes gebakken en in een weckpotje gedaan. Vond iedereen heel leuk en paste goed bij ons. Ik zou het vooral niet te ingewikkeld en duur maken, kies iets waar je jezelf goed bij voelt, dan vinden je gasten het ook al snel leuk

Ik heb via Etsy twee armbanden besteld. Een lederen voor m’n broertje en een zilveren voor m’n moeder. In beiden had ik aan de binnenkant “Lieve … Wil je mijn getuige zijn? x Hedwig” laten graveren. Ze waren er super blij mee!

1 like

Wij hadden bloemzaadjes, ik denk dat 3/4e is meegenomen. Ik wilde sowieso geen prullaria, vond dit wel een leuk idee.
Wat ik ook een leuk idee vond zijn geurkaarsen, maar die zijn best aan de prijs per stuk. Meestal vinden mensen het wel leuk om iets mee te nemen. Je zou ook een foto kunnen laten afdrukken bij een 1-uur fotoservice, zodat gasten op het feest meteen een kaartje/foto mee kunnen nemen.

1 like

Ik vind mensen een foto van jezelf geven altijd een beetje gek. Ik bedoel, wat verwacht je dat mensen daarmee doen? Maar misschien is dat mijn minimalisme en vinden andere mensen het leuk om 20 jaar later nog een trouwfoto van een nichtje ofzo terug te kijken.
Koekjes en bloemzaadjes vind ik wel een superleuk idee!

1 like

Wij hadden van die kleine Tony Chocolonely reepjes in onze favoriete smaak en daar zelf een label voor gemaakt in de stijl van onze trouwkaart met ‘bedankt dat je er was!’ erop. Dat was qua prijs goed te doen en dan zitten mensen niet met prullen opgescheept :slight_smile:

2 likes

Wij hadden zelf rabarbercello & mosterd gemaakt. Was qua ingredienten niet heel duur, de flesjes & potjes waren het duurste. Even teruggezocht en was ongeveer 150 euro voor 130 gasten. Van veel mensen gehoord dat ze het leuk/lekker vonden.
Maar we hebben ook weleens bloemzaadjes gekregen, vond ik ook tof!
En een keer konden we uit een aantal dingen kiezen. Mijn broertje en ik hadden de nootjes genomen en die op de terugweg meteen veroberd (kregen toen ook geen mid night snack, dus we kregen de munchies op weg naar huis ;)).
Dat was denk ik allemaal van weddingdeco, maar dat is vaak best wel aan de prijs.

Andere prullaria liggen inderdaad daarna te verstoffen in je huis (zonnebrillen ect).

1 like

Ik had op zo’n webshop (kan als je wilt wel nazoeken hoe het heet) een mini flesje met kurken dopje waarin een kaartje met oorbelletjes en een kaartje met ‘lieve … Wil je mijn getuige zijn? X mijn naam’ hing. Zag er heel leuk uit, en ze hebben allerlei leuke, minimalistische oorbelletjes. Heb maar 1 getuige en dat kostte ongeveer 15 euro.

1 like

Ah dat klinkt heel leuk! Als je het nog weet/kan vinden, zou je het dan door willen sturen?

Ik had laatst een bruiloft met een photobooth waar je de foto’s direct geprint kreeg. Vet leuke foto’s gemaakt met ons groepje en het bruidspaar en ze hangen nu pontificaal in de keuken. Zou zelf bijv de groepsfoto vet leuk vinden om te krijgen.

4 likes

Heb je gepbt!

Ik heb op een bruiloft wel eens zoiets gekregen. Heb ik dankbaar gebruik van gemaakt:

En op een andere bruiloft mega lekkere chocolade.

Zelf zou ik denk ik voor: ‘we tied the knot, take a shot’ gaan:

2 likes

Ik had dit op mijn Pinterest board staan, maar vond het uiteindelijk een heel raar idee om mensen medicijnen te geven, ook al was het ‘maar’ paracetamol.

Die shotjes zijn leuk idd!

3 likes

Ja nu je het zegt snap ik dat wel inderdaad!

De aanvraag voor een locatie is gedaan, hoop zo erg dat het beschikbaar is op die dag. De ringen zijn ook al besteld! :ring:

3 likes

Wij hebben inmiddels bijna alles geregeld voor onze bruiloft. Alleen de uitnodigingen, styling en bedankjes nog.
Iemand tips voor bedankjes?
We willen iets geven waar iedereen wat aan heeft en niet achterin de kast beland.
Zaadjes of flesje water met paracetamol is heel leuk, maar denk niet dat het wat voor ons is

Misschien iets eetbaars?

Ik heb zelf het idee om een doosje met 2 bonbons mee te geven als bedankje :smiling_face_with_three_hearts: